اداره کل استاندارد استان اصفهان
در طی سال 90 بیش از 350 مورد شکایت مردمی را بررسی و پیگیری نموده است
به گفته صالح زاده مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان ، واحد رسیدگی به شکایات این اداره کل در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و شهروندان گرامی ، در طول سال 90 اقدام به بررسی و پیگیری شکایات وارده از سوی مردم و عموماً مصرف کنندگان کالاهای مختلف نموده و برگ زرینی را در این خصوص از خود به جا نهاده است .
وی افزود : بیش از 350 مورد شکایت در حوزه های مختلف - از جمله شکایت از کالاهای وارداتی و یا داخلی تولید استان اصفهان و نیز سایر استانها ، شکایت از آزمایشگاه های همکار و شرکت های بازرسی فنی و بازرسی کالا ، شکایت از نتایج آزمونها و ... - به این اداره کل واصل گردید که تک تک آنها با دقت و نظارت ویژه مورد بررسی و پیگرد های لازم قرار گرفت .
مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان با اشاره به اینکه از مجموع شکایات واصله در سال جاری 187 مورد حق با شاکی بوده است ، گفت : در این موارد موضوع از طریق واحد رسیدگی به شکایات این اداره کل به متشاکی ارجاع داده شده و تا مرحله جلب رضایت شاکی پیگیری های قانونی و قاطع به عمل آمده است .
مهندس صالح زاده افزود با بیان این نکته که در 59 مورد از شکایات وارد شده پس از بررسی های دقیق و کارشناسانه مسجل گردیده که حق با شاکی نبوده است ، گفت : روند پیگیری همکاران ما در واحد رسیدگی به شکایات ، تا اخذ نتیجه نهایی که در واقع جلب رضایت شاکی می باشد ادامه خواهد داشت .
ایشان با اشاره به اینکه 8 پرونده از موارد شکایات واصله به مراجع قضایی ارجاع گردیده است ، احقاق حقوق مسلم مصرف کننده را از دغدغه های اصلی و ذاتی اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان اصفهان برشمرد و ضمن تشکر از همشهریانی که موارد و مسائل خود را با این اداره درمیان میگذارند ، گفت : سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن اینجانب و همکارانم در استان اصفهان مسئولیت استاندارد سازی کالاها و محصولات را بر عهده داشته که همانا وظیفه ای بسیار خطیر می باشد و در همین راستا همراهی و همدلی مردم عزیز و همشهریان گرامی را نیز مطلبد که با اهمیت دادن به مقوله کیفیت و نشان استاندارد در هنگام خرید و مصرف انواع محصولات به سلامتی و آسایش خود بیش از پیش توجه نمایند .