زمان : 27 Esfand 1390 - 15:59
شناسه : 48216
بازدید : 2994
بزرگداشت سالروز ارتحال امام جمعه فقید تفت و شهدای طلبه برگزار شد بزرگداشت سالروز ارتحال امام جمعه فقید تفت و شهدای طلبه برگزار شد
در این مراسم كه روحانیون و جمع كثیری از مردم شهرستان تفت نیزحضور داشتند یكی از مسئولین دبیرخانه ائمه جمعه كشوربا گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله حسنعلی و شهدای طلبه و روحانی تفت گفت:این عالم ربانی عمر خودش را صرف خدمت در راه دین و رفع مشكلات مردم بخصوص محرومین كرد.

حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی نسب گفت:حق شهدا وحق زحمات این عالم ربانی را نمی توان فقط با برپا كردن مجلس هایی اینچنینی ادا كرد.

به گفته وی این مجالس،مجالس یادآوری است و حق این عزیزان موقعی ادا می شود كه ما به نحو احسن در راه اهداف آنها قدم برداریم.

وی یاد و خاطره شهدای عزیز ایران و علمایی كه با كلام و قلم و حضورشان مدافع و مبلغ دین بودند و در راس آنها شهدای والا مقام روحانیت بالاخص آیت الله حسنعلی را گرامی داشت و گفت:شهادت یك جریان الهی است و ریشه دركلام وحی دارد چرا كه شهادت باعث بقای دین و حق و حقانیت می شود.

حجت الاسلام غروی از روحانیون قم نیزدر این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام جمعه فقید تفت و شهدای این شهرستان گفت:شهدایی كه رفتند تعلقاتی به دنیا نداشته و برای رضای خدا از تمام آمال خود گذشتند و گفتند دین من از احساسات من واجب تر است و آنها مرزبان دین بودند.

وی با بیان اینكه آیت الله حسنعلی در تمام عمر با بركت خود از هیچ تلاشی برای خدمت به این مردم دریغ نكرد از مسئولان این شهرستان خواست تا با الگو گرفتن از این عالم ربانی خدمتگزار این مردم باشند و حق هیچ محرومی را پایمال ننمایند.

هم چنين مراسم نخستین سالگرد ارتحال امام جمعه فقید تفت در حسینیه شوده تفت برگزار شد و امام جمعه،فرماندار و مسئولين شهرستان صبح روز پنج شنبه با حضور در گلزار شهداي تفت نسبت به مقام شامخ شهدا و آيت الله حسنعلي اداي احترام نمودند. مردم باوفای شهرستان تفت نيز عصر پنجشنبه بر سرتربت پاكش حضور یافتند.