زمان : 22 Esfand 1390 - 21:07
شناسه : 48000
بازدید : 15261
مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي+گزارش تصویری مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و پروين دخت مهدوي+گزارش تصویری

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي


یزدفردا :چندي است به رسم نكويي كه توسط كانون بازنشستگان آموزش و پرورش و انجمن ياد ياران بنياد شده از پيشكسوتان و بازنشستگان آموزش و پرورش كه عمر خود را وقف مجاهدت در عرصه آموزش و ارتقاء فرهنگ اين مرز و بوم كرده اند تقدير به عمل مي آيد.

 شنبه 20 ،12 ،90 دبيرستان كهن حكيم زاده يزد ميزبان جمعي از اين عزيزان بود.اينبار گرد هم آمده بودند تا به پاس يك عمر تلاش با مهنت و بي منت يك زوج بزرگوار فرهنگي از آنها تجليل كنند: آقاي عباس رئيس زاده و خانم پروين دخت مهدوي .

در اين مراسم صميمي كه استقبال شايسته بازنشستگان يزدي گرمي آن را دوچندان كرده بود امير حسين راد منش رئيس اسبق آموزش و پرورش ناحيه يك و عضو اسبق شوراي شهر ضمن تبريك به آقا و خانم رئيس زاده از ايام فعاليتش كه مقارن با حضور اين بزرگواران بوده به عنوان بهترين ايام خدمتش ياد كرد وي اضافه كرد بازنشستگان هر جامعه سرمايه هاي آن جامعه هستند كه بايد از انديشه ها و تجارب آنها به نحو احسن استفاده شود.

علي اكبر رئوف مدير كل آموزش و پرورش در دوران اوايل انقلاب و موسس مدارس ومجتمع آموزشي سيد الشهدا (ع) با اشاره به سجاياي اخلاقي آقاي رئيس زاده و خانم مهدوي اينگونه معلمان را الگوي هاي ماندگار و مناسب براي نسل جديد مدرسان آموزش و پرورش خواندند، آقايان جليل طيبات فرهنگي باز نشسته ، و آقاي باقر دهقان شاعر و دبير بازنشسته نيز به ايراد سخن پرداختند.

خانم مرآت مسئول برگزاري مراسم و دبير انجمن ياد ياران كه خود عضو كانون بازنشستگان است در ادامه با ارائه گزارشي كوتاه از عملكرد كانون در سنوات گذشته گفت؛ كانون و انجمن در گذشته با برگزاري مراسم ها و يادواره هاي باشكوه و پرارزش باعث دلگرمي بازنشستگان شده است وي اظهار اميدواري كرد مسئولين ذي ربط با عنايتي كه به معلمان ديروز خود دارند ضمن مشاركت فعالانه در اينگونه مراسم ها راه را براي توسعه فعاليت هاي اين كانون باز كنند.

در ادامه شرح مختصري از زندگاني و فعاليت هاي اين زوج فرهنگي ارائه شد و از شركت كنندگان خواسته شد تا اگر فرد يا فرادي را واجد شرايط برگزاري مراسم تجليل مي شناسند به كانون معرفي كنند تا مقدمات برگزاري بزرگداشت براي آنان فراهم گردد.

شايان ذكر است كليه سخنراني ها و خاطره گويي ها ي اين مراسم توسط واحد آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان ضبط گرديد و نيز به منظور شناسايي پيشكسوتان مطلع و انجام مصاحبه از آنها براي نگهداري در آرشيو ملي استان پرسشنامه اي بين حضار توزيع شد.

ملك ثابت مدير اسناد و كتابخانه ملي استان درباره اين مراسم گفت: وظيفه تقدير و تجليل از پيشكسوتان استان خصوصا معلمان كهنسال وظيفه همه افراد جامعه است و حضور و مشاركت فعال تمامي نهادها و اقشارمختلف جامعه در مراسم تجليل از بزرگان از اين جهت كه همه ما سالهاي تحصيل خود را در خدمت اين بزرگواران بوده ايم لازم و پسنديده است.

ملك ثابت گفت:اميد كه با حمايت دلسوزانه فرهنگ دوستان يزدي شاهد توسعه هر چه بيشتر فرهنگ سپاسگذاري باشيم.

وي تصريح كرد: بدون شك حضور مسئولين عالي استان و آموزش و پرورش و حتي مديريت هاي ديگركاملا موضوعيت خواهد داشت.

مدير سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان همچنين آمادگي اين سازمان را براي ضبط صدا و تصوير از خاطرات و تجارب پيشكسوتان و بازنشستگان مطلع در هر صنف و قشر و اداره اعلام كرد و گفت:در اين ارتباط حتي براي پوشش مراسم هايي از اين قبيل نيز اقدام خواهيم كرد.

گفتني است بخش آرشيو شفاهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي يزد پيشتر مصاحبه اي با اين زوج فرهنگي به عمل آورده بود.

آقاي عباس رئيس زاده متولد 1 ،7 ،1303 فرزند علي و از نوادگان حاج محمد حسن رئيس التجار بود از سال 1323 مشغول به تدريس شد وي همزمان متصدي ابنيه تاريخي يزد هم بود كه از فعاليت هاي ايشان در اين زمان تعمير بسياري از بناهاي تارخي يزد از جمله حسينيه امیرچقماق ميتوان اشاره كرد.

وي در مدت خدمت خود سمتهاي ديگري را نيز دارا بود از آن جمله مسئول امور باستان شناسي ،مسئول تعليمات اساسي ، دادستاني اداري رئيس رمز و محرمانه و.....

سركار خانم پروين دخت مهدوي فرزند علي متولد28 ،12 ،1315ايشان با مدرك ليسانس خانه داري از دانشسراي عالي تهران و فوق ليسانس علوم اجتماعي از دانشگاه تهران فارغ التحصيل شدند.

جالب اينكه در سال 57 بورسيه دكتراي آمريكا را به علت تلاقي آن با سفر حج رد مي كنند و ديدار حرم امن الهي را بر ادامه تحصيل ترجيح مي دهند.

ايشان در مدت 35 سال خدمت خود تدريس در دبيرستان هاي يزد ، سرپرستي امور خانه داري مدارس ،مسئول دانشسراي مقدماتي و مدرس انستيتوي عالي پسران را در كارنامه دارند.

آقاي رئيس زاده و خانم مهدوي در سال 1344 ازدواج كردند كه حاصل ازدواج آنها سه پسر و يك دختر بود.

دكتر محمد رئيس زاده مدرس دانشگاه رويال فري در بيرمنگام انگليس

دكتر حميد رضا رئيس زاده شاغل در بيمارستان گودرز، مهندس علي رئيس زاده و سركار خانم فرحناز رئيس زاده.

سرویس عکس یزدفردا :

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي

مراسم تجليل از فرهنگيان بازنشسته:عباس رئيس زاده و  پروين دخت مهدوي