زمان : 06 Bahman 1385 - 21:51
شناسه : 4765
بازدید : 1703
اعلمي: تعدادي از نمايندگان با شلوغ كردن مانع ايفاي وظايف نمايندگي مي‌شوند اعلمي: تعدادي از نمايندگان با شلوغ كردن مانع ايفاي وظايف نمايندگي مي‌شوند

حسنوند:
طرح استاني شدن انتخابات به صحن مجلس ارائه شود


نماينده سلسله و دلفان نسبت به متوقف شدن طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه تذكر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، محمودرضا حسنوند با استناد به مواد 102، 141، 186 و 187 آيين نامه داخلي مجلس اظهار داشت: براساس آيين نامه در ابتداي هر دو قانونگذاري،هيات رئيسه صورتي از طرح‌ها و لوايحي كه معوق مانده را بوسيله اداره كل قوانين تهيه مي‌كند و در اختيار نمايندگان قرار مي‌دهد و در صورتي كه 50 نفر از نمايندگان براي طرح تقاضاي اولويت كنند هيات رئيسه موظف است آن را در دستوركار هفتگي قرار دهد.

وي افزود: از همان روزهاي ابتداي مجلس هفتم اداره قوانين اينكار را انجام داد و در تاريخ 25/3/83 در ارتباط با طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه در برخي از نقاط كشور طرحي از طرف شوراي نگهبان اعاده شد كه در تاريخ 30/984 توسط 52 نفر از نمايندگان تقاضاي اولويت شده اما الان حدود 2 سال و نيم از تاريخ تقديم طرح و حدود 1 سال و نيم از تاريخ 50 امضا مي‌گذرد و در حالي كه كميسيون بايداز اعضاي شوراي نگهبان دعوت كند و در آنجا اقدام به راي گيري كند، متاسفانه نه تنها از نمايندگان شوراي نگهبان دعوت نكرده بلكه به جاي حل مساله صورت مساله را پاك مي‌كند و طرح جديدي را جايگزين مي‌كند.

حسنوند خاطرنشان كرد: تقاضاي ما اين است كه ايرادات مورد نظر شوراي نگهبان برطرف شود و اين طرح به صحن علني بيايد.

حدادعادل در پاسخ به تذكر نماينده سلسله و دلفان گفت: از اداره كل قوانين درخواست مي‌كنيم از كميسيون امنيت ملي سوال كنند كه به چه علت اين طرح متوقف شده است و به بنده گزارش دهند. 

تاريخ: 4 بهمن 1385



انتقاد عضو كميسيون مشترك بررسي لايحه مديريت خدمات كشوري به اظهارات سخنگوي دولت در خصوص اين لايحه

عضو هيات رئيسه كميسيون مشترك بررسي لايحه مديريت خدمات كشوري نسبت به اظهارات سخنگوي دولت در خصوص اين لايحه تذكر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، سيدكاظم دلخوش طي يك تذكر آيين‌نامه‌اي اظهار داشت: با توجه به اينكه ما 2 سال و نيم وقت خود را براي لايحه مديريت خدمات كشوري كه همان نظام هماهنگ پرداخت است گذاشتيم متاسفانه چند شب گذشته سخنگوي محترم دولت كاملا اين لايحه را منكر شدند و اعلام كردند كه ابهاماتي در اين زمينه دارند.

وي افزود: آيا سخنگوي دولت مي‌تواند اينگونه در يك تريبون عمومي اين مسايل را مطرح كند و زحماتي كه دو سال و نيم در مجلس كشيده شده است را ناديده بگيرد.

حدادعادل در پاسخ به تذكر دلخوش گفت: اگر براي ايشان يا كسان ديگري هنوز در دولت ابهامي وجود دارد تلاش مي‌كنيم از طريق مذاكره اين ابهامات برطرف شود. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

تذکر کوچک زاده به اظهارات نماینده تبریز

نماينده تهران نسبت به بخشي از اظهارات روز گذشته نماينده تبريز تذكر آيين‌نامه‌اي داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، مهدي كوچك زاده با استناد به ماده 77 آيين‌نامه داخلي مجلس، اظهارداشت: در جلسه روز گذشته يكبار ديگر از تريبون مجلس، رياست جمهور محترم و دستگاه‌ سياست خارجي كشور به خاطر طرح سوال در مورد هولوكاست مورد اهانت‌ها و اتهاماتي از قبيل ماجراجويي، غوغاسالاري و مردم فريبي قرار گرفتند و وقتي اين رويه با مخالفت اكثريت قاطع نمايندگان روبرو شد متاسفانه نمايندگان معترض نيز با چماق وكيل الدوله بودن مواجه شدند.

