زمان : 24 Esfand 1390 - 19:34
شناسه : 48127
بازدید : 1911
نمايش هاي جذاب  در رادیو یزد نمايش هاي جذاب در رادیو یزد
گروه نمايش صداي مركز يزد با توليد هفتگي نمايش هاي جذاب و داستانهايي هيجاني و اساطيري و يومي محلي ميهمان خانه هاي خونگرم مردم دارالعباده مي شوند .

اين گروه در سال 1374 با دستمايه گرفتن از داستانهاي بومي و محلي و با الهام گرفتن از داستانهاي اساطيري شروع به توليد نمايش هاي راديويي نمود.

حميد طلايي بعنوان سرپرست گروه نمايش، تهيه كنندگي و نويسندگي اين نمايش ها را برعهده دارد و تا بحال تعداد 800 نمايش را از صداي مركز يزد پخش نموده است .



در اين گروه تعدادي از بازيگران فعال و بنام يزدي حضور دارند كه به جذابيت اين نمايش ها افزوده است و مورد مقبوليت مخاطبان راديو قرار گرفته است



در اين راستا براي حضور جوانان در عرصه هنر نمايشي و بازيگري راديويي بازيگراني جوان به اين گروه افزوده مي شوند كه در کنار بزرگاني همچون محمد رضا شجريان، محمد اركان و مرتضي نسيم سبحان و ديگران به نقش آفريني مي پردازند .



از نوع آوریهای این گروه ساخت جعبه افکتی می باشد که در نوع خود در بین مراکز صداوسیما از بهترین جعبه افکتها می باشد



از نمایشهایی که این گروه تاکنون کار نموده می توان به "ولیمه، داستان یک زن، اشتباه لپی، پهلوانان، خورشید شرق و زندگینامه بسیاری از بزرگان یزدی مانند شیخ غلامرضا فقیه خراسانی، حجه الاسلام وزیری و سید رکن الدین اشاره كرد.

از بازیگران این گروه می توان: محمد ارکان، محمد جباری، حمید رضا حاجی زاده، رضا ادهمی، رضا امیر خانی، امید صالحی، ظهیرالدین فاریابی، حمید رضایی، محبوبه زارعیان، شهره اشقولی و فاطمه خلیل اللهی را نام برد.

گروه نمایش رادیو یزد در ایام نوروز 91 با نمایش های رادیویی میهمان مردم یزد می باشد

نمایش هایی همچون: میهمانان عبد العلی خان: که داستان مردی است که منتظر خانواده اش است تا برای عید به یزد بیایند و داستانهایی را رقم می زنند

نمایش زنجیره آدمها: که داستان فردی است بنام احمد که پولی را برای رفع مشکلاتش فراهم می کند اما آن را برای مشکل دوستش به او می دهد و داستان ادامه می یابد

نمایش سفر نوروزی: که شنوندگان با خانواده آقا هوشنگ و داستانهای آنها همراه می شوند.

شنوندگان عزیز می توانند در ایام نوروز این نمایش ها را از صدای مرکز یزد بشنوند