زمان : 14 Esfand 1390 - 00:58
شناسه : 47617
بازدید : 138
تابش تابش
لوح فشرده‌ی «تلاش» منتشر شد

گزارش اقدامات و فعالیتهای محمدرضا تابش در مجلس شورای اسلامی در لوح فشرده‌ای به نام «تلاش» عرضه شده است. این نرم افزار چند رسانه ای به مناسبت نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، توسط جمعی از هواداران این نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه شهرستان اردکان تولید و منتشر شده است.

متن کامل گزارش عملکرد محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، شامل چند فصل با عنوان: فرهنگ و امور اجتماعی، صنعت و معدن، کشاورزی و محیطزیست، بهداشت و درمان، عمران شهری و روستایی می‌باشد. همچنین چارچوب برنامه‌های کاری محمدرضا تابش در سه حوزه ملی، استانی و شهرستان در این مجموعه عرضه شده است.

 لوح فشرده «تلاش» در یک سی‌دی مشتمل بر شرح وجوه مختلف برنامه‌ها و فعالیت‌های نماینده مردم اردکان است و شامل متن، عکس، صوت، فیلم و کلیپ می‌باشد که در برگیرنده زندگینامه، برنامه‌ها، درباره اردکان، مفاخر اردکان، مکاتبات در مورد محدوده شهری و حوزه انتخابیه، تابش در آیینه مطبوعات و رسانه‌ها و گزیده نطق‌های نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی است.
***
حضور تابش در حسینیه ابوالفضل و دیدار با بانوان

به دعوت جمعی از بانوان اردکانی جناب آقای دکتر محمد رضا تابش  در مراسم مذهبی در حسینیه ابوالفضل صدرآباد شرکت کردند. در این مراسم که با مداحی یکی از مداحان اهل بیت آغاز شد؛ تابش نامزد نهمین دوره‌ی انتخابات حوزه‌ی انتخابیه اردکان خوشحالی خود را از برگزاری چنین مراسم های مذهبی ویژه بانوان در شهر ابراز نمود و با تاکید بر وجود مشکلات اقتصادی مردم، برنامه های خود در بهبود وضع معیشت مردم و همچنین اشتغال زایی بیشتر برای جوانان شهر را برشمرد.

تابش در ادامه از تاسیس کارخانه ای مخصوص اشتغال افراد تحت سرپرستی کمیته امداد داد و و استفاده بهتر از امکانات شهر را باعث ترقی هر چه بیشتر آن دانست. نماینده‌ی مردم شهرستان اردکان و نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حضور پر شور مردم، این حضور را لازمه امنیت بیشتر کشور در این وضعیت حساس در صحنه بین المللی دانست.

در پایان این نشست مردم به طرح مسائل و مشکلات خود پرداختند و دکتر تابش پیگیری مطالبات و خواست‌های به‌حق مردم را  از وظایف مسئولین به ویژه نمایندگان مردم در مجلس دانست. شایان ذکر است پس از پایان این مراسم ایشان به عیادت همسر حاج اصغر موسوی زاده بانی حسینیه رفته  و از زحمات ایشان در اجرا این چنین مراسم های مذهبی تشکر و قدردانی کرد.
*****
حضور تابش در جمع کارگران کارخانه نساجی سیدالشهدای اردکان

دکتر محمدرضا تابش نماینده‌ی مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با حضور در کارخانه‌ی ریسندگی و بافندگی سیدالشهدای اردکان در جمع پرشور چندصد نفری کارگران شریف این واحد تولیدی حضور یافت و با ایشان به گفتگو نشست.

وی در سخنانی جامعه کارگری کشور را جامعه‌ای رشید، صبور، قانع و پرتلاش نامید که چرخ تولید و اقتصاد کشور و در یک کلام رفاه اجتماعی مردم در دستان پرتوان آن‌هاست.

دکتر تابش پیگیری مطالبات و خواست‌های به‌حق جامعه‌ی شریف کارگری را از وظایف مسئولین به ویژه نمایندگان مردم در مجلس دانست و گفت: «همه‌ی مسئولین باید بکوشند تا در رفع این مشکلات و زدودن دغدغه‌ی فکری کارگران عزیز و خانواده‌های آن‌ها همه‌ی مساعی خود را به کار گیرند.»

نامزد نهمین دوره‌ی انتخابات حوزه‌ی انتخابیه اردکان در پایان بر عهد خود مبنی بر حمایت از خواست‌ها و مطالبات به‌حق کارگران عزیز اردکانی شاغل به کار در صنایع و واحدهای تولیدی شهرستان تأکید کرد. در پایان این نشست صمیمانه کارگران این واحد خیریه‌ی تولیدی سؤالات و مسائل و مشکلات مبتلابه خود را با دکتر محمدرضا تابش در میان گذاشتند و ایشان نیز ضمن برقراری تماس تلفنی با برخی از مسئولین مرتبط استان و کشور خواستار رفع مباحث مربوط به این کارخانه و کارگران شریف آن شد.