وي افزود: اگر چه از واردكنندگان اين اتهامات و اهانت‌ها انتظاري جز اين نيست اما اينجانب در راستاي دفاع از حرمت مجلس و نمايندگان محترم لازم مي‌دانم سوالي را از اين تريبون مقدس در محضر ملت شريف ايران مطرح نمايم و پاسخ آن را به وجدان پاك و بيدار ملت شريف ايران واگذار كنم.

كوچك زاده گفت: سوال اين است آيا اگر بتوان نمايندگان شريف مردم را به دليل حمايت از طرح سوال در مورد هولوكاست كه حق قطعي آنها به خصوص در مجلس شوراي اسلامي است وكيل الدوله ناميد، آنگاه كساني كه با مخالفت طرح اين مساله موجب دلخوشي صهيونيست‌ها و ايادي آنان مي‌شوند را بايد وكيل چه كسي دانست؟ 

ملت تاريخ: 4 بهمن 1385

اعتراض نماينده مشهد به تذكر كوچك زاده

نماينده مشهد و كلات با اشاره به تذكر آيين نامه‌اي مهدي كوچك زاده خطاب به رئيس مجلس گفت: تذكر ايشان اگر در قالب نطق پيش از دستور مطرح مي‌شد بجا بود ولي شما نرخ و قاعده كاري را مي‌شكنيد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، علي عسگري خاطرنشان كرد: برداشت من اين است كه اگر نماينده‌اي از وزيري سوال دارد و وزير هم پاسخي مي‌دهد كه مجلس را اقناع كرده است با اين نوع تذكرات تنها التهاب آفريني در كشور و سطح جهان بوجود مي‌آيد.

غلامعلي حدادعادل در پاسخ به تذكر نماينده مشهد و كلات اظهار داشت: سخنان آقاي كوچك زاده تذكر آيين نامه‌اي نبود بلكه ماده 77 بود و نرخ ما يكي است. حالا هم اگر تذكر آيين نامه‌اي مربوط به اداره صحن نباشد جاي طرح ندارد اما صحبتي كه آقاي كوچك زاده كردند ماده 77 بود و ايشان گفتند كه به نمايندگان اهانت شده است و خواستند تذكر بدهند. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

اعتراض نماينده اراك به تاخير در ارائه مكتوب پيوست‌هاي بودجه

نماينده اراك و كميجان نسبت به تاخير در ارائه پيوست‌هاي بودجه به صورت مكتوب به نمايندگان تذكر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، عباس رجايي طي يك تذكر آيين‌نامه‌اي با استناد به ماده 23 آيين‌نامه‌اي داخلي مجلس گفت: مسئوليت و نظارت بر رعايت اوقات و مهلت‌هاي قانوني مذكور در آيين نامه را برعهده رئيس مجلس و هيات رئيسه گذاشته است و همينطور در ماده 224 آمده است كه نمايندگان مجلس از زمان تقديم لايحه بودجه ساليانه كل كشور و پيوست‌ها توسط دولت به مدت 10 روز مي‌تواند پيشنهادات خود را ارائه كنند.

وي افزود: اما اولا پيوست‌هاي بودجه تا اين لحظه به دست ما نرسيده و ثانيا هفته آينده به عنوان هفته بازديد از حوزه‌هاي انتخابيه نمايندگان تعيين شده است و قاعدتا در حوزه‌هاي انتخابيه هزاران كار است كه جز وظايف ثانويه نمايندگان است و در عين حال دو روز هفته به عنوان عاشورا و تاسوعا تعطيل است كه اگر فرض را بگيريم كه شما امروز پيوست‌هاي بودجه را به نمايندگان بدهيد عملا 4 روز نمايندگان مي‌توانند بررسي بودجه را انجام دهند.

