زمان : 11 Esfand 1390 - 09:24
شناسه : 47454
بازدید : 1400
اجرای طرح فاضلاب شهری بافق ضروری است اجرای طرح فاضلاب شهری بافق ضروری است
 ایده ی ایجاد طرح فاضلاب بافق از سال 77 مطرح و مطالعات مرحله اول و توجیه فنی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی آن انجام شده است.
مدير امور آبفاي بافق گفت: در سفر سوم هئت دولت به استان یزد بازنگری و ادامه مطالعات فاضلاب شهر بافق در دستور كار قرار گرفته است.
حسين طالعي، مجموع این طرح را شامل 165 كیلومتر شبكه فرعی و اصلی دانست و گفت: خط انتقال و هشت ایستگاه پمپاژ و همچنین تصفیه خانه آن شامل دو مدول 4 هزار و 150مترمكعبی درشبانه روز است.
و ی هزینه اجرای طرح بزرگ فاضلاب شهری بافق را افزون بر 350 میلیارد ریال اعلام كرد و افزود: برای اجرای كامل و بهره برداری از این طرح اعتباری معادل این مبلغ لازم است.
طالعی، ضرورت اجرای این طرح را با توجه به شرایط حاكم بر منطقه الزامی خواند و خاطر نشان كرد : ما در منطقه ای واقع شدیم كه نیاز به آب، روز به روز بیشتر شده و 70تا80 درصدآب مصرفیِ مشتركین به فاضلاب تبدیل می شود.
و ی اضافه كرد: با توجه به اینكه فاضلاب شهری در طول سال حجم قابل ملاحظه ای را تشكیل می دهد لذا با تجدید پذیری مجدد می توان آب را به چرخه مصرف بازگرداند و در صنعت ، فضای سبز و سایر موارد، از آن استفاده كرد.
حسین طالعی، جلوگیری از آلودگی سفره های آب زیر زمینی ، پیشگیری از ورود فاضلابها به درون چاه های جذبی، نهرها و نیز جلوگیری ازشيوع بیماریها را از مهمترین مزایای اجرای طرح فاضلاب شهر بافق عنوان كرد.
وی در همین زمینه ادامه داد: بعلت اینكه درشهر بافق هشت ماه از سال گرمای بیش از30درجه حاكم است، فاضلابهای رها شده می تواند بیماری زا و خطرناك باشدبنا براین با توجه به شرایط خاص حاكم بر منطقه، ضرورت اجرای طرح فاضلاب دو چندان شده است.