گفتنی است کارگران این واحد تولیدی در بدو حضور دکتر تابش، با صلوات و پخش شکلات و شیرینی مقدم وی را گرامی داشتند.

دکتر مطهرنیا در اردکان:
تابش نمادی از اعتدال‌طلبی و انسان سالم در قامت نمایندگی مردم اردکان بزرگ است

پرسشگری، اصل اندیشه‌ی دانشجویی است

در محل مسجد کوشکنو اردکان و بعد از نماز مغرب و عشاء دکتر مهدی مطهرنیا، کارشناس ارشد علوم سیاسی و استاد دانشگاه تهران طی سخنانی حرکت در مسیر اعتدال و صراط مستقیم الهی را موجب رستگاری و موفقیت در امور دانست و خطاب به جمع نمازگزار حاضر گفت: اینجا در اردکان که مهد پرورش علما و فضلای بزرگی جون آیت الله خاتمی است؛ این مسیر و شیوه‌ی معتدل زندگی بیش از جاهای دیگر به چشم می‌خورد.

وی انسان سالم را انسانی دانست که بر مدار عقلانیت و اعتدال به حل و فصل مشکلات مردم می‌پردازد و از راه میانه خارج نمی‌شود. این استاد دانشگاه ضمن بیان تمثیل‌هایی از مکتب فلسفی ارسطو حرکت انسان بر مبنای عقلانیت را ضامن موفقیت او دانست و با اشاره به نقش و عملکرد دکتر تابش در طول سال‌های گذشته وی را نمادی از اعتدال‌طلبی و انسان سالم در قامت نمایندگی مردم اردکان بزرگ اعلام کرد.

همچنین شب گذشته در محل سالن میثاق اردکان و در جمع بسیاری از دانشجویان دختر غیربومی مشغول به تحصیل در مراکز آموزش عالی شهرستان و نیز اقشار مختلف مردم، این استاد دانشگاه دانشجو را از قشر پیشرو جامعه معرفی کرد و پرسشگری را پایه و اصل اندیشه‌ی دانشجویی دانست. وی با اشاره به تمدن غنی ایرانی و اسلامی موجود در این سرزمین پهناور، از دانشجویان خواست تا با پیروی از آیین‌ها و تمدن و فرهنگ اصیل این سرزمین و سنت حسنه‌ی پیامبر اسلام و ائمه اطهار، راه بالندگی و رشد فکری را در پیش بگیرند.

در ابتدای این گردهمایی دکتر محمدرضا تابش نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه‌ی اردکان خطاب به دانشجویان و اقشار مختلف مردم حاضر در این گردهمایی سخنانی ایراد نمود که اهم آن‌ها به شرح ذیل می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و درود می‌فرستم به حضور حضار ارجمند به ویژه دختران عزیز دانشجویم که در مراکز آموزش عالی شهرستان مشغول به تحصیل‌اند و امیدوارم روز به روز در امر تحصیل و زندگی موفق‌تر از قبل باشید. آن‌چه امروز ما می‌خواهیم در اردکان به دست بیاوریم؛ توسعه همه‌جانبه است. توسعه‌ای که هم به لحاظ معیارهای علمی و واقعی و هم به لحاظ معیارهای ارزشی، دینی، فرهنگی و ملی ما پایدار باشد. محور توسعه‌ی پایدار، انسان عالم، آگاه، پرهیزگار، ماهر است؛ بنابراین دانشگاه ما موقعیت مهمی در عرصه مدیریتی جامعه پیدا می‌کند. در این زمینه حرف‌ها و حدیث‌های زیادی است: این‌که آموزش باید بر پژوهش مبتنی باشد؛ مدیریت جامعه با دانشگاه پیوند یابد؛ دانشگاه باید پاسخگوی نیازهای فراوان علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در جامعه باشد. باید از توانمندی‌های زنان و دختران ما در عرصه‌ی آموزشی و دانش و پژوهش و مدیریت‌های کلان علمی بیش‌تر استفاده شود و توسعه کیفی دانشگاه مورد اهتمام بیشتر قرار گیرد.

اما نکته‌ی مهم این که باید در دانشگاه‌های ما فضای امن و سرزنده ایجاد شود تا زمینه برای برخورد اندیشه‌ها در عرصه‌ی فکری در دامن زدن به نقد و استدلال‌ها فراهم آید. دانشگاه کانون پرورش نیروی مدیریت و جایگاه تمرین روحیه‌ی مدنیت در جامعه است. دانشجویان ما به عنوان گروه‌های مرجع در پیروزی انقلاب، دفاع مقدس، سازندگی، اصلاحات و هم‌اکنون نیز در عره‌های مختلف نقش‌آفرین بوده و هستند. دانشگاه سنگر آزادی‌خواهی و دانشجو پرچم‌دار مقابله با استعمار خارجی و استبداد داخلی بوده و هست. باید حق دانشجویان به رسمیت شناخته شود و حرمت و شخصیت آنان محفوظ بماند. دانشجو باید در بیان خواسته‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و صنفی بتواند آزادانه مطالبات خود را بیان کند.

