زمان : 15 Esfand 1390 - 13:38
شناسه : 47657
بازدید : 2696
 یزد فردا  میزبان وزیر بهداشت؛ افتتاح بیش از 20 پروژه در یزد یزد فردا میزبان وزیر بهداشت؛ افتتاح بیش از 20 پروژه در یزد

رییس دانشگاه علوم پزشکی یزد در جمع اصحاب رسانه از افتتاح بیش از 20 پروژه با اعتباری بالغ بر بیش از 16 میلیارد تومان اعتبار با حضور مقام محترم وزارت بهداشت درمان و آموز پزشکی در یزدخبرداد.

دکتر"سیدجلیل میرمحمدی "در نشستی که با حضور اصحاب رسانه یزد برگزار شد افتتاح اولین بیمارستان جامع زنان "کوثر" جنوب شرق کشور را از مهمترین پروژه های افتتاحی با حضور دکتر وحید دستجردی خبرداد.

و ي افزود: این بیمارستان سومین بیمارستان جامع زنان در کشور می باشد .

دکتر میرمحمدی تصریح کرد: این مرکز درمانی دارای 70 تخت، 3 اتاق عمل، 10 تخت ICU ، بخش زنان و زایمان، بخش فوق تخصصی روماتولوژی و بخش فوق تخصصی بیماریهای غدد ومتابولیسم می باشد.وی همچنین بخش های کلیه، بیماریهای عفونی، مغز و اعصاب ، قلب و عروق و همچنین سونوگرافی را از دیگر امکانات این مرکز درمانی برشمرد.

وي عنوان داشت: این مرکز درمانی بالغ بر 7 هزار مترمربع در 5 طبقه با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد تومان در فضای نوساز در مجتمع بیمارستانی شهیدصدوقی یزد واقع شده است.دکتر میرمحمدی همچنین از درمانگاه تخصصی ویژه زنان در طبقه همکف این بیمارستان خبرداد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد در ادامه افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهیدصدوقی یزد با تعرفه دولتی، افتتاح 2 پروژه شامل؛ خانه بهداشت اله آباد و مرکز بهداشت و درمان شبانه روزی آیت الله طالقانی شهرستان زارچ، افتتاح دانشکده داروسازی بین الملل شهید دکتر مصطفی احمدی روشن با اعتبار یک میلیارد و 100 میلیون تومان ، افتتاح پلی کلینیک تخصصی ژنتیک و آزمایشگاه تخصصی ژنتیک با اعتبار 500 میلییون تومان با تعرفه دولتی را از دیگر پروژهای افتتاحی برشمرد.

وي عنوان داشت: افتتاح رسمی کلینیک ویژه تخصصی دندانپزشکی خاتم الانبیاءبا حضور 20 نفر اساتید مجرب دندانپزشکی دانشگاه متبوع با تعرفه دولتی از دیگر پروژه ها می باشد.

وی ادامه داد: افتتاح خوابگاه حضرت علی‌اکبر(ع) در زیربنای 2 هزار مترمربع با ظرفیت 120 دانشجو با اعتبار یک میلیارد و 250 میلیون تومان را از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح می باشد.


دکترمیرمحمدی در ادامه به افتتاح بخش آنژیوگرافی بیمارستان شهید آیت‌الله صدوقی با زیربنای 200 مترمربع و اعتباری بالغ بر 2.5 میلیارد تومان و بهره‌برداری از بخش ICU بیمارستان آیت‌الله صدوقی با اعتبار 200 میلیون تومان با کمک‌های خیری نیزاشاره نمود .وی از افتتاح مجتمع فرهنگی و سالن همایش‌های دانشجویی حضرت باقرالعلوم(ع) با مساحت 6 هزار مترمربع و زیربنای 3 هزار و 800 مترمربع در پنج طبقه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد تومان خبر داد.


دکترمیرمحمدی با اشاره به جذب  8 میلیارد تومانی کمک‌های خیری افزود: 2 میلیارد تومان برای بیمارستان شهید صدوقی، یک میلیارد تومان برای بخش اطفال این بیمارستان، 250 میلیون تومان برای آی‌سی‌یو، 2 میلیارد تومان برای آنژیوگرافی و 1.5 میلیارد تومان نیز برای ساخت بخش کلیه و پیوند جذب و هزینه شده است.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد همچنین از شانزدهمین جشنواره قرآنی مورخ 16 اسفندماه ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور در رشته‌های قرائت، ترجمه و تفسیر با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خبرداد.


وی افتتاح مرکز تخصصی ژنتیک پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد با اعتبار 400 میلیون تومان، افتتاح مرکز تحقیقات خون و سرطان یزد، آغاز به ساخت پژوهشکده علوم تولیدمثل یزد با زیربنای 8000 مترمربع با اعتبار 8 میلیارد تومان، افتتاح طرح های ورزشی دانشجویی و سالن تیراندازی امام جعفرصادق (ع) و افتتاح دانشکده پرستاری شهرستان میبد را از دیگر پروژه ها برشمرد. 


ریاست دانشگاه علم پزشکی یزد همچنین تصریح کرد: ظرف سه تا چهار ماه آینده، نزدیک به 10 میلیارد تومان پروژه در استان یزد در بخش بهداشت و درمان افتتاح می‌شود که از مهمترین آنها، فاز دوم مرکز پرتودرمانی با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان است.


دکتر میرمحمدی افزود: مرکز پرتودرمانی شهید علی‌محمدی سوم خردادماه سال آینده راه‌اندازی می‌شود، با راه‌اندازی این مرکز، بیماران سرطانی در نوبت‌های طولانی پرتودرمانی نخواهند ماند.


وی همچنین از افتتاح ساختمان اورژانس بیمارستان افشار مورخ سوم خردادماه اینده خبرداد.