زمان : 26 Esfand 1390 - 22:34
شناسه : 48199
بازدید : 3223
روحانیان و طلاب چگونه باید باشند روحانیان و طلاب چگونه باید باشند

روحانیان و طلاب چگونه باید باشند


یزدفردا :دوست دارم طلاب آنقدر داراي قدس و تقوا باشند که مردم خاک زير نعلين آنان را به عنوان تيمم پشت چشمهايشان بمالند......

مرحوم آیت الله العظمی مرتضی انصاری (از نوادگان خاتم الفقهاء مرحوم شیخ اعظم انصاری قدس سره) که در سال ۱۳۸۸ شمسی به رحمت ایزدی پیوست در بخشی از توصیه های اخلاقی ،طلاب علوم دینی و روحانیان را نصیحت کرده و نکات آموزنده ای را مطرح فرمودند که در ذیل به آن اشاره می شود :


جوانان سعي کنند گناه نکنند و چيزي که مانع از گناهان مي شود روزه است، نماز شب بخوانند. روحانيت نيز دقت کنند طوري زندگي کنند که کارهايشان سرمشق ديگران باشد.

مرحوم والد(آیت الله العظمی میرزا محمد جعفر انصاری) مي فرمودند: دوست دارم طلاب آنقدر داراي قدس و تقوا باشند که مردم خاک زير نعلين آنان را به عنوان تيمم پشت چشمهايشان بمالند. طلاب بايد شئون خود را حفظ نمايند. از اموري که مناسب زي طلبگي نيست برحذر باشند و تقواي الهي را که همانا نگه دارنده آنها از وسوسه هاي شيطاني است مراعات نمايند. در جلسات درس منظم شرکت کرده مباحثه دروس را انجام دهند تا هرچه بيشتر و بهتر بتوانند در اهداف مقدس خود که نشر احکام و معارف اسلام است موفق و موثر باشند. انشاالله.