زمان : 16 Esfand 1390 - 22:09
شناسه : 47756
بازدید : 1723
اجرای طرح آرامش بهاری هدیه ای به  میهمانان نوروزی استان یزد اجرای طرح آرامش بهاری هدیه ای به میهمانان نوروزی استان یزد

اجرای طرح آرامش بهاری هدیه ای به  میهمانان نوروزی استان یزد

یزدفردا خبرنگار: مهدیه محمودی :مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان یزد از اجرای طرح آرامش بهاری ویژه میهمانان نوروزی در تعطیلات آخر سال در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد.

به گزارش یزدفردا :حجت الاسلام حاتمی در جلسه توجیهی طرح آرامش بهاری که با حضور جمعی از روسای هیئت امنا و مراکز فرهنگی قرآنی امامزادگان و بقاع متبرکه تشکیل شد بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی با استفاده از ظرفیت تعطیلات نوروز تاکید کرد.

وی ارتقاء سطح فکری، فرهنگی زائرین و مسافران نوروزی و احیاء تبلیغ و ترویج سنتهای اصیل اسلامی به هموطنان در اعیاد نوروز باستانی را از اهداف اجرای طرح آرامش بهاری عنوان کرد.

حاتمی خدمات رسانی مطلوب و ایجاد رضایت و علاقه مندی در زائران بقاع و اماکن متبرکه را ضروری خواند و نظارت بر خدمات بهداشتی، ایجاد فضای مناسب برای پارکینگ، آماده سازی و تجهیز زائرسراها، آماده سازی فضا برای استقرار چادرهای مسافرین نوروزی و تامین امنیت و آرامش مسافرین را از جمله اقدامات اوقاف برای استقبال از مسافرین نوروزی بیان کرد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امورخیریه نیز در این جلسه به استقبال کم نظیر عموم مردم از امامزادگان و بقاع متبرکه خصوصا در ایام نوروز اشاره کرد و از برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو با حضور ائمه جمعه، روحانیون، خانواده شهدا و اقشار مختلف مردم در کنار امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان خبر داد.

حجت الاسلام رادمهر قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، اجرای مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی ،قرائت زیارت آل یس و دعای تحویل سال، تهیه هفت سین قرآنی و غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدا را از برنامه های تحویل سال نو در امامزادگان شاخص برشمرد.

وی بر ارتقاء سطح دینی و معرفتی زائرین امامزادگان و بقاع شاخص استان تاکید کرد برپایی خیمه های معرفت در امامزادگان شاخص با حضور گروهی از کارشناسان مسائل اعتقادی و احکام شرعی و مشاوران خانواده را از دیگر برنامه های فرهنگی اوقاف در ایام نوروز بیان کرد.

طرح آرامش بهاری از 28 اسفند ماه تا 14 فروردین سال آینده در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص استان یزد اجرا می شود.