به سهم خود در اردکان وظیفه دارم برای حل مشکلات زیادی که خانواده‌های دانشجویان و خود آن‌ها از قبیل پرداخت شهریه، امکانات خوابگاهی، امکانات ورزشی و تفریحی مناسب، امکانات علمی و خدماتی ایده‌آل و مباحث دیگر با آن دست و پنچه نرم می‌کنند اهتمام داشته باشم.

اگر مدیران فردای جامعه که امروز در دانشگاه به تحصیل مشغول هستند احساس کنند حاکمیت مدافع حقوق آن‌هاست و مقابل لرزش‌های احتمالی با اغماض عمل می‌کند و به آن‌ها اعتماد می‌کند و توانمندی و قابلیت آن‌ها را باور نموده‌است؛ این نسل متعهد به انقلاب و اسلام؛ دل‌بسته به آرمان‌ها و ارزش‌های آن خواهد ماند و آینده‌ی ایران عزیز را سرفرازانه رقم خواهد زد.

به جاست در این جا به سهم خود به خاطر همه‌ی کاستی‌ها و کمبودهایی که برای دانشجویان عزیز غیربومی که میهمانان فرهنگی ما در اردکان محسوب می‌شوند؛ در محیط دانشگاه و بیرون از دانشگاه عذرخواهی نمایم و از همه‌ی مسئولین امر بخواهم تا در راستای رفع مشکلات و موانع پیش روی دانشجویان عزیز بیش از پیش کوشا باشند.

اجازه بدهید در این‌جا چند کلامی به نقش مجلس در اداره‌ی کشور اشاره کنم و شما را به خدا بسپارم:

مجلس قدرتمند با نمایندگان متخصص، مجرب، کاردان، مردمی و اهل تعامل با همه‌ی اقشار و پیگیر تحقق خواسته‌ها و مطالبات آن‌ها می‌تواند کشور را از وضعیتی که با آن روبروست نجات دهد و اعتماد بیافریند و در دل مردم خصوصاً جوانان نشاط و شادابی و امید به آینده به وجود آورد و با دفاع از حقوق کارگران و رفع دغدغه‌های کارآفرینان عرصه‌ی اقتصاد کشور تولید و اشتغال را متحول سازد. همه‌ی شما خواهران و برادران عزیزم را به خدای بزرگ می‌سپارم و آرزوی ایامی خوش و اوقاتی شیرین برای‌تان دارم.



***
*

تابش در جمع صنعتگران و کارگران شهرستان اردکان با حضور دکتر علی ربیعی

در محل حسینیه موکب الحسین اردکان و در جمع اقشار مختلف مردم به ویژه فعالین جامعه کارگری شهرستان، دکتر علی ربیعی دبیر سابق اجرائی شورای عالی امنیت کشور و عضو شورای عالی خانه کارگر در حمایت از دکتر محمدرضا تابش به ایراد سخن پرداخت.

در ابتدای این گردهمائی تابش نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه شهرستان اردکان در سخنانی دو عامل اندیشه ورزی و کار را سازنده تمدن های بشری و مایه پایداری و اقتدار ملی و سربلندی جوامع عنوان کرد و افزود: همه دستاوردهای بشری حاصل تعامل این دو عامل است.

منتخب مردم اردکان در دوره های ششم، هفتم و هشتم مجلس شورای اسلامی افزود: آدمی چیزی نیست جز اندیشه خویش و کاری که بر اساس آن اندیشه می کند؛ بنابراین کار در طول تاریخ در جوامع مختلف نقش محوری داشته و کارگران همه جا نقش ممتازی داشته اند. تابش افزود: در همه دنیا کارگران بخش مولد، زحمت کش و فعال و محترم جامعه اند و در ایران اسلامی نیز از جایگاه و پایگاه والاتری برخوردارند.

وی سپس با اشاره به نقش ممتاز کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی، پشتیبانی دفاع مقدس و حضور مستقیم در عرصه های مختلف کشور ادامه داد: انقلابی ترین بخش جامعه وطن دوست و متدین و با شرف بوده و هستند و تحت تاثیر گروه های سیاسی قرار نگرفته اند، جامعه کارگری است.

محمدرضا تابش سپس صیانت از نیروی کار را وظیفه نمایندگان مجلس دانست و با اشاره با اهمیت نیروی کار در فرآیند تولید افزود: اگر بتوانیم کارگران را راضی و شاد، آباد و پر نشاط نگه داریم به مدیریت و تولید و تحقیق در جامعه نشاط بخشیده ایم و این عرصه ها را پویا کرده ایم.

نامزد انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اردکان سپس با اشاره به ساختارهای اقتصادی و اجتماعی جامعه افزود: در شرایطی که عده قلیلی با تغییر در ساختار اقتصادی و اجتماعی جامعه به سودهای کلانی می رسند و توزیع درآمد به نفع دارندگان عامل سرمایه و به ضرر دارندگان عامل تولید و کار تغییر یابد، فرهنگ کار متزلزل و کارگران و کارآفرینان مایوس خواهند شد.