رجايي گفت: بنابراين به نظر مي‌رسد كه هفته بعد از تعطيلات هم بايد فرصت براي بررسي بودجه و پيشنهادات نمايندگان باشد. چون همانطور كه مي‌دانيد رديف‌هاي بودجه مهم‌تر از خود تبصره‌هاي بودجه است كه متاسفانه به دست ما نرسيده است و بعدا مشكلات جدي را براي ما پيش مي‌آورد.

حدادعادل در پاسخ به اين تذكر اظهار داشت: در سي دي‌هاي توزيع شده پيوست‌ها موجود است و بنده پيگير هستم كه كتاب‌ها هم برسد و تلاش مي‌كنيم در چارچوب آيين نامه و در واقع مقتضياتي كه هست براي نمايندگان وقت پيشنهاد تامين شود. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

اعلمي:
تعدادي از نمايندگان با شلوغ كردن مانع ايفاي وظايف نمايندگي مي‌شوند

نماينده تبريز طي يك تذكر آيين نامه‌اي گفت: همواره تعداد انگشت‌شماري از نمايندگان در مجلس حضور دارند كه با شلوغ كردن، مانع از ايفاي وظايف نمايندگي مي‌شوند و رئيس مجلس مسئول جلوگيري از اين تخلفات است.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، اكبر اعلمي با اشاره به تذكر آيين نامه‌اي امروز مهدي كوچك زاده اظهار داشت: براساس ماده 17 و 110 آيين نامه داخلي مجلس، قطع كلام ناطق و عدم مراعات سكوت از طرف نمايندگان و هرگونه تهمت و توهين و ايرادگيري‌هاي شخصي و حركات و تظاهراتي كه موجب بي‌نظمي مجلس باشد ممنوع است و رئيس مجلس مسئول جلوگيري از اين تخلفات است.

وي خطاب به رئيس مجلس گفت: من به بي‌طرفي شما اعتقادي ندارم و در طول اين مدت ثابت كرديد كه بي‌طرف نيستيد و نمونه آن همين مورد اخير است.

اين گزارش مي‌افزايد: در اين هنگام برخي از نمايندگان با فرياد دو، دو اعتراض خود را نسبت به سخنان اعلمي ابراز كردند كه حدادعادل از نمايندگان خواست اجازه بدهند نماينده تبريز سخنان خود را ادامه دهد.

اعلمي تاكيد كرد: اين آقاياني كه دو، دو مي‌كنند را مردم خوب مي‌شناسند و به تعداد انگشتان دست هم نمي‌رسند.

وي افزود: بي‌طرفي جنابعالي كه موضوع ماده 17 آيين نامه است اقتضا مي‌كند وقتي نماينده‌اي نطق مي‌كند يا نماينده‌اي اظهار نظر مي‌كند يا سوالي در چارچوب قانون اساسي مطرح مي‌كند، وزير حضور دارد و اساسا وظيفه و ماموريت ايشان اين است كه پاسخ اقناعي دهد.

اعلمي گفت: ديروز من با اعتقاد آن جملات را گفتم و اينكار در جهت دفاع از منافع ملي بود اما ده دوازده نفر هستند كه همواره با شلوغ كردن مانع از ايفاي وظايف نمايندگي مي‌شوند.

رئيس مجلس در پاسخ به اين تذكر اظهار داشت: من اينكه نماينده‌اي صحبت كند و ديگران با سر و صدا مانع از صحبت او شوند را خلاف مي‌دانم چه شما باشيد، چه هر كس ديگر. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

بروجردي: طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه در صحن علني بررسي مي‌شود

رئيس كميسيون امنيت ملي در پاسخ به تذكر نماينده سلسله و دلفان از بررسي طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه در صحن علني مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، علاءالدين بروجردي در پاسخ به تذكر محمودرضا حسنوند در ارتباط با متوقف شدن طرح استاني شدن حوزه‌هاي انتخابيه گفت: شوراي محترم نگهبان اين طرح را رد كرد و ما هم طبق روال قانوني طي نامه‌اي به حضرت آيت الله جنتي درخواست كرديم كه يكي از اعضاي محترم شوراي نگهبان در كميسيون حاضر شوند كه جناب دكتر اسماعيلي در آن مقطع به كميسيون آمدند و موضوع مورد بررسي مجدد قرار گرفت.

