زمان : 24 Esfand 1390 - 13:40
شناسه : 48088
بازدید : 1490
ایمنی در ایام نوروز/ ديابتي ها قبل از سفر پلاک شناسایی بیماران دیابتی دریافت کنند ایمنی در ایام نوروز/ ديابتي ها قبل از سفر پلاک شناسایی بیماران دیابتی دریافت کنند
کارشناس مسئول سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یزد با اشاره به توصیه های ایمنی هنگام سفر در ایام نوروز توصیه کرد: بيماران ديابتي قبل از سفر به مراكز درماني مراجعه و پلاك شناسايي مربوط به بيماران ديابتي را دريافت كنند و به گردن خود بياويزند. 

عباس شادانفر ضمن اشاره به اصول ايمني  استفاده از حفاظ و قفل‌هاي مناسب قبل از شروع تعطيلات  اظهارداشت:

استفاده از محافظ توپي زني در درب ورودي ،  نصب دزدگيرهاي سيمي يا سنسوري ارزان قيمت در روي ديوارها و در ورودي درها گفت: ورودي كانال كولررا هرچند كوچك باشد با حفاظ فلزي محفوظ كنيم. 

وی افزود: چنانچه از آژير خطر استفاده مي‌كنيم محل نصب آن را طوري انتخاب كنيم كه سارقان نتوانند آن را به سهولت تشخيص دهند. چنانچه در مجاورت يا پشت خانه،  ملك مخروبه‌اي وجود دارد ديوارهاي مجاور را با آهن و بتن محكم و غير قابل نفوذ كنيم.

وی با اشاره به  تميز كردن خانه و شستشوي فرش‌ها در اين ايام با كمك كارگران مطمئن و شناخته شده گفت:  اشيا و اوراق بهادار و وجه نقد را در موقع ترك منزل در منزل نگذاريم.

شادانفر ادامه داد: محل نگهداري جواهرات و اشياء ارزشمند را به ميهمانان يا فاميلي كه اطمينان كافي به او نداريم نشان ندهيم.

وی تاکید کرد: براي نگهداري اشياء قيمتي خود از صندوق‌هاي امانات بانك ها استفاده كنيم. همچنین توصيه مي‌شود قبل از سفر، افراد خانواده دوره‌هاي كمك‌هاي اوليه را بگذرانند.

وی با تاکد بر این که   خودرو خود را به دست تعميركاران و سرويس كاران مجرب بسپاريم گفت: هميشه از بهترين لوازم يدكي براي تعويض قطعات استفاده كنيم.

شادانفر توصیه کرد: لاستيك زاپاس خودرو را از لاستيك‌هاي مستهلك انتخاب نكنيم زيرا امنيت كافي براي استفاده ندارد.

این کارشناس مسئول خاطرنشان ساخت: بيماران ديابتي قبل از سفر به مراكز درماني مراجعه و پلاك شناسايي مربوط به بيماران ديابتي را دريافت كنند و به گردن خود بياويزند.