زمان : 06 Bahman 1385 - 21:53
شناسه : 4766
بازدید : 1015
گزارش افتخاري از همايش گفتگوي مذاهب اسلامي در قطر گزارش افتخاري از همايش گفتگوي مذاهب اسلامي در قطر

فاكر: اداره امور جامعه فقط با توكل به خدا ممكن است

نماينده مردم مشهد در مجلس اظهار داشت: اداره امور جامعه فقط با توكل به خدا ممكن است.

محمدرضا فاكر، اولين ناطق پيش از دستور جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عبادت‌هاي نيمه شب پيامبر اعظم و تاكيد ايشان بر اين كه اگر خدا يك لحظه مرا به حال خود رها كند هيچ چيز براي من باقي نمي‌ماند، گفت: من تعجب مي‌كنم كه پيامبر اعظم براي اداره جامعه نيازمند به اين است كه نيمه شب برخيزد و با خدا عبادت كند و بگويد كه يك لحظه مرا به حال خودم رها نكن اما ما مديريت جامعه را امري ساده گرفته‌ايم و با جناح و حزب خودمان تمشيت امور مي‌كنيم.

فاكر با تاكيد بر اين كه اداره امور جامعه فقط با توكل به خدا ممكن است، افزود: امام راحل در ايام رهبري ايشان بر كشور بر شدت عبادات خويش به خصوص برخاستن در نيمه شب و عبادت خدا افزوده بودند. بدون اتصال با خدا نمي‌شود كاري كرد آن هم با اين نان، محيط و حرف‌هاي آلوده‌اي كه ما داريم و با آنها زندگي مي‌كنيم.

وي اظهار داشت: با اين دشمناني كه در شرق و غرب عالم ايمان و مبناي فكري و فرهنگي ما را هدف قرار داده‌اند ما نمي‌توانيم جز با اتكال به خداوند حركت كنيم. امروز كه دشمنان ما دستشان از همه جا كوتاه شده به برافروختن جنگ سني و شيعه پرداخته‌اند. من در گزارشي ديدم كه دولت عراق عاملين انفجار حرمين امامان در عراق را دستگير و محاكمه كرد اما قبل از اجراي حكم اعدام آمريكايي‌ها اينها را به بهانه سوال و جواب از عراق تحويل گرفت و بعد آزاد كرد و در پاسخ به اعتراض دولت عراق گفتند كه ما ديديم اينها بي‌گناه هستند و لذا آزادشان كرديم.

عضو كميسيون اصل 90 مجلس بيان داشت: آنها جنگ‌هاي فرقه‌اي و فتنه‌هاي مذهبي را ايجاد كرده و به آن دامن مي‌زنند. هيچ عالم عادل موثقي در تاريخ تشيع پيدا نشده كه خون مسلماني را مباح بداند. وقتي دشمن ما اين طور در كمين ماست ما بدون اتكال تام و تمام به خدا محال است كه بتوانيم قدمي از قدم بر داريم. 

تاريخ: چهارشنبه 4 بهمن 1385



عاشوري: عدم پيش‌بيني بودجه لايحه نظام هماهنگ پرداخت، نقطه منفي بودجه 86 است

نماينده مردم فومن و شفت در مجلس از عدم پيش‌بيني و تأمين بودجه لايحه نظام هماهنگ پرداخت به عنوان نقطه منفي در لايحه بودجه سال 1385 ياد كرد.

ناصر عاشوري، دومين ناطق پيش از دستور جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي گفت: حركت و قيام امام حسين (ع) درسي است براي همه مظلومان و آزادگان عالم در طول تاريخ.

نماينده فومن و شفت افزود: فرزند علي(ع) و زهرا(س) با آن فداكاري و جانبازي خود و يارانش درس فضيلت، شجاعت و ايثار را به پيروان خود آموخت و براي همگان روشن شد كه امويان نه اين كه از كشتن عنصرهاي فضيلت و زادگان پيامبر (ص) امتناع ندارند بلكه كودكان شيرخوار و خردسال آنها را در برابر ديدگان پدر هدف تيرهاي مسموم و كشنده قرار مي‌دهند.

عاشوري در ادامه با اشاره به ارائه لايحه بودجه سال 86، افزود: با توجه به تقديم لايحه بودجه سالانه 86 توسط رييس جمهور در هفته جاري به مجلس بايد گفت از نقاط مثبت لايحه بودجه واقعي ديدن قيمت نفت يعني 7/33 دلار بوده كه با توجه به نوسانات قيمت نفت در بازار جهاني و دشمني ابر قدرت‌ها با انقلاب اسلامي تصميمي منطقي و عقلاني است.

