زمان : 06 Esfand 1390 - 13:15
شناسه : 47104
بازدید : 2620
مسئول امور اعضای خانه کارگر یزد: حقوق بسیار پایین و نداشتن امنیت شغلی بزرگترین معضل جامعه کارگری است مسئول امور اعضای خانه کارگر یزد: حقوق بسیار پایین و نداشتن امنیت شغلی بزرگترین معضل جامعه کارگری است
به گزارش خبرنگار یزدفردا، حسن علی پور مسئول امور اعضای خانه کارگر یزد در ارتباط با وضعیت کنونی جامعه کارگری اظهار کرد: وضعیت معیشت کارگران با توجه به تورم سرسام آور کنونی، حقوق بسیار پایین کارگران و نداشتن امنیت شغلی به شدت تحت شعاع قرار دارد.

وی با بیان اینکه قراردادهای موقت کار، وجود شرکتهای پیمانی ونداشت آینده شغلی از دغدغه های اصلی کارگران است تصریح کرد: قراردادهای موقت کاردر مورد مشاغلی که دائمی هستند نباید وجود داشته باشند چرا که کارگر نمی تواند برای زندگی و آینده خودبرنامه ریزی داشته باشد. علیپور در ادامه گفت شرکتهای پیمانی به عنوان یک واسطه بین کارگر و کارفرما قرار دارد ودر این بین از مزایایی برخوردار هستند اما گاها در پرداخت حقوق وامور مربوط به سابقه بیمه کارگران کوتاهی می کنند.

وی در ارتباط با مشکلات بیمه مکمل کارگران عنوان کرد: بیمه مکمل در قانون الزام به این صورت است که کارگر اگر به بیمارستان مخصوص کارگران مراجعه کرد و تخت خالی در بیمارستان نبود و یا داروی مورد نظر در بیمارستان وجود نداشت ، کارگر با هزینه تأمین اجتماعی به بیمارستان دیگر ارجاع داده می شود که این امر برای کارگران مشکل آفرین است.

وی خواستار شد در مورد بیمه تامین اجتماعی کارگران به مفاد قانون الزام مراجعه شود تا کارگران برای هزینه درمان به بیمه مکمل متوسل نشوند.

این عضو اجرایی خانه کارگر با اشاره به وضعیت کارگران ساختمانی این قشر از کارگران را مظلوم و بی پناه خواند و افزود از سال 88 در راستای ارتقاء سطح زندگی این کارگران پیگیریهای انجام شد و طرح بیمه کارگران ساختمانی مطرح شد اما بیمه شدن این افراد منوط به داشتن کارت مهارت فنی حرفه ای شد والبته سهمیه بیمه کارگران ساختمانی در استان نسبت به جمعیت این افراد بسیار پایین بود و ما خواستار افزایش سهمیه استان در این زمینه هستیم تا کارگران ساختمانی نیز بتوانند از مزایای بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

علیپور با بیان اینکه فعالیت کارگران استان در بخشهای صنایع بزرگ ، صنایع کوچک ، خدمات ، قالی بافی و ساختمانی انجام می گیرد تاکید کرد: اگر قانون به درستی اجرا شود در تمام بخشها بسیاری از مشکلات کارگران مرتفع خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به حضور حداکثری کارگران در همه دوره های انتخابات اذعان کرد: انشاا... تمام کارگران در انتخابات مجلس نهم شرکت خواهند کرد و از کاندیدای منتخب خانه کارگر حمایت می کند.