وی افزود: در دورانی که نرخ تورم بالا به صورت پایدار در جامعه وجود دارد و قدرت خرید حقوق بگیران از جمله کارگران کم می شود، نمی توان انتظار روحیه بالا و اخلاق کاری را داشت و انجام بهینه کارها با تولید نوسان پیدا می کند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به نقش ایجاد انگیزه در افزایش تولید و بهره وری در جامعه دوام یک سیستم اجتماعی را بر اساس قدرت آن در حفظ و هدایت نیروی کار در جهت هدف های مطلوب دانست و گفت: این جاست که رسیدگی به دغدغه های کارگران تامین حق و حقوق آنان، فراهم کردن امنیت خاطر برای کار آفرینان، تامین اجتماعی مطلوب و تحقق عدالت به صورت زیر بنائی و پایه ای می تواند به صیانت از نیروی کار و کارآفرینی بینجامد و تولید و متعاقب آن اشتغال پایدار در جامعه را رقم بزند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی های یک نماینده کارآمد مجلس، وجود نمایندگانی کاردان، متخصص، متهعد، شجاع و مردمی را عامل برطرف کردن بسیاری از نابسامانی ها و تاباندن نور امید در دل مردم دانست.

 دکتر تابش در پایان افزود: مردم اقشار مختلف مردم که حق حیات بر گردن ما دارند در مقاطع مختلف همراهی کردند و از بذل جان و مال خود در پیروزی و استقرار جمهوری اسلامی و دفاع از دستاوزدهای آن دریغ نورزیدند.

وی ادامه داد: شان تاریخی مردم ما بالاتر از آن است که امروز با مشکلات عدیده دست و پنجه نرم کنند و باید با بهره گیری از توامندی ها و ظرفیت های کشور، آبادانی و عمران و پیشرفت و توسعه این مملکت را رقم زنند.


***

دکتر ربیعی: «اعتدال»، خصوصیت ویژه‌ی تابش است

پس از نماز ظهر در محل مسجد جعفرزاده‌ی اردکان، دکتر علی ربیعی مشاور سابق حجت‌الاسلام سید محمد خاتمی و دبیر اجرایی سابق شورای عالی امنیت ملی و عضو شورای عالی خانه‌ی کارگر کشور پیرامون انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت.

وی در سخنانی کوتاهی بر لزوم حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل (ره) و انقلاب اسلامی تأکید کرد و ابراز امیدواری نمود تا با برخی تغییر رویه‌ها در کشور، وضعیت مملکت رو به بهبود رود.

این استاد دانشگاه با بیان ویژگی‌هایی از آیت‌الله شهید بهشتی، دکتر محمدرضا تابش را از جنبه‌ی اعتدال و میانه‌روی به این شهید بزرگوار تشبیه نمود و گفت: شخصیت آقای تابش و مرتبه ایشان در حد و اندازه‌ی یک مدیر کشوری است و وی علاوه بر این‌که می‌تواند مسائل و مشکلات اردکان و استان یزد را حل و فصل نماید؛ به درد کشور می‌خورد.

ربیعی در پایان ابراز امیدواری نمود تا مردم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی نسبت به رفع و دفع توطئه‌های خارجی و حل مشکلات و مسائل داخلی که بیشتر ناشی از سوء مدیریت‌ها و برخی دغل‌کاری‌هاست؛ اقدام نمایند

**

نشست ۴ ساعته تابش با طلاب و روحانیون حوزه‌ی علمیه‌ی اردکان

محمدرضا تابش شب گذشته با حضور در حوزه علمیه اردکان با طلاب و روحانیت این مرکز به گفتگو نشست و به سؤالات ایشان پاسخ گفت. مشروح سخنان دکتر تابش در این نشست به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

عرض سلام و احترام دارم خدمت روحانیت معزز و طلاب محترم حاضر در این مجلس که کانون تدین و تعهد و فضیلت‌مندی در اردکان است. روحانیت در طول تاریخ پاسدار ارزش‌ها و اسلام بوده‌اند. نهاد بالنده‌ی روحانیت در زمان ائمه‌ی اطهار سلام‌الله علیهم پیرامون وجود مبارک آن‌ها شکل گرفت و از قرن سوم و چهارم منسجم شد و در طول تاریخ تداوم یافت.

به همت شیخ مفید و شیخ طوسی که شاگرد وی بود؛ نجف پایگاه روحانیت تشیع شد. روحانیت با تحمل سختی‌ها با کشف و تببین اصول و معارف و ارزش‌های اسلامی به نشر آن پرداختند. پیروزی انقلاب اسلامی، یک حادثه نبود. ریشه در یک جریان تاریخی بلند داشت. مردم وقتی یک روحانی شایسته و رهبری مناسب یافتند؛ به پا خاستند و این نظام را مستقر کردند. از امتیازات روحانیت شیعه مردمی بودن آن است. این نهاد از دل ایمان و خواست مردم برآمده و همواره با مردم بوده است. چه در زمان‌های سرکوب تشیع وچه در زمان‌هایی که حتی شاهان شیعی زمام‌دار بوده‌اند؛ روحانیت رابطه‌ی خود را با مردم قطع نکرده است.