وي افزود: قرار براين شد در كميته‌اي كه آقاي طلايي نيك مسئوليت آن را برعهده گرفتند، برون رفتي از اين معضلي كه موجب شده شوراي محترم نگهبان با اين طرح موافقت نكنند را داشته باشيم، مركز پژوهش‌ها هم كمك كردند و با يك ويرايش ديگر طرح را مجددا آماده نمودند.

بروجردي گفت: پس از حضور آقاي دهقان و شرح مفصل و دفاع ايشان از اين طرح، راي گيري انجام شد كه راي نياورد و طبيعي است كه اين طرح به صحن خواهد آمد و نمايندگان هر تصميمي كه بگيرند قانون خواهد شد. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

تذكرات كتبي:چند تن از نمايندگان خواستار بررسي فعاليت موسسه شرق شناسي شيكاگو شدند

7 تن از نمايندگان طي تذكري به رئيس جمهور خواستار بررسي فعاليت ابهام آميز موسسه شرق شناسي شيكاگو در منطقه هفت تپه شدند.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، غلامعلي حدادعادل رئيس مجلس در ابتداي جلسه علني روز چهارشنبه تذكرات كتبي نمايندگان مجلس به مسئولان اجرايي را به شرح زير قرائت كرد:

تذكر حسيني نماينده زنجان و طارم به وزير نيرو در خصوص رفع تسلط شبكه مافيايي منابع آب كشور در آن وزارت و دهن كجي به مطالبات حق آبه شهرستان زنجان و طارم از رودخانه قزل اوزن.

تذكر شافعي نماينده مرند و جلفا به وزير نيرو در خصوص ضرورت تامين آب شرب روستاي ساري تپه مرند و به وزير امور خارجه در خصوص حل و فصل مشكلات سياسي مربوط به بازارچه مرزي مشترك بين ايران – ارمنستان.

تذكر تمدن نماينده شهركرد به وزير امور خارجه در خصوص رسيدگي عاجل و روشن نمودن علل برخورد ناپسند از سوي دولت امارات متحده عربي با اتباع و مسافران ايراني در مبادي ورودي فرودگاه‌هاي اين كشور و به وزير جهادكشاورزي در خصوص رسيدگي فوري به وضعيت بيمه نمودن محصولات كشاورزي در استان چهارمحال و بختياري به خصوص باغداران شهركرد.

تذكر فضلعلي نماينده تويسركان به وزير جهادكشاورزي در خصوص ضرورت بيمه نمودن كليه باغات گردو در شهرستان تويسركان.

تذكر گرانمايه پور نماينده كاشان به وزير جهادكشاورزي در خصوص اتخاذ تدابير لازم و سريع براي حمايت همه جانبه از صنعت توليد مرغ و تخم مرغ و جلوگيري از تعطيلي واحدها.

تذكر عسگري و آرين منش نمايندگان مشهد و كلات به وزير آموزش و پرورش در خصوص جلوگيري از ساخت و ايجاد پمپ گاز مجاور مدارس در مشهد مقدس.

تذكر نديمي نماينده لاهيجان به وزير آموزش و پرورش در خصوص لزوم پيگيري راه اندازي دبيرستان‌هاي شبانه روزي دخترانه و پسرانه ديلمان و پيركوه و به وزير كشور در خصوص پيگيري علل عدم اجراي دستور وزير در خصوص بخشداري شيرجو پشت لاهيجان.

تذكر مرادي نماينده اراك و كميجان به وزير كشور در خصوص رسيدگي به اظهارات بدون مطالعه مسئول سازمان تاكسيراني‌ كشور مبني بر ورود ده‌ها هزار خودرو فرسوده مسافركش به محدوده ترافيكي تهران و قول عمومي ساختن پلاك آنها.

تذكر روحي نماينده بابلسر و فريدون كنار به وزراي كار و امور اجتماعي و صنايع و معادن درخصوص تسريع در چاره‌انديشي در مورد مشكلات كارگران زحمتكش كارخانه فرش البرز بابلسر.

تذكر شجاع پوريان نماينده بهبهان به وزير صنايع و معادن در خصوص رسيدگي به كيفيت پايين محصولات شركت ايران خودرو به خصوص پژو 405 و همچنين قيمت سرسام آور محصولات آن شركت.

