زمان : 20 Esfand 1390 - 22:14
شناسه : 47902
بازدید : 2161
تابش: خاتمی خلاف آنچه که گفت عمل نکرد تابش: خاتمی خلاف آنچه که گفت عمل نکرد

تابش:خاتمی خلاف آنچه که گفت عمل نکرد

یزدفردا :دبیرکل فراکسیون خط امام (ره) مجلس شورای اسلامی، گفت: خاتمی در دی ماه گفت که به دلیل شرایط موجود امکان مشارکت فعال وجود ندارد، بنابر این نه لیستی از سوی اصلاح‌طلبان ارائه شد و نه کاندیدایی مشخص شد، در عین حال ایشان به شدت در برابر تحریم انتخابات موضع گرفتند، اکنون هم خلاف آن را انجام نداده‌اند و لیست و کاندیدایی از سوی اصلاح‌طلبان در این انتخابات وجود نداشت، اما ایشان به عنوان یک شهروند پای صندوق رای آمدند.


محمد‌رضا تابش در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران در مورد انتقاداتی که نسبت به حضور سیدمحمد خاتمی در پای صندوق رای مطرح شد، گفت: خاتمی نشان داد به اصلاح در درون نظام معتقد است، نه اصلاحاتی که از بیرون هدایت می‌شود و برخی در داخل به دنبال آن هستند و راه این اصلاحات هم از صندوق رای می‌گذرد. ما هم همین راه را ادامه می‌دهیم و اگر زمینه فراهم شود در انتخابات ریاست‌جمهوری هم شرکت می‌کنیم.


وی افزود: دو طیف مخالف حضور خاتمی پای صندوق رای بودند، یکی افراطی‌های داخل کشور و دیگری افرادی که در خارج از کشور هستند و نمی‌خواستند خاتمی در انتخابات شرکت کند، اما آقای خاتمی از آبروی خود مایه گذاشت تا مردم و جریان اصلاح‌طلب کمتر آسیب ببینند، بنابراین توطئه‌های هر دو طرف خنثی شد.


وی تصریح کرد: ما باید از رهبری معظم انقلاب که بستر مشارکت کاندیداها و تنوع سلایق را فراهم کردند، سپاسگزاری کنیم و حضور مردم در این انتخابات را به فال نیک بگیریم.


تابش با بیان اینکه 25 درصد از اصلاح‌طلبان متاسفانه ردصلاحیت شدند و از این تعدادی که ماندند، عده‌ قلیلی در دور اول منتخب شدند، افزود: البته ما هنوز از شهرستان‌ها برآورد دقیقی نداریم چرا که بسیاری از نمایندگان مستقل گرایش اصلاح‌طلبی دارند و در دور دوم هم ممکن است تعدادی به اصلاح‌طلبان اضافه شوند.


وی افزود: با توجه به تنوع سلایق و دیدگاه‌های اصولگرایان و تعداد زیاد افراد مستقلی که از حوزه‌های انتخابیه در مجلس حضور یافته‌اند، شاید فراکسیونی به نام اصلاح‌طلبان در مجلس نهم وجود نداشته باشد اما در مقابل فراکسیون اقلیت کارآمدی بالایی خواهد داشت.