در ۱۵۰ سال گذشته نیز روحانیون یکی از پایگاه‌های مهم دفاع از استقلال و عزت مردم بوده‌اند و در تمام وقایع این دوران، روحانیون زمان‌شناس و دردآشنا نقش محوری خود را ایفا کرده‌اند. اعتماد مردم به روحانیت یکی از رمزهای بزرگ پایداری تشیع و اسلام و روحانیت در طول تاریخ بوده است. امروز وظیفه‌ی روحانیت دشوارتر از گذشته است. چرا که در تحقق انقلاب اسلامی باید جوابگوی اداره‌ی کشور و مشکلات جامعه باشیم. با توجه به نقش امام راحل در پی‌افکندن انقلاب و محوریت جمهوری اسلامی با اصل ولایت فقیه چه بخواهیم و چه نخواهیم؛ توفیقات و کاستی‌ها به نام روحانیت ثبت خواهد شد. حتی اگر روحانیون تنها به امامت جماعت مسجدی اکتفا کند در معرض سؤال و پرسش مردم قرار می‌گیرند.

مردم از حکومت پاسخگویی می‌خواهند و انتظار دارند قوانین‌شان منطبق بر شرع باشد و قوای قضائیه و مجریه نیز در مسیر اسلام گام بردارند. جلب اعتماد مردم در سایه‌ی کارآمدی نهادهای متولی امر خصوصاً سه قوه شکل می‌گیرد. مردم از حکومت پاسخگویی می‌خواهند. می‌گویند مقررات ما، منابع ما، سرمایه‌های ما در اختیار شماست. شما در مقابل عملکردتان پاسخگوی ملت باشید و اگر حاکمیت بتواند رضایت‌مندی مردم را جلب کند و برخی موارد که اشتباه کرده؛ شهامت بیان آن را داشته باشد و از مردم عذرخواهی کند و در صدد جبران اشتباهات برآید؛ موفق به جلب اعتماد مردم خواهد شد و نظام و مردم و روحانیت سرفراز خواهند بود.

باید گرایش و سلایق مختلف در جامعه به رسمیت شناخته شود و روحانیت نقش فراجناحی خود را ایفا کند. یک سلیقه و یک بینش خود را عین اسلام و دیانت نداند و با تهمت و افترا و بداخلاقی نخواهد سایر سلایق طرفدار نظام را از رده خارج کند.

جامعه باید احساس کند فرد روحانی دارای سعه‌ی صدر است و ورای اختلافات و گرایش‌هاست. به جامعه و مردم حق انتخاب می‌دهد و انتخاب آن‌ها را به رسمیت می‌شناسد و برای آن‌ احترام قائل است.

جامعه‌ی ما جوان است. جذب جوانان توسط روحانیت یک مسئله‌ی اساسی است. اجازه بدهیم جوانان پرسش خود را مطرح کنند و به پرسش‌های ایشان با سعه‌ی صدر پاسخ داده شود و به غرور و روحیات حساس آنان احترام گذاشته شود.

اقتدار جمهوری اسلامی در آن است که حقوق هر کس در چارچوب قانون، ولو مخالف فکری ما باشد به رسمیت شناخته شود. طلاب جوان ما امروز باید فکرشان را به کار گیرند و با اندیشه‌ی امروز دنیا و مبانی دینی به خوبی آشنا شوند تا بتوانند پاسخگوی مسائل فقهی دنیای امروز باشند. فقه شیعه باید در پیچ و خم‌های اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار باشد و متهم به ناتوانی نشود. طلبه‌های جوان باید خودشان را به علم روز مجهز کنند تا در دنیای امروز در طراز یک متفکر دینی باشند. در دنیایی که می‌خواهیم سازنده‌ی آن‌ باشیم؛ پیشرفته‌ای علمی و تکنولوژیکی داشته باشیم اما در آن رذایل اخلاقی نداشته باشیم. امیدوارم جامعه‌ی جوان و رو به آینده‌ی طلاب و عزیز و بزرگوار روحانیت معظم اردکان، همواره موفق و پیروز باشند و در ارشاد و هدایت اخلاقی و معنوی مردم بیش از پیش سربلند باشند.

گفتنی است در پایان این نشست ۴ ساعته،‌ طلاب و روحانیون حاضر سؤالات خود را از دکتر محمدرضا تابش مطرح نموده و ایشان نیز به سؤالات پاسخ گفتند. خاطرنشان می‌سازد از ورود خبرنگار ما به حوزه‌ی علمیه برای پوشش تصویری این نشست خودداری شده است.

