زمان : 23 Esfand 1390 - 17:50
شناسه : 48056
بازدید : 2307
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: استان يزد يكي از قطبهاي توليد فرآورده هاي دامي در كشور است رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: استان يزد يكي از قطبهاي توليد فرآورده هاي دامي در كشور است
حسين بري ابرقويي با بيان اين خبر افزود: كشاورزان و دامداران استان به خوبي حركت هاي جهادي را همراهي كردند و توانستند استان يزد را در مسيري قرار دهند كه به قطب توليد فر آورده هاي دامي در كشور مبدل شود.
 وي اشاره كرد: با توجه به اقليم استان و كمبود آب در يزد، كشاورزان و دامداران در مصرف آب با صرفه جويي هايي كه صورت داده اند، توانسته اند 150 ميليون متر مكعب در مصرف آب صرفه جويي كنند.
اين مقام مسئول تصريح كرد: استان يزد با همه شرايط اقليمي سختي كه با آن مواجه است در زمينه پرورش بلدرچين در كشور مقام نخست و در توليد و پرورش كبك توانسته يكصد تن گوشت كبك توليد داشته باشد و همچنين درپرورش شتر مرغ توليدات ارزنده اي صورت گرفته است و جوجه شتر مرغ به ساير استان هاي كشور صادر مي شود.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان يزد خاطر نشان ساخت: در توسعه صنايع تبدلي و تكميلي در بخش كشاورزي برنامه ريزي هاي مناسبي صورت گرفته است و با ارائه طرح هاي مناسب و با همكاري محققين اين بخش به نتايج قابل قبولي دست يافته ايم.