زمان : 12 Esfand 1390 - 10:01
شناسه : 47507
بازدید : 2219
حمایت تمام عیار حسین اعرافی از امام جمعه شهرستان میبد حمایت تمام عیار حسین اعرافی از امام جمعه شهرستان میبد

 در پی انتشار دست نوشته امام جمعه شهرستان میبد در رسانه ها دکتر اعرافی اقدام به شفاف سازی پیرامون برخی شایعات کرد .

پس از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران که شاهد برگزاری انتخابات متعدد در کشورمان بودیم و همگی گواه از مردم سالاری دینی در متن جامعه داشته و دارد که با حرکت قطار قدرتمند انقلاب به سمت کمال و افزایش مشارکت عمومی در عرصه های مختلف کشور به ویژه انتخابات با جایگاه منحصر به فردش همراه بوده است که این روند در سال های اخیر رشد فزاینده ای به خود گرفته است.

در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه تفت و میبد برخی نامزدها برای جذب بیشتر آرا عموم آحاد مردم و راهیابی به خانه ملت دست به پاره ای از بداخلاقی های انتخاباتی زدندکه قلب و روح مردم شریف شهرستان های تفت و میبد را به درد آورد. بد اخلاقی هایی که با پاره کردن عکس ها، پوسترها و شکستن شیشه ستاد انتخاباتی دکتر اعرافی آغاز شد و به شعار نویسی بر روی دیوارهای شهر، تهدید و ارعاب توام با تخریب اموال هواداران وی ادامه یافت.

اما جریان به همین جا ختم نشد چرا که حساسیت انکار ناپذیری برروی شخصیت و ماهیت حقیقی دکتراعرافی وجود داشت و آن هم این بود که دکتر اعرافی تنها داماد امام جمعه مرکز استان و برادرامام جمعه شهرستان میبد است که با صراحت می توان گفت هیچکدام از چند هزار نامزد انتخابات مجلس نهم در حوزه خود با چنین شرایطی روبرو نبوده و نیستند.

ازسویی دیگر رقیب اصلی دکتر اعرافی نماینده پیشین مجلس از همین حوزه است و علیرغم بد اخلاقی های فراوان علیه دکتر اعرافی، وی با سکوت پرمعنای خود این حرکات زشت را پاسخ نگفت و طرفداران خویش را هم به صبر، تامل و تدبر دعوت کرد.

اما آنچه که این سکوت را در هم شکست زیرسوال بردن و پاره ای از بی حرمتی ها به خانواده وی بود که سبب شد دکتر اعرافی دست نوشته آیت الله اعرافی برادر و امام جمعه شهرستان را در خصوص صلاحیت وی در فعالیت های اجرایی و کاری منتشر کند.

از آنجا که شان ائمه جمعه همچون مقام عظمای ولایت به دور از حمایت از نامزد انتخاباتی خاص بوده و هست این شائبه ایجاد شد که دکتر اعرافی قصد اعلام حمایت امام جمعه شهرستان را از خود داشته است.

بدیهی است که از بدو شکل گیری و حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و با تاکید بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) جایگاه ولایت والاتر از آن است که بخواهد توصیه برای آرا مردم به نفع فردی خاص داشته باشد چراکه فرمایش معظم له فصل الخطاب آحاد جهان اسلام است.

و بالطبع نمایندگان ایشان هم جایگاهی چون مقام عظمای ولایت در مراکز استان ها و شهرستان ها دارند و بی تردید نه تنها از کسی حمایت نمی کنند بلکه آحاد مردم را نیز به انتخاب اصلح تشویق می نمایند.

و با توجه به فضای ایجاد شده امام جمعه محترم شهرستان میبد در اقدامی هوشمندانه و مقتدرانه با ارائه دست نوشته ای به رسانه ها برائت و عدم پشتیبانی خود را از هر نامزد انتخاباتی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد.

و بی شک این حرکت امام جمعه محترم شهرستان میبد را باید ارج نهیم و با تاکید برحضور پرشور مردم خواستار حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای باشیم.

چراکه حمایت از نامزد خاص در هرحال خط قرمزی است که هیچکدام از نمایندگان معظم له از آن عبور نکرده و هرگز هم نمی کنند.

دکتر اعرافی وحدت کلمه در بین عموم اقشار جامعه برای حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای را ضروری خواند و پرهیز از هرگونه مجادله سیاسی و بحث های حواشی انتخابات را از سوی همگان خواستار شد.