****

سروده‌ی سید محمد پزشکی در حمایت از دکتر تابش

تابش ای رادمرد نیک نهــاد
مرد کار و تلاش و علم و جهاد

در صـداقت، عدالت و تقوا
به خدا ارث بردی از اجداد

تو همانی که جد اطهــر تو
کرد یک عمر خلق را ارشاد

خستگی ناپذیری ای تابش
هر بلا دور از وجــودت باد

با تلاشی که سال ها کردی
اردکــان را نموده ای آباد

چهره ی شهر را عوض کردی
کــرده ای کارخانه ها ایجاد

قدردان تو مردم خوبنــد
خدمات تو کی رود از یاد؟

بوده ای تو سه دوره در مجلس
هســـتی در کارها دگر استاد

ای که هستی تو یار محرومان
آمدی شـد دوباره دل ها شاد

کرسی مجلس است لایق تو
تا نمــایی به کشورت امداد

مطمئن باش می روی مجـلس
تو در این دوره هم به رأی زیاد

حامیــان تو یکصدا گویند
دوره ی چهارمت مبارک باد

کوچه ها، خانه ها، خیــابان ها
بهر شخص تو گشته است ستاد 

نهمین دوره هم به مجلس باش
تا کنی طرح هـــای نو بنیـاد 

می دهم بر تو بار دیگر رأی
تا کنم روح خـاتمی را شاد 

نزد ملت عزیز و محترم است
هر کسی رأی را به تـابش داد 

ای «پزشکی» تو باش حامی او
کن به تابــش تو اعتماد زیاد

****

حضور دکتر تابش در جمع اهالی احمدآباد

دکتر محمدرضا تابش کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیشب با حضور در مسجد حاج اسماعیل احمدآباد با مردم این شهر دیدار و گفتگو کرد.

محمدرضا تابش در این دیدار در سخنانی با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی و امام (ره)، «حق حاکمیت بر سرنوشت خود» را از اهداف و دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد که می‌بایست از طرف مردم و حکومت پاس داشته شود.

وی با برشمردن اقدامات و توفیقات کشور پس از پیروزی انقلاب، کاستی‌های موجود و مشکلات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: «ماهیت انقلاب اسلامی در تضاد با منافع مستکبران است؛ به همین دلیل قدرت‌های زورگو سعی دارند با تهدید و تحریم، ما را به دست برداشتن از آرمان‌هایی که انقلاب ما برای تحقق آن شکل گرفته وادار کنند» که بخشی از مشکلات کشور ناشی از این موانع است و بخش دیگر نیز به سوء تدبیر مسئولان و ناکارآمدی برخی دستگاه‌ها مربوط می‌شود که از این بابت به سهم خود از مردم عذرخواهی می‌کنم.

تابش توفیقات شهرستان را به‌واسطه تعاملات خوبی دانست که مابین نماینده، مسئولان و مردم وجود دارد و با اشاره به توسعه و پیشرفت اردکان در زمینه‌های مختلف، ایجاد توازنی پایدار بین تمام بخش‌ها را گامی مهم دانست که با روند کنونی رشد روزافزون اقتصادی شهرستان، آغاز گردیده است.

رئیس فراکسیون اقلیت مجلس، جایگاه مجلس را با توجه به شأنی که در قانون اساسی برای آن پیش‌بینی شده و عنایتی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی به آن دارند؛ جایگاهی بس خطیر و در رأس امور عنوان کرد و گفت: نمایندگان متعهد متخصص، شجاع و کارآمد می‌توانند از حقوق مردم در مجلس دفاع کنند و با تصویب قوانین کارآمد و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها، روند اداره امور کشور را سامان بخشند.

منتخب مردم اردکان در خانه‌ی ملت، در ادامه بخشی از اقدامات انجام گرفته در خصوص شهر احمدآباد را برشمرد و با بیان این که این‌ها کوچکترین کاری است که در قبال مردم قدرشناس احمدآباد صورت گرفته؛ از تأمین اعتبار بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان جهت کمک به شهرداری و تأمین تجهیزات مورد نیاز از جمله ماشین آتش‌نشانی، مینی‌بوس، پیگیری اخذ اعتبار جهت آسفالت معابر، احداث جاده برای ارتباط بلوار احمدآباد به جاده چوپانان جهت خارج شدن شهر از بن‌بست کنونی، تأمین اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان برای مطالعه‌ی آبرسانی به کشتخوان‌های احمدآباد، آسفالت جاده مجتمع دامداری‌ها و تخصیص اعتبار مناسب برای بهسازی جاده بین مزارع، تأمین اعتبار تجهیز چاه‌های کشاورزی و ایجاد زهکش‌ها به عنوان بخشی از کارهای انجام‌شده نام برد.

نایب رئیس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی همچنین به پیگیری‌های متعدد در زمینه‌ی کاهش تعرفه تعرفه برق کشاورزی پس از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اشاره نمود و ادامه داد: بهسازی شبکه آب شرب احمدآباد و احداث خط جدید انتقال آب به احمدآباد برای جلوگیری از قطعی آب با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیون، کمک به امور فرهنگی شهر و مصلای در دست احداث احمدآباد و تخصیص اعتبار جهت مرمت میراث فرهنگی این شهر و حفظ و احیای باغات پسته احمدآباد را از جمله دیگر اقدامات برشمرد.

