زمان : 10 Esfand 1390 - 16:50
شناسه : 47405
بازدید : 196
با همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزدنشست آموزشی ، تحلیلی با عنوان انتخابات ، چالشها و مسئولیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد با همت بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزدنشست آموزشی ، تحلیلی با عنوان انتخابات ، چالشها و مسئولیت ها در دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزار شد
 در ابتدای این مراسم دکتر سید علی المدرسی معاون دانشجویی و مسئول بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی یزد ضمن خیرمقدم , مساله انتخابات را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: تکلیف و وظیفه ملی است که مردم باید با حضور گسترده خود در همه صحنه ها بویژه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را در حفاظت از نظام انجام دهند.

در ادامه دکتر مسلمین ریاست واحد یزد طی سخنرانی خود با تاکید بر اهمیت حضور پرشور و گسترده مردم در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مشارکت حداکثری با حضور توده های انبوه مردم در انتخابات بیانگر حمایت مردم از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و انشاء ا... این نظام تحت فرمان مقام معظم رهبری چون گذشته مقتدرانه در تمامی عرصه ها حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد: انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی , مساله مهمی است و باید به گونه ای عمل نمائیم که مشارکت و حضور فعال مردم در این انتخابات از اهمیت و جایگاه بالایی برخوردار باشد که قطعاً می توانیم در این انتخابات شایسته ترین فرد اصلح که تاثیر گذار باشد را برگزینیم..

دکتر مسلمین در پایان ضمن گزارشی از دانشگاه خاطر نشان کرد: واحد یزد برای دانشجویان دکترا راه کار جدیدی را ارائه نموده است که دانشجویان دکتری از نظر آکادمیک و آموزشی در چاپ مقالات isi فعال باشند و بلکه بخش عظیمی از پایان نامه ها به گونه ای تنظیم شود که در رفع مشکل صنعت گام برداشته شود،وی اشاره نمود جامعه برای اینکه بتواند به استقلال واقعی خودش دست پیدا کند باید متخصصینی تربیت کند که از نظر آکادمیک و آموزشی از جایگاه خوبی برخوردار باشند و بتوانند مشکلا ت کنونی صنعت را به صورت اساسی رفع نمایند.

همچنین در ادامه حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی یزددر سخنرانی خود اظهار داشت: شرکت در انتخابات تکلیف و وظیفه شرعی است،ما مکلفیم که در امور سیاسی و سرنوشت مملکت خودمان دخالت کنیم و با روشنگری در میدان و صحنه حاضر شویم و این حضور پرشور،گرم و حداکثری مردم در انتخابات است که دشمنان انقلاب را ناامید خواهد نمود.



حجه الاسلام حرزاده افزود: مردم با حضور دشمن شکن خود در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان دادند که باز هم نقشه های دشمنان نقش بر آب است و بار دیگر باحضور در پای صندوق های رای در 12 اسفند ماه نشان می دهند که در سایه ولایت فقیه و در مسیر آرمانهای امام راحل و منویات مقا م معظم رهبری حرکت می کنند.



در پایان این مراسم غلامحسین دشتی معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد در سخنرانی خود گفت: این روزها دانشگاه آزاد اسلامی یک تحول مدیریتی را می گذراند که انصافاً در توسعه علمی،تخصصی و مدیریتی در کشور نقش مهمی را ایفا نموده است وی از خدمات بسیار ارزشمند همه مدیران،روسا،اساتید دانشگاه،بویژه زحمات دکتر جاسبی در این 3 دهه اخیر تجلیل نمود.



وی افزود:انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از بزرگترین رویداد سیاسی-فرهنگی سال 90 دراستان و کشور می باشد و یک پروژه مدیریتی در کشور انجام می شود که از نظر بعد کمی و کیفی در جهان و منطقه کار بزرگی اتفاق افتاده است که در شرایط کنونی در صدد پیدا کردن اندیشه و مسیر درست برای گذشته و ایجاد یک راه جدید است.



مهندس دشتی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران از این لحاظ حائز اهمیت است که این جریان با حضور و اراده خاص و اندیشه مردم،شکل می گیرد و انشاءا... دوباره حضور پرشور و گرم همراه با وحدت و پیوستگی مردم را پای صندوقهای رای خواهند دید.



همچنین معاون سیاسی استاندار گزارشی از آخرین اطلاعات داوطلبین عرصه انتخابات برای رقابت،نحوه تبلیغات نامزدها،تعداد صندوقهای رای ثابت و سیار شهری و روستایی در شهرستانها،نحوه برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه و غیر مکانیزه در سطح استان،تعداد واجدین شرایط برای رای دادن،تعداد حوزه های انتخاباتی در استان و غیره را بیان و تشریح نمود.



غلامحسین دشتی در پایان گفت: هدف اعتماد سازی مردم بر پایه عمل به قانون و حضور گسترده مردم در انتخابات می باشد وی همچنین در ادامه دیدگاه های امام راحل در مورد انتخابات در مجلس شورای اسلامی و مسائلی که در حوزه های نظری وجود دارد را بیان نمود.



لازم به ذکر است در پایان این مراسم اساتید نقطه نظرات و مسائل انتخاباتی را مطرح کردند که معاون سیاسی استاندار به آنها پاسخ داد.