زمان : 20 Esfand 1390 - 14:53
شناسه : 47886
بازدید : 4014
برگزاری همایش ملی تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزاری همایش ملی تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی یزد
به گزارش خبرنگار یزدفردا، همایش ملی تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت با حضور دکتر محمدحسین مسلمین رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد و رئیس همایش، حجت الا سلام والمسلمین حرزاده مسول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و جمعی از مسئولین، اساتید و دانشجویان 18 اسفند ماه 90 در سالن آمفی تئاتر ساختمان تحصیلات تکمیلی مرحوم دکتر سلطانی برگزار شد.

مسلمین در این همایش ضمن خیر مقدم گفت: واحد یزد 29 سال پیش با هدیه پربرکت امام راحل و به همت مرحوم دکتر علی سلطانی تاسیس شد و امروز به امتیاز 2400 رسیده و به حمد... در تمامی زمینه ها خصوصا در زمینه فرهنگی موفقیت های چشم گیری داشته است.
وی در ادامه انتخاب استاد دانشمند دکتر فرهاد دانشجو بر کرسی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی را تبریک گفت و ابراز امیدواری نمود که این دانشگاه میتواند بهتر از گذشته در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم بردارد.
دکتر مسلمین تصریح کرد : وجود اساتید معزز و گرانقدر باعث شده است که واحد یزد از نظر فرهنگی همانند نگینی در کشور بدرخشد و امروز این واحد از نظر فرهنگی در بین واحدهای  دانشگاه آزاد اسلامی از درجه بالایی برخوردار است.
وی افزود : زندگی ما انسانها هنگامی می تواند به درجه مطلوب و قابل قبولی برسد که بتوانیم از جهات علمی و فرهنگی رشد و توسعه پیدا کنیم.
رئیس همایش ملی تعالی و فرهنگی ادامه داد : از دفتر نظارت و ارزیابی استان 17 اسفند ماه 90 که از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی یزد بازدید نموده بودند اظهار داشتند که این واحد از کلیه جهات علمی ، عمرانی ، فرهنگی ، دانشجویی و ... از مرتبه بالایی برخوردار است و خدمات وتلاش مسئولان موجب خواهد شد این واحد از نظر ارتقاء و توسعه تحصیلات تکمیلی بهتر از گذشته عمل نماید.
همچنین در ادامه حجت الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سخنرانی خود به فرهنگهای مختلف جامعه و جهان و نقش فرهنگها در کشورها پرداخت و ابراز نمود همایش تعالی فرهنگی از دیدگاه قرآن و عترت قطعاً یک شعار نیست و نباید به عنوان شعار به آن نگاه کنیم که اگر چنین باشد به آن ظلم شده است.
وی ادامه داد : فرهنگ از انسانها جداناپذیر است و کسی نمیتواند بدون فرهنگ باشد اما کاری که دانشگاه باید انجام دهد این است که با الگو قرار دادن قرآن و عترت با کمک حوزه های علمیه، محصولات متناسب با جامعه اسلامی تولید و به جامعه عرضه کنند.
حجت السلام حرزاده در پایان قرآن و عترت را دو سرمایه گرانبها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که این همایش برای جامعه خصوصا نسل جوان دانشجو تاثیر گذار باشد.

لازم به ذکر است این همایش با مشارکت کلیه واحد های دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد برگزار شد و130 مقاله به دبیر خانه ارسال شد که 71 مورد پذیرش شد  که از این تعداد 31 مورد سخنرانی و 40 مورد نیز به صورت پوستر ارائه شد.