زمان : 26 Esfand 1390 - 19:24
شناسه : 48178
بازدید : 623
 روحانيون در ترويج فرهنگ انفاق و زکات ياريگر اين نهاد باشند روحانيون در ترويج فرهنگ انفاق و زکات ياريگر اين نهاد باشند
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره)استان يزد :
 روحانيون در ترويج فرهنگ انفاق و زکات ياريگر اين نهاد باشند
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان يزد در جمع مسئولين دفاتر نمايندگي ولي فقيه جهاد کشاورزي و ساير سازمانها در شهرستانها گفت : روحانيون در ترويج فرهنگ انفاق و زکات در جامعه نقش اساسي دارند.
به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي  : "مهندس حميد نصيري" ضمن بيان اين مطلب و با اشاره به اينکه موضوع زکات 32 بار در قرآن کريم آمده است تصريح کرد : خوشبختانه چند سالي است که موضوع زکات مورد توجه قرار گرفته است و ستاد زکات در استانها تشکيل و اخيراً نيز قانون زکات جهت اجرا از سوي دولت ابلاغ گرديده است.
وي افزود: کشاورزان و دامداران مخاطبان اصلي زکات واجب هستند و روحانيون مي توانند در بخش فرهنگ سازي و ترويج زکات در بين اين عزيزان ياريگر کميته امداد امام خميني(ره) باشند.
وي همچنين از اخذ استفتاء مراجع عظام تقليد در خصوص دريافت زکات مستحبي خبر داد و افزود : حدود 90 درصد مراجع عظام تقليد دريافت زکات مستحبي را بلامانع اعلام نموده اند.
مهندس نصيري اظهار داشت : حدود 1 هزار و 500 روحاني در استان يزد هستند که تعداد 10 درصد آنان به عنوان مبلغ زکات و انفاق انتخاب و با کميته امداد امام خميني(ره) در جهت ترويج سنتهاي الهي همکاري دارند.
وي خواستار تهيه و تنظيم ليست کشاورزان و دامداران مشمول زکات جهت نشر فرهنگ زکات در بين اين عزيزان شد.
مدير کل کميته امداد امام خميني (ره) استان يزد در بخش ديگري از سخنان به تعداد افراد تحت حمايت اين نهاد در استان يزد اشاره نمود و اظهار داشت : در حال حاضر تعداد 21 هزار و 600 خانوار در قالب 42 هزار نفر (4 درصد جمعيت استان) تحت حمايت اين نهاد قرار دارند که اين تعداد مددجو در شاخص ميانگين کشوري در سطح پاييني قرار دارند که اين امر بيانگر فرهنگ بالاي مردم استان يزد است.
وي خاطر نشان کرد : تعداد 20 هزار سالمند ، 11 هزار زن سرپرست خانوار و 2هزار و 300 نفر يتيم و همچنين 6 هزار و 400 دانش آموز و دانشجو از خدمات مختلف اين نهاد بهره مندند