نماینده مردم اردکان همچنین با اشاره به بافت جمعیتی احمدآباد که عمدتاً از قشر کشاورز است؛ گفت: سعی شده با ایجاد صنایع فرآوری و تبدیل، میزان ارزش افزوده بهتری نصیب کشاورزان سخت‌کوش احمدآبادی گردد که در این راستا می‌توان به پیگیری راه‌اندازی کارخانه فرآوری روناس اشاره کرد که قرار است تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری رسیده و از این طریق بتوان به رونق کشت روناس در شهر احمدآباد به عنوان بزرگترین تولیدکننده‌ی این محصول در کشور کمک نمود و در بهبود اقتصاد خانوار تولیدکننده روناس تأثیر مضاعفی داشت.

نماینده مردم اردکان همچنین باغات پسته‌ی احمدآباد را جزء منحصر به فرد ترین ذخایر توارثی پسته‌ی کشور قلمداد کرد و گفت: از آن‌جا که این شهر جزء تولیدکنندگان عمده پسته در شهرستان محسوب می‌گردد، حمایت‌های لازم صورت گرفته و به زودی تولید ارگانیک پسته به عنوان یک پایلوت کشوری آغاز می‌شود که محصول تولید شده می‌تواند قیمت بالاتر و عایدی مناسب‌تری را برای تولیدکنندگان پسته به عمل آورد.

تابش در بخش دیگری از سخنان خود به افتخارات این شهر و علما و بزرگان احمدآبادی اشاره کرد و بزرگانی چون آیات معزز محقق داماد و فکور را از سرمایه‌های ارزشمند شهرستان اردکان و به ویژه احمدآباد دانست و از مقام شامخ آنان تجلیل کرد.

در ادامه، حجت‌الاسلام موسوی‌زاده از روحانیون احمدآباد به بیان خصوصیات نماینده‌ی اصلح پرداخت و با بیان این‌که «خوب بودن یک فرد» دلیل اصلح‌بودن او نیست؛ افزود: نماینده باید از پشتکار و نفوذ بالایی در کشور برخوردار باشد تا بتواند امور را به خوبی هدایت کند. وی در این رابطه به مواردی در صدر اسلام و زمان پیامبر اکرم (ص) اشاره نمود که عده‌ای علیرغم نزدیکی با پیامبر، هیچ‌گاه توسط ایشان به سمتی گمارده نشد و وقتی دلیل این موضوع را از آن‌حضرت جویا می‌شوند؛ «نبود توان مدیریتی» را از دلایل آن برمی‌شمرند.

****

حضور دکتر تابش در جمع بانوان شاغل در اصناف شهرستان اردکان

دکتر محمدرضا تابش، کاندیدای انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در جمع بانوان شاغل در اصناف مختلف اردکان حضور یافت. وی در این نشست ضمن برشمردن دلایل حضور خود در رقابت‌های این دوره، به شرایط حساس کشور و منطقه اشاره نموده و ضمن تأکید بر مشارکت بالای مردم، این حضور را موجب بر هم زدن توطئه‌ی بیگانگان علیه نظام در این برهه دانستند.

نماینده‌ی مردم شهرستان اردکان و نامزد انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال بانوان را دارای اهمیت دانسته و اظهار امیدواری کرد که در سال‌های آتی بتوان محدودیت‌های بانوان شهر را به حداقل رساند.

همچنین ایشان ایجاد فضای سبز شهری مخصوص بانوان و نیز گسترش بیشتر مشاغل این قشر را از برنامه‌های آتی خود برشمرد. در پایان این نشست بانوان حاضر، مشکلات موجود در اصناف بانوان را مطرح ساخته و خواستار حمایت بیشتر مسئولان و برطرف نمودن مسائل و مشکلات این قشر شدند.


*
حضور تابش در بهشت شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا و حضرت آیت‌الله خاتمی

دکتر محمدرضا تابش کاندیدای نهمین دوره مجلس در حوزه انتخابیه اردکان عصر امروز پنج‌شنبه مورخ ۴ اسفند ۹۰ و در اولین روز شروع تبلیغات قانونی با حضور بر تربت پاک شهیدان و مزار معلم اخلاق دیارمان حضرت آیت الله خاتمی (ره) با آرمان‌های این عزیزان سفرکرده تجدید عهد و پیمان نمود.

منتخب سه دوره‌ی مردم شریف شهرستان اردکان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم در سخنانی ضمن تجدید میثاق با عالمان و شهیدان شاهد گفت: «اینجا در پیشگاه علما، صلحا و شهیدان سرافراز به روح پرفتوح آنان درود می‌فرستم و روح ملکوتی عالم متقی و زاهد روشنفکر، معلم اخلاق و مروج دین و فضیلت، حضرت آیت‌الله خاتمی را گواه می‌گیرم تا در ایفای مسئولیت‌هایم بر خردگرایی، تقوا، تعهد و پاسداشت اخلاق و فضیلت‌ها تکیه نمایم.»

