زمان : 20 Esfand 1390 - 21:28
شناسه : 47898
بازدید : 3594
افزایش قیمت خودروهای داخلی غیرقانونی است افزایش قیمت خودروهای داخلی غیرقانونی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن:

افزایش قیمت خودروهای داخلی غیرقانونی است


یزدفردا :بعضا مدیریت ها در صنعت خودرو سیاسی است و کسانی به عنوان مدیر انتخاب می شوند که حرف شنویی از برخی افراد سیاسی خاص دارند و مسیری را طی می کنند که آنها می خواهند؛ این مشکلات باید اصلاح شود ، زیرا این جایگاه خدماتی و تخصصی است

اعتدال نوشت:سید شریف حسینی نماینده عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ، گفت: با توجه به واردات بی رویه قطعه به کشور ، قطعه سازان احساس می کنند که حمایت داخلی نمی شوند ؛ از سویی برخی قطعه سازان سفارش ساخت قطعات را به خارج از کشور می دهند و متاسفانه قطعات بی کیفیت را داخل بسته بندی ها و برند ایرانی عرضه می کنند که این کار از واردات نیز بدتر است.


نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر در بحث تولید خودرو قصد داریم با کشورهای دیگر رقابت کنیم و به استانداردهای WTO برسیم ، باید در بحث تولید ، از لحاظ کمیت و کیفیت خود کفا شویم .


حسینی گفت: وابستگی ها زمانی قطع می شود که تولید کننده داخلی ما بتواند قطعات را با کیفیتی بالا و با کمترین قیمت تولید کند اما فضای حاکم الان این فضا نیست.


وی ادامه داد: حمایت از قطعه سازان ، حمایت کاملی نیست؛ قطعه سازان چالش و مشکل در بحث مواد اولیه و دستیابی به دانش روز دارند ؛ باید به سمتی رفت که کاری که به نفع تولید ملی و افزایش ارزش افزوده است انجام شود و خودرویی تولید شود که مصرف کننده از آن راضی باشد.


حسینی به افزایش قیمت خودرو در ماه های اخیر اشاره کرد و گفت: با توجه به گران شدن ارز قطعات سفارش شده مورد اشاره ، به خارج از کشور گران تمام شد و اگر قطعات با کیفیت در کشور ساخته می شد ، افزایش قیمت ارز تا این حد تاثیر روی قیمت خودرو های داخلی ما نداشت؛ افزایش ارز اگر در خودروهای مونتاژ شده به چشم می خورد ، زیاد تعجب آور نبود ، اما این افزایش نباید در خودروی ملی اتفاق می افتاد؛ یکی دیگر از علت های گرانی نیز پایین بودن تیراژ خودرو و دور بودن خودرو های تولید داخل با پیش بینی برنامه است.


وی تاکید کرد: باید کنترل بازار صورت گیرد و قیمت خودرو بر اساس مصوبات عرضه شود و مصرف کننده نباید بدون تغییر در کیفیت خودرو و شکل آن شاهد افزایش قیمت باشد.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: آنچیز که مسلم است بعضا مدیریت ها در صنعت خودرو سیاسی است و کسانی به عنوان مدیر انتخاب می شوند که حرف شنویی از برخی افراد سیاسی خاص دارند و مسیری را طی می کنند که آنها می خواهند؛ این مشکلات باید اصلاح شود ، زیرا این جایگاه خدماتی و تخصصی است.