زمان : 06 Esfand 1390 - 12:43
شناسه : 47098
بازدید : 3791
دو نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد جوایز خود را به فرزند شهید احمدی روشن تقدیم کردند دو نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد جوایز خود را به فرزند شهید احمدی روشن تقدیم کردند
به گزارش خبرنگار یزدفردا در مراسم بزرگداشت تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد که با حضور دکتر مسلمین ریاست واحد یزد، اعضای هیات رئیسه، دکتر علی شاه حسینی از کارآفرینان نمونه کشوری، جمعی از مسئولین دانشگاه و مدیران صنایع و نهادهای اجرائی استان، برگزار شد دو نفر از پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی یزد جوایز خود را به فرزند شهید احمدی روشن تقدیم  نمودند.

در ابتدای این مراسم دکتر مسلمین ریاست واحد یزد در سخنرانی خود اظهار داشت: هم اکنون که 29 سال از تأسیس واحد یزد می گذرد این واحد ، با داشتن 2400  امتیاز ، با تلاش و همدلی معاونین و مدیران در آینده ای نزدیک از واحدی بسیار بزرگ به جامع تبدیل خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یزد از کلیه جهات آموزشی ، پژوهشی ، فرهنگی ، عمرانی و ... رشد ، توسعه و به جایگاه مطلوبی رسیده به طوریکه از نظر چاپ مقالات ISI  و فعالیتهای پژوهشی در میان واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ، رتبه پنجم ، و در منطقه 7 رتبه اول را به خود اختصاص داد.

دکتر مسلمین ادامه داد : در جلسه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی که اول اسفند ماه 90 در تهران برگزار شد نقطه نظرات و مجموعه نکات آموزشی ، فرهنگی ، پژوهشی و... واحد یزد بیان شد که بیانگر این حقیقت بود که این واحد در جایگاه ممتازی قرار دارد، وی همچنین از افتتاح و بهره برداری از کتابخانه مرکزی، سالن آمفی تئاتر و انجام فعالیتهای فضاسازی فیزیکی و زیباسازی محوطه دانشگاه در آینده  خبر داد.

رئیس واحد یزد در پایان خاطر نشان کرد : با موافقت ریاست عالیه دانشگاه آزاد اسلامی و تصویب در هیأت رئیسه واحد یزد ساختمان 5 طبقه آموزشی تحصیلات تکمیلی به نام زنده یاد دکتر علی سلطانی نامگذاری شده است.

همچنین در ادامه دکتر حمید رضا اکبری مدیر پژوهشی واحد یزد ،عملکرد یکساله حوزه معاونت پژوهشی و خلاصه ای از عملکرد پژوهشی گروههای مختلف پژوهشی را طی سخنرانی خود ارائه داد.

وی همچنین از بررسی طرحهای پژوهشی در یکسال گذشته، تعداد طرحهای پژوهشی که در شورای پژوهشی مطرح شده ، برگزاری همایشها و کارگاهها ، نحوه پذیرش و ارسال مقالات ، موفقیتها و کسب افتخارات انجمن رباتیک ، تیم بتن ، هیدرولیک ، مخترعین و پژوهشگران برتر دانشگاه را گزارش داد.

در ادامه دکتر علی شاه حسینی استاد و مدرس کارگاه کارآفرینی در سخنرانی خود گفت : کارآفرینی یعنی خلاقیت که شرط اول علاقه است و باید نگاه کارآفرینانه داشته باشیم که برای جامعه چطور برنامه ریزی کنیم و از اطلاعات خودمان چگونه استفاده کنیم بطوریکه فکر و عمل مدام با یکدیگر بازخورد داشته باشند.

وی یادآور شد که کار و همفکری با دیگران سینرژی ایجاد می کند و باید ایده هایی که در ذهن داریم اجرا کنیم که هم فرد پیشرفت کند و ایجاد اشتغال زایی شود.

در این مراسم از برخی مدیران صنایع استان، تیم بتن، تیم هیدرولیک، تیم رباتیک، مخترعین دانشجویی دانشگاه و 17 نفر پژوهشگران برتر دانشگاه و چند پرسنل حوزه پژوهشی که در سال 90 مفتخر به بازنشستگی شده اند با اهدا لوح و تندیس تجلیل شد، که آقایان دکتر امید جوهرچی و دکتر محمد حسین فلاح دو عضو هیات علمی و پژوهشگر برتر دانشگاه هدایای خود را به فرزند دکتر احمدی روشن اهداء نمودند ، که در همین راستا حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه گفت: این حرکت بسیار ارزشمند و نشان از پویایی و زنده بودن انقلاب و با ارزش بودن عنصر شهادت در دانشگاه است و دشمنان انقلاب بدانند که ما دلهایمان را به هم گره زده ایم و راه و مسیر شهدا را ادامه خواهیم داد.

لازم به ذکر است قبل از برگزاری این مراسم کارگاه ماشین ابزار دانشگاه با حضور دکتر مسلمین ریاست واحد ، اساتید و جمعی از مسئولین دانشگاه افتتاح شد.