زمان : 22 Esfand 1390 - 19:32
شناسه : 47987
بازدید : 2051
استاندار یزد:عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمند سازی محرومان قابل تقدیر است استاندار یزد:عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمند سازی محرومان قابل تقدیر است

استاندار یزد:

"عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) در توانمند سازی محرومان قابل تقدیر است "

استانداریزد بیان داشت : عملکرد کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد درتوانمند سازی محرومان و ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به نیازمندان قابل تقدیر است.

  "محمد رضا فلاح زاده" در نشست شورای مدیران و معاونین کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد که در استانداری برگزار گردید ضمن بیان این مطلب افزود: بالاترین ثواب برآورده کردن حاجت مومن است.

وی اظهار داشت : انقلاب اسلامی ایران را قشر مستضعف و پابرهنه بوجود آوردند و در دوران دفاع مقدس نیز بیشترین حضور و بیشترین شهدا از همین قشر تقدیم این نظام شدند.

مهندس فلاح زاده استاندار یزد با تاکید بر حفظ کرامت انسانی فقرا تصریح کرد: باید خدمت به محرومین و نیازمندان با نیت خالص و دل سوزی تمام صورت پذیرد و هرچه به قشر محروم و مستضعف کمک کنیم، کم است .

وی بر اجرایی شدن سند کاهش فقر تاکید کرد و افزود: سند کاهش فقر باید ملاک عمل کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار گیرد و تحقق این امر نیازمند مشارکت همگانی است.

وی با اشاره به اهمیت توجه کار جمعی و گروهی در طرح های اشتغال و خودکفایی در حوزه توانمندسازی محرومان اظهار داشت: ایجاد اشتعال جمعی و گروهی ترویج پیدا کند و در صورت ایجاد اشتغال در قالب تعاونی، مددجویان از مزایای تعاونی ها نیز بهره مند می شوند.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان یزد نیز در ابتدای این نشست ضمن بیان مشکلات پیش رو در بخش اشتغال و مسکن مددجویی به تشریح عملکرد این نهاد در بخشهای مختلف پرداخت و اظهار داشت: این نهاد مقدس مردمی با رویکرد سلامت و توانمند سازی همه جانبه نسبت به ارائه خدمات به نیازمندان اقدام می کند و همواره در جهت پیشرفت عدالت و حفظ کرامت انسانی و صیانت از نهاد خانواده و همچنین ترویج فرهنگ انفاق و نشر سنتهای حسنه الهی گام برمی دارد.

مهندس حمید نصیری با اشاره به اینکه کلیه طرح های خودکفایی ، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند افزود: در سالجاری تعداد افراد معرفی شده به بانکها برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی 3 هزار و 485 نفر بوده اند و در بخش وامهای خود اشتغالی نیز تعداد 1 هزار و 754 نفر به بانکها جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

شایان ذکر است در این نشست گزارشی از فعالیتهای کمیته امداد امام خمینی(ره) در بخش های اشتغال و ساخت مسکن مددجویی بصورت مصور ارایه شد