زمان : 14 Esfand 1390 - 16:07
شناسه : 47635
بازدید : 2127
نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: خدمت به محرومان و نیازمندان سیره ائمه اطهار و از توفیقات خداوند است نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد: خدمت به محرومان و نیازمندان سیره ائمه اطهار و از توفیقات خداوند است
اعظم السادات ميرجليلي --خبرنگار يزد فردا :  آیت الله محمد رضا ناصری در بازدید از کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد و در جمع کارکنان این نهاد افزود: خدمت در این نهاد مقدس افتخاری بس بزرگ است که هر کسی لایق این کار نخواهد شد.
امام جمعه یزد گفت: خدمت در این نهاد یک شغل نیست بلکه نوعی وظیفه است که کارکنان امداد با انجام درست آن و با رضایت مددجویان می‌توانند دنیا و آخرت خود را تضمین کنند .
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد نیز در این دیدار گفت: درسال جاری که از طرف مقام معظم رهبری بنام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد، رویکرد کمیته امداد استان نیزتوانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت از نظر فکری و اقتصادی به ویژه اشتغال زایی بوده است .
حمید نصیری افزود: در خصوص اشتغال مددجویان تحت پوشش 7 هزار و 330 فرصت شغلی برنامه ریزی شد که از طریق پرداخت وامهای قرض الحسنه به صورت طرح های کارانگیزی، توان افزایی و خود کفایی صورت گرفت.
وی سقف وام کارانگیزی را 20 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : وام کارانگیزی برای خانواده هایی که توان کار سبک دارند اختصاص داده شد و خانواده هایی که می توانستند کاری را انجام دهند ولی ریسک پذیری پایینی دارند می توانند از وام مشاغل خانگی که بیش از 200 شغل در این زمینه شناسایی شده استفاده نمایند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد ادامه داد: سقف وام مشاغل خانگی 50 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه می باشد و مددجویان و محرومین بیکار وارد سامانه مشاغل خانگی شده و ثبت نام می نمایند و پس از سیر مراحل قانونی تسهیلات لازم را دریافت خواهند نمود.
نصیری در پایان گفت: در حال حاضر حدود 10 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) در بیش از 430 رشته شغلی مشغول بکار هستند و تا پایان سال با توجه به دریافت وامهای مجدد این آمار افزایش خواهد دا شت . در پایان این دیدار کارکنان کمیته امداد امام خمینی ره استان یزد نماز ظهر و عصر را به نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد اقتدا نمودند.