زمان : 22 Esfand 1390 - 07:48
شناسه : 47971
بازدید : 3530
استقبال سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در كشور ، علي رغم تحريم ها چشمگير است استقبال سرمايه گذاران خارجي براي سرمايه گذاري در كشور ، علي رغم تحريم ها چشمگير است
 به گزارش اعظم السادات میرجلیلی خبرنگار یزد فردا به نقل از  روابط عمومي سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد " مريم فرجي " در نشست ستاد سرمايه گذاري استان يزد كه در محل ستاد و مركز سرمايه گذاري اين استان تشكيل شد، تحريم هاي دشمنان عليه كشورمان را بي تاثير و بي نتيجه خواند و افزود: بايد زمينه جذب بيشتر سرمايه گذاري هاي خارجي در كشور فراهم شود و اين كار با همكاري و مشاركت همه دستگاهها اجرايي و بخش خصوصي امكان پذير است.
 
وي وضعيت سرمايه گذاري در استان يزد طي سالهاي اخير را خوب و رو به رشد خواند و با قدرداني از تلاش هاي مسئولان و دست اندركاران امر در اين زمينه، افزود: تحولات چشمگيري در اين حوزه در يزد انجام شده و بر اساس ارزيابي عملكرد ها، اين استان از جهت سرمايه مصوب،  در كشور دار اي رتبه 9 مي باشد.

 مسئول امور استان هاي سازمان سرمايه گذاري كشور با بيان اينكه بايد در سطح ملي تلاش كنيم تا به وضعيت ايده آل در زمينه سرمايه گذاري دست يابيم بر رفع موانع و چالش هاي فراروي سرمايه گذاري تاكيد كرد و اظهار داشت: كشورمان از ظرفيت ها و پتانسيل هاي خوب سرمايه گذاري برخوردار است كه بايد شكوفا شود.

 وي همدلي بين دستگاههاي اجرايي استان يزد براي سرمايه گذاري را خوب ارزيابي نمود و گفت: فضاي جديت، پشتكار و علاقه مندي در اين زمينه حاكم و اين امر نقطه قوت براي رونق و جذب سرمايه گذاري است.
 
نماينده مردم يزد و صدوق در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست با اشاره به برگزاري همايش بين المللي فرصت هاي سرمايه گذاري در استان يزد در سال آينده، گفت: برگزاري اين همايش، فرصت مناسبي است تا گام هاي اساسي تر در اين بخش  برداشته شود.
 
علي اكبر اولياء با بيان اينكه استان يزد از ظرفيت هاي كافي براي رشد سرمايه گذاري برخوردار است، افزود: بايد سازوكارهاي لازم در اين زمينه فراهم و وضع موجود به منظور جذب سرمايه گذاري خارجي معرفي شود.

وي وجود بانك اطلاعاتي قوي در حوزه سرمايه گذاري را از نيازهاي اساسي اين بخش برشمرد و بر معرفي زمينه هاي سرمايه گذاري تاكيد كرد و گفت: سرمايه گذار خارجي بايد آشنايي لازم از ظرفيت هاي موجود در اين بخش داشته باشد تا بتواند در كنار شريك داخلي به فعاليت بپردازد.

رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد هم در اين نشست با بيان اينكه اقدامات و كارهاي خوبي طي سالهاي اخير در حوزه سرمايه گذاري استان صورت گرفته و بستر لازم در اين زمينه فراهم است ،گفت: كشورهاي مختلفي آمادگي خود را براي سرمايه گذاري در اسنان اعلام كرده اند و در اين زمينه قرار دادهايي امضا شده است.

مراد علي مير خاطر نشان كرد:  در زمينه استخراج سنگ آهن و احداث كارخانه فولاد با مشاركت سرمايه گذاران داخلي و خارجي، تفاهم نامه هايي به امضاء رسيده است و هم اينك هشت سرمايه گذار خارجي در استان در بخش هاي مختلف در حال فعاليت هستند و با دو سرمايه گذار نيز در زمينه نانو لاستيك كه صنعتي جديد و نوپا مي باشد قرار داد منعقد شده است.