تذكر ميرمراد زهي نماينده سراوان به وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص تسريع در اجرايي نمودن طرح‌هاي تلفن كابلي مناطق سراوان با توجه به انتخاب پيمانكار و گذشت بيش از يكسال.

تذكر قره خاني نماينده علي آباد كتول به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص بررسي علت انتصاب رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان با مدرك سيكل با توجه به اهميت جايگاه فرهنگ و وجود افراد تحصيل كرده.

تذكر سوداني نماينده اهواز به وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در خصوص دفاع از جايگاه و حقوق حرفه‌اي خبرنگاران مطبوعات خوزستان و ساير استان‌ها در سفرهاي رسمي مسئولين و وزير راه و ترابري در خصوص تجهيز فرودگاه اهواز به مه‌شكن‌هاي پيشرفته براي رفع معضل پرواز هواپيماها هنگام مه‌آلود بودن هوا.

تذكر فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد به وزير راه و ترابري در خصوص لزوم مشخص نمودن رديف احداث راه كربلا – اسلام آباد غرب – قصر شيرين در لايحه بودجه با توجه به مصوبه هيات دولت و به وزير بهداشت در خصوص مشخص نمودن رديف احداث مرحله دوم بيمارستان اسلام آباد غرب در بودجه سال 86 .

تذكر تابع و محبي نيا نماينده مياندوآب به وزير بهداشت و درمان در خصوص رسيدگي به تاخير در احداث بيمارستان 50 تختخوابي شهرستان مياندوآب.

تذكر مدني نماينده گناباد به رئيس جمهور در خصوص دستور تمديد مهلت اعلام شده جهت تسهيلات طيور و دام براي سرمايه در گردش موضوع تبصره 2 بودجه.

تذكر ميرتاج الديني، گرانمايه پور، بزرگيان، رهبر، يحيي زاده، هدايت خواه و اختري به رئيس جمهور در خصوص دستور بررسي فعاليت ابهام آميز موسسه شرق شناسي شيكاگو در منطقه هفت تپه با توجه به عدم عودت بسياري از الواح اماني ايران از دانشگاه شيكاگو.

تذكر ميرتاج الديني، عبادي، آشتياني، بنايي، يحيي زاده، رهبر، موسوي سرچشمه به رئيس جمهور در خصوص دستور تعيين تكليف و رعايت حقوق مالكان حقيقي و حقوقي املاك و ابنيه ثبت شده به نام آثار ملي توسط سازمان ميراث فرهنگي و خودداري از دخالت‌هاي غيرقانوني.

تذكر زادسر نماينده جيرفت و عنبرآباد به رئيس جمهور در خصوص تسريع در انتزاع بخش اسماعيليه بلوك از شهرستان عنبرآباد و الحاق آن به شهرستان جيرفت.

تذكر حيدري نماينده لنگرود به رئيس جمهور در خصوص دستور رسيدگي به علت حذف رديف تسهيلات به زراعي و به نژادي باغات چاي از بودجه سال 86.

تذكر ثروتي نماينده بجنورد و تمدن نماينده شهركرد و قرباني نماينده قائنات به رئيس جمهور در خصوص دستور اجراي برنامه چهارم و تبصره 8 بودجه سال 85 مبني بر پرداخت 1500 ميليارد تومان مطالبات سازمان تامين اجتماعي و 7/6 هزار ميليارد تومان تا پايان برنامه چهارم.

تذكر عبداللهي نماينده ماهنشان به رئيس جمهور و وزير صنايع و معادن در خصوص دستور تسريع در اجرا و ابلاغ مصوبه 8/2/85 مبني بر واگذاري بهره‌برداري معدن انگوران به شركت توسعه معادن و به رئيس جمهور و وزير بازرگاني در خصوص دستور تسريع در تعيين و ابلاغ رسمي نرخ عادلانه و منطقي نان با توجه به افزايش هزينه‌ها و دستمزد و حمايت از حقوق مصرف كنندگان و توليدكنندگان.

تذكر اختري نماينده تهران به وزير بازرگاني در خصوص ضرورت تسريع در حمل 300 هزار تن گندم موجود در سيلوهاي روباز به محل مناسب يا كارخانجات مربوط. 

تاريخ: 4 بهمن 1385

www.yazdfarda.com

یزدفردا -خانه ملت