ایشان همچنین بر عهد جاودان و همیشگی خویش با سروقامتان جاودانه‌ی تاریخ، شهیدان همیشه شاهد تأکید نمود و افزود: «پیمان می‌بندم که پاسدار حرمت خون شهدا و تلاشگر صیانت از ارزش‌ها و شعارها و آرمان‌هایی باشم که آن عزیزان، جان خود را برای تحققش در طبق اخلاص نهادند. ارزش‌ها و آرمان‌هایی که دل‌های مردم را با رهبری خردمندانه‌ی امام راحل (ره) به انقلاب اسلامی پیوند زد و طرحی نو در جغرافیای سیاسی منطقه و جهان اسلام درافکند که آثار پر خیر و برکت آن را اکنون شاهدیم.»

تابش با اشاره به پیروزی جریان معتدل اسلام‌گرا در منطقه به بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: «قطب‌های سرمایه‌داری و کمونیسم دچار افول شده و مستضعفین جهان به رهبری جنبش‌های مسلمان در تقابل با مستکبران جهان و امریکا و ناتو و صهیونیسم در حال ظهور می‌باشند.»

ایشان همچنین در فرازی دیگر از سخنان خود به هویت و خاستگاه انقلابی و دلبستگی‌اش به نظام اسلامی اشاره کرد و خاطرنشان نمود: «در این شرایط خطیر و حساس که از هر کرانه تیر بلا روان است؛ در صحنه بودن و پذیرش مسئولیت را بر عزلت‌نشینی و کنج انزوا گزیدن و راحت‌طلبی ترجیح می‌دهم و تجربه‌ی خود را در معرض رأی مردم می‌گذارم.»

دکتر تابش به اقدامات بسیار گسترده‌ای که در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی در کشور و به ویژه شهرستان اردکان انجام شده اشاره کرد و ضمن تقدیر و تشکر از همه‌ی مسئولان افزود: «با همه‌ی کارهای انجام شده باز هم مشکلات زیادی به خصوص در عرصه‌های اقتصادی و معیشتی فراروی مردم است که می‌توان آن را با سرانگشت تدبیر، تعامل و هماهنگی تمامی مسئولان و دست اندرکاران و بهره‌گیری از اندیشه‌ی عالمان و متخصصان حل و فصل نمود.»

ایشان مهم‌ترین و اساسی‌ترین مشکلات موجود در جامعه را مسئله‌ی اشتغال، مسکن،‌ازدواج جوانان و مهار گرانی و تورم دانست و گفت: «باید راه حل‌های عاجل، تأثیرگذار و منطقی برای رفع آن‌ها بیندیشیم.»

نامزد نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حوزه‌ی انتخابیه اردکان مجلس قدرتمند را مجلسی دانست که در آن نمایندگان کاردان، شجاع، لایق، متخصص و مجرب حضور داشته باشند و گفت: «نمایندگان باید توان استفاده از همه‌ی اختیاراتی که در قانون اساسی برای آن‌ها لحاظ شده را داشته باشند.»

دکتر تابش با اعلام این‌که در ایفای وظایف نمایندگی خویش جز به رضایت خداوند و مصالح مردم نیندیشیده‌ام؛ افزود: از همه ی آحاد مردم شریف اردکان می‌خواهم با حضور در انتخابات و مشارکت فعال، احترام تمامی کاندیداها را محفوظ داشته و از تخریب، جداً بپرهیزند.


*****

حضور تابش در جمع بانوان ترک‌آبادی

دکتر محمدرضا تابش نماینده‌ی مردم شریف شهرستان اردکان به دعوت جمعی از بانوان ترک‌آبادی، در جمع آنان حضور یافت.

نماینده‌ی مردم شهرستان اردکان و نامزد انتخابات نهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ضمن اذعان به محدودیت بانوان و کمبودهای این قشر تأثیرگذار، بر لزوم تلاش بیشتر برای حل مشکلات و بهترشدن فضای موجود تأکید نمود.

ایشان حضور فعال بانوان ترک‌‌آبادی را قابل تقدیر دانست و گفت: اولویت‌ برنامه‌هایم در مجلس آینده، فراهم نمودن زمینه‌ی اشتغال و فعالیت اجتماعی بهتر و پررنگ‌تر برای بانوان است.

دکتر تابش خدمت به مردم شهرستان، به ویژه مردم خونگرم روستای ترک‌آباد را وظیفه و افتخار خود دانست و افزود: نگاه عادلانه و دور از تبعیض مسئولین شهرستان و مدیران نهادها و ادارات در برخورد با اهالی شریف شهرها، بخش‌ها و روستاهای تابعه‌ی اردکان از جمله مردم متدین ترک‌آباد باید همواره و در همه‌ی شرایط تداوم داشته باشد.

در این نشست برخی از مسائل و مشکلات بانوان این روستا از جمله تأمین آب شیرین روستا، کمبود فضای سبز و امکانات آموزشی بررسی و نماینده مردم قول پیگیری درخواست‌های به‌حق زنان این روستا را داد.