وي با بيان اينكه جذب سرمايه گذاري خارجي، راهكار اساسي براي توسعه و رونق اقتصادي جامعه و ايجاد اشتغال است و مي تواند به عنوان اهرمي براي توسعه و رشد اقتصادي به كار گرفته شود افزود: سرمايه گذاري خارجي مي تواند به اصلاح نظام مديريت و تبادل تجربيات اقتصادي و به كارگيري فناوري نوين منجر شود.

 دبير ستاد سرمايه گذاري استان يزد  تصريح كرد: همچنين اين امر، فعال شدن اقتصاد كشور، افزايش اشتغال و استفاده از ظرفيت هاي خالي ، افزايش كمي و كيفي محصولات ، توسعه صادرات، بهبود شرايط زندگي مردم و شادابي اقتصادي جامعه را به همراه دارد.

اين مقام مسئول،  بهبود روابط بين الملل، حضور در مبادلات بين المللي و ارتباط با بازارها و فرصت هاي جهاني و استفاده از امتيازات، تسهيلات و معافيت هاي بين المللي را از ديگر آثار مثبت سرمايه گذاري خارجي برشمرد.

 مسئول ستاد و مركز خدمات سرمايه گذاري استان يزد نيز با تشريح اهداف تشكيل اين ستاد و وظايف آن گفت: طي حدود يكسال گذشته تلاش هاي گسترده اي براي رونق سرمايه گذاري در استان صورت گرفته است.

مهدي مهديار افزود:  فراهم نمودن زمينه اخذ مجوز سرمايه گذاري خارجي، اطلاع رساني و معرفي پتانسيل ها، مزيت ها و توانمندي هاي سرمايه گذاري، شناسايي طرح هاي قابل سرمايه گذاري و رفع موانع و مشكلات  اين بخش از جمله اين اقدامات است.

وي افزود: اين ستاد حمايت همه جانبه از سرمايه گذاران به خصوص سرمايه گذاري خارجي دارد و ارسال كتاب " يزد فرصتي براي سرمايه‌گذاري" به كليه سفارت‌خانه‌هاي كشور و همچنين سفارتخانه‌هاي كشورهاي خارجي حاضر در كشور از ديگر اقدامات اين ستاد مي باشد.

وي از فعاليت سه شركت سرمايه گذاري خارجي در استان خبر داد و گفت:  در حال حاضر زمينه جذب سرمايه گذاران فراهم شده و تعدادي در حال فعاليت مي باشد.

وي با اشاره به وجود تعدادي طرح نميه تمام صنعتي ، معدني و توليدي در استان، گفت: تعدادي سرمايه گذاران داخلي، آمادگي خود را براي سرمايه گذاري خارجي در اين طرح ها اعلام كردند.

مهديار گفت: امسال مذاكرات با هيات هاي مختلف سرمايه گذاري خارجي و تلاش هاي مختلفي براي جذب سرمايه گذاري خارجي ، براي پروژهاي اقتصادي در حوزه صنعت، معدن و گردشگري استان انجام شده است و تعدادي از اين پروژ ها به مرحله انعقاد قرار داد رسيده و در مرحله كسب مجوز سرمايه گذراي خارجي است.

وي اظهار اميدواري نمود: در آينده نزديك تعداد قابل توجهي از اين طرح ها به صورت سرمايه گذاري مستقيم از ناحيه سرمايه گذاران خارجي محقق شود.

مدير كل امور اقتصادي استانداري يزد هم از پيگيري و تلاش مستمر مجموعه استان براي رونق سرمايه گذاري در استان خبر داد و گفت: زمينه هاي جذب سرمايه گذاري در استان شناسايي و مذاكرات لازم براي اين امر انجام شده است.

منتظري، همكاري دستگاههاي اجرايي و بخش خصوص در اين زمينه را خوب ارزيابي واظهار اميدواري نمود:  در آينده شاهد رونق بيشتر اين بخش باشيم.