زمان : 08 Esfand 1390 - 14:30
شناسه : 47263
بازدید : 1837
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران:مصرف کربوهیدات خستگی ورزشکاران را به تعویق می اندازد استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران:مصرف کربوهیدات خستگی ورزشکاران را به تعویق می اندازد
استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر مصرف کربوهیدرات ها در ورزشکاران گفت: مصرف کربوهیدات از بروز خستگی ورزشکاران پیشگیری نمی کند بلکه آن را به تعویق می اندازد.


  دکتر محمد حضوری در سمینار" پیشگیری از مصرف سوء مکمل های ورزشی" اظهارکرد: در صورتی که کربوهیدراتها به میزان کافی در ورزشکاران مصرف نشود بدن از پروتئین بدن به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.

وی با اشاره به مصرف کربوهیرات در وزرشکاران قبل از انجام فعالیت ورزش و مسابقات افزود: همچنین توصیه می شود ورزشکاران روزانه به ازای هر کیلوگرم وزن بدن یک گرم چربی مصرف کنند.


دکتر حضوری تصریح کرد:در حین تمرین مهمترین عامل تخلیه آب و الکترولیزها و تخلیه ذخایز گلیکوژنی صورت می گیرد بنابراین توصیه می شود ورزشکاران مایعات را به مقدار کافی در حین وپیش از ورزش بنوشند.


وی در ادامه با بیان این مطلب که وعده های غذایی ورزشکاران بر حسب علاقه فرد تنظیم شود گفت: ورزشکاران بهتر است از غذاهای کم چرب، دارای کربوهیدرات زیاد و سبک مصرف کنند.


دکتر حضوری متذکرشد: مصرف کربوهیدات از بروز خستگی ورزشکاران پیشگیری نمی کند بلکه آن را به تعویق می اندازد.