زمان : 07 Esfand 1390 - 00:42
شناسه : 47153
بازدید : 1131
هم فتنه و هم انحراف! هم فتنه و هم انحراف!

هم فتنه و هم انحراف!

انتقاد «کیهان» از سانسور مطلب شریعتمداری در «9 دی»


شماره بعدی هفته نامه 9 دی بعد از انتخابات منتشر می شود و اگر چنین نبود این توضیح را برعهده دست اندرکاران محترم نشریه 9 دی می گذاشتیم ولی از آنجا که کیهان ضمن احترام به هر دو جبهه متحد و پایداری، هیچ یک از فهرست های ارائه شده از سوی آنان را بی عیب و نقص و غیرقابل تجدیدنظر ارزیابی نمی کند، توضیح یاد شده را ضروری دانستیم با این منظور که تلقی حمایت کیهان از این یا آن جبهه در میان نباشد


 کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: هفته نامه محترم 9 دی در آخرین شماره خود یادداشت روز چهارشنبه 3 اسفندماه مدیرمسئول کیهان را با عنوان «شریعتمداری: مدعیان مقابله با فتنه و انحراف باید نشانه های قابل استناد داشته باشند» باز نشر داده است که روال تعریف شده ای در خانواده مطبوعات است.



اما این نشریه در تیتری که برای یادداشت شریعتمداری در صفحه اول خود برگزیده کلمه «انحراف» را حذف کرده و آورده است «حسین شریعتمداری: مدعیان مقابله با فتنه باید نشانه های قابل استناد داشته باشند»! اصل خوش بینی و قاعده «حمل بر صحت» درباره دوستان و مؤمنان ایجاب می کند حذف قید «انحراف» از تیتری که همکاران محترممان در 9 دی برای یادداشت مدیرمسئول کیهان برگزیده اند را «تصادفی» و ناشی از «کم توجهی» تلقی کنیم ولی در یادداشت کیهان بر مقابله با هر دو گروه فتنه و حلقه انحرافی به عنوان دو اصل غیرقابل تغییر برای گزینش نامزدها تاکید شده بود بنابراین، حذف قید «انحرافی» می تواند- خدای نخواسته- عامدانه! تلقی شود و اگر چنین باشد- که انشاءالله نباشد- باید از دوستان 9 دی و جبهه پایداری پرسید؛ چرا قید مزبور را حذف کرده اند؟ و آیا حذف قید «انحراف» به این تردید دامن نمی زند که برخی از نامزدهای معرفی شده سند و نشانه ای برای اثبات مقابله خود با حلقه انحرافی ندارند؟!


گفتنی است شماره بعدی هفته نامه 9 دی بعد از انتخابات منتشر می شود و اگر چنین نبود این توضیح را برعهده دست اندرکاران محترم نشریه 9 دی می گذاشتیم ولی از آنجا که کیهان ضمن احترام به هر دو جبهه متحد و پایداری، هیچ یک از فهرست های ارائه شده از سوی آنان را بی عیب و نقص و غیرقابل تجدیدنظر ارزیابی نمی کند، توضیح یاد شده را ضروری دانستیم با این منظور که تلقی حمایت کیهان از این یا آن جبهه در میان نباشد.