عضو كميسيون اقتصادي مجلس گفت: اگر نفت در سال آتي به قيمت 33 دلار هم كاهش يابد در درآمد و هزينه‌هاي كشور مشكلي به وجود نخواهد آمد؛ در صورتي اين اثر مثبت در اقتصاد كشور اثر خواهد داشت كه دولت متمم‌هاي پي در پي بودجه براي سال آينده نداشته باشد يا هر وقت به بهانه‌اي از حساب ذخيره ارزي برداشت نداشته باشيم.

نماينده فومن خاطرنشان كرد: معادلات پولي و مالي كشور بايد با كار كارشناسي تنظيم و اداره شود نه تصميمات خلق‌الساعه.

وي خاطرنشان كرد: اقدامات سال‌هاي گذشته نشان داد كه تزريق نقدينگي غيرمتعارف اثرات منفي را در بخش‌هاي مختلف اقتصادي جامعه مي‌گذارد كه بار گراني آن را مردم بايد به دوش بكشند.

به گفته‌ اين نماينده‌ مجلس، لايحه بودجه سال 86، كه با 229 هزار ميليارد تومان بسته شده نياز به بررسي و كار كارشناسي در بخش‌هاي مختلف درآمدي و هزينه‌اي در كميسيون‌هاي تخصصي و تلفيق مجلس دارد.

وي با انتقاد از يك ماه تأخير در ارائه بودجه گفت: واقعا مجلس تا چه اندازه مي‌تواند روي لايحه كار كارشناسي كند؟ قطعا كمتر از سنوات گذشته خواهد بود، اما آنچه كه در لايحه به عنوان نقطه منفي مي‌تواند ياد كرد عدم پيش‌بيني و تأمين بودجه لايحه نظام هماهنگ پرداخت است كه با توجه به وعده‌هاي داده شده مسوولان دولتي و مجلسيان در 2 سال گذشته انتظار كارمندان دولت بر اين بود كه دولت حداقل بودجه نظام هماهنگ را در لايحه خود پيش‌بيني كند، ولو به صورت پلكاني يا با حداقل پرداختي اجرا گردد.

عاشوري ادامه داد: جا داشت دولت به درخواست و انتظار حدود 5/2 ميليون نفر كاركنان و بازنشستگان كشوري و لشگري و توجه به خواست منطقي آنان عنايت مي‌كرد و بهتر اين بود كه دولت دنبال راهكار مي‌رفت نه اين كه تقاضاي استرداد لايحه را مي‌كرد.

نماينده فومن اين اقدام دولت را داراي بار منفي دانست و گفت: جزيي از اين اقدام بي‌اعتمادي مردم به خصوص كاركنان دولت به قول‌ها و وعده‌هاي مسوولان خواهد بود، اينجاست كه بايد به دولتمردان و به مسوولان عزيز صميمانه و دوستانه توصيه كنم كه كمتر مصاحبه و سخنراني كنند و وعده دهند؛ بر اساس توان خود قول دهند.

عاشوري به رييس جمهور پيشنهاد كرد دولت در جلسه‌اي با مجلس يا با هيأت رييسه مجلس با تعامل و همراهي دنبال راه حل باشد تا در لايحه بودجه سال جاري بودجه لازم براي اجراي لايحه خدمات دولتي پيش‌بيني و به تصويب مجلس برسد.

وي هم‌چنين با تشكر از رييس دانشگاه آزاد اسلامي و هيأت مؤسس آن گفت:‌ با توجه به نامه 249 نماينده مجلس خطاب به مسولان عالي نظام از شوراي عالي انقلاب فرهنگي انتظار داريم جهت به تصويب رساندن هيأت امناي پيشنهادي جديد عنايت لازم را مبذول فرمايد.

عاشوري با اشاره به افزايش قيمت مايحتاج مردم نيز گفت: مگر تنظيم بازار، واردات و صادرات جزء وزارت بازرگاني نيست؛ آقاي وزير چه اقدامي نموده است؟

وي از رييس جمهور خواست كه نسبت به حل مشكل چاپكاران كشور اقدام لازم انجام شود.

عاشوري در پايان نسبت به برخي مشكلات به بعضي از وزراء تذكر داد و خواستار پيگيري و حل آن مشكلات شد. 

تاريخ: چهارشنبه 4 بهمن 1385

گزارش افتخاري از همايش گفتگوي مذاهب اسلامي در قطر

نماينده مردم تهران در مجلس همايش بين‌المللي گفتگوي ميان مذاهب اسلامي را به جهت كسب موفقيت‌هاي چشمگير در ايجاد وحدت ميان شيعه و سني بي‌نظير خواند.

لاله افتخاري، سومين ناطق پيش از دستور جلسه علني روز چهارشنبه مجلس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به برگزاري همايش بين‌المللي گفتگوي ميان مذاهب اسلامي در قطر گفت: حضور بيش از 250 نفر از انديشمندان،‌ علماء ديني شيعه و سني، اساتيد و روساي دانشگاه‌هاي بيش از 40 كشور جهان در نوع خود بي‌نظير بود.

وي افزود: طرح بي‌پرده مسائل گوناگون مورد اختلاف شيعه و سني و ارائه پاسخ‌هاي محكم و مستند از سوي شركت كنندگان سبب شد كه اجلاس بيش از هر چيز به نشست‌ علمي شباهت داشته باشد.

افتخاري گفت: حضور قوي هيئت ايراني و موضع‌گيري صريح و حكيمانه آيت الله تسخيري سبب كسب موفقيت‌هاي چشمگيري در راه ايجاد وحدت ميان برادران و خواهران شيعه و سني گرديد.

وي با اشاره به تصويب بيانيه اين همايش گفت: اعلام حمايت قاطع از جمهوري اسلامي ايران در بهره‌گيري صلح آميز از فن آوري هسته‌اي و محكوم ساختن آمريكا در حمايت از رژيم صهيونيستي از ديگر ره آوردهاي اين اجلاس بود.

لاله افتخاري بر ضرورت برگزاري مكرر و مداوم چنين نشست‌هايي تاكيد كرد و افزود: اين نشست‌ها در جهت حفظ و تقويت وحدت ميان مسلمين، كمرنگ كردن توطئه دشمنان جهت ايجاد تفرقه ميان مذاهب و اقوام و برطرف كردن هر گونه مشكلات ميان آنها موثر است؛ ‌لذا از مسئولين دست‌اندركار مي‌خواهم كه‌ در اين راه به تقويت و افزايش بودجه دستگاههايي چون مجمع تقريب مذاهب اسلامي بپردازند. 

تاريخ: چهارشنبه 4 بهمن 1385

ميرمرادزهي : هوشياري مردم خنثي كننده توطئه‌هاي داخلي و خارجي است

نماينده مردم سراوان حفظ وحدت، خويشتنداري، هوشياري مردم و اطاعت از ولي امر مسلمين را خنثي كننده توطئه‌هاي داخلي و خارجي دانست.

ميرمرادزهي،‌ چهارمين ناطق پيش از دستور جلسه علني روز چهارشنبه مجلس شوراي اسلامي با اشاره به توطئه‌هاي استكبار جهاني عليه جمهوري اسلامي گفت: حفظ وحدت، خويشتنداري، هوشياري مردم و اطاعت از ولي امر مسلمين خنثي كننده توطئه‌هاي داخلي و خارجي است.

وي بر ضرورت نگاه برابر مسئولين استاني و ملي به اقوام ساكن در استان سيستان و بلوچستان و تلاش در جهت ترميم شكاف‌هاي قومي، تامين امنيت و پرهيز از نظامي كردن امنيت منطقه، ايجاد اشتغال براي جوانان، توجه به جلب سرمايه‌گذاري غير دولتي،استفاده بيشتر از بازارچه‌هاي مرزي سراوان، تهيه امكانات مورد نياز ورزشي، بازسازي آثار تاريخي، احداث كارخانه، تبديل جاده سراوان به جاده ترانزيت، احداث پايانه‌هاي حمل و نقل، استخدام نيروهاي حق‌التدريس، احداث سد، برق رساني به روستاهاي بالاي 25 خانوار،‌ آب رساني بهداشتي به روستاها، احداث مدرسه براي برخي روستاها، راه اندازي تلفن ثابت،‌ احداث انبار نفت، احداث بيمارستان،‌ رفع نقائص بيماري، مستقل نمودن دانشگاه آزاد اسلامي واحد سراوان و توجه به احداث مراكز آموزش عالي استان سيستان و بلوچستان تاكيد كرد.

نماينده سراوان از اهتمام رئيس جمهور در بخشودگي وام‌هاي خشكسالي قدرداني كرد و از مسئولين دستندركار خواست تا هر چه زودتر اين دستور را به بانك كشاورزي ابلاغ نمايند. 

 تاريخ: چهارشنبه 4 بهمن 1385
منبع: خانه ملت

یزدفردا

www.yazdfarda.com