زمان : 06 Esfand 1390 - 12:19
شناسه : 47093
بازدید : 2083
یک کارشناس تغذیه: برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون از مصرف مداوم میگو بپرهیزید یک کارشناس تغذیه: برای پیشگیری از افزایش کلسترول خون از مصرف مداوم میگو بپرهیزید
به گزارش خبرنگار یزدفردا؛ یوسف نقیایی کارشناس تغذیه با تاکید بر این که برای پیشگیری ازبیماری قلبی از همین امروز شروع کنیم فردا دیر است توصیه کرد: به جای مصرف روغن های جامد از روغن های مایع استفاده کنید همچنین از لبنیات خیلی كم چربی (ماست و شیر 5/1 % چربی) مصرف کنید.

وی تاکید کرد: از خوردن سوسیس و كالباس ، شیرینی های پر چربی و پر خامه ، سس ها و كباب های كوبیده كه پر از چربی است ، آبگوشت پر چربی پرهیز كنید .

نقیایی با بیان این مطلب که مصرف غذاهای چرب وآغشته به روغن را کاهش دهید ادامه داد: در پخت غذاهای خانگی از حداقل روغن استفاده کنید و به هیچ عنوان از روغن های جامد استفاده ننمایید.

وی افزود: به جای طبخ غذا با روغن های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن های مایع خصوصاُ روغن زیتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

این کارشناس تغذیه با بیان این که میزان چربی خون خود به طور مرتب کنترل کنید یادآورشد: قبل از پخت چربیهای قابل رویت گوشت و مرغ را جدا نمایید.

وی با تاکید بر اجتناب از سرخ کردن مواد غذایی گفت: حتی الامکان از غذاهای آب پز، بخارپز و کبابی استفاده شود.

نقیایی افزود: افرادی که دارای چربی خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به میزان كم، مصرف نمایند.

مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان یزد خاطرنشان کرد: مصرف ماهی بدلیل داشتن چربی مفید امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصیه می شود.

وی با بیان این که مصرف میگو بدلیل داشتن مقداری کلسترول بصورت مداوم توصیه نمی شود گفت: مصرف تخم مرغ به 3 عدد در هفته محدود شود از سوی دیگر، انواع مربا، کره، خامه و سرشیر را کمتر مصرف کنید.

نقیایی با اشاره به این که آجیل (در حد متعادل) مصرف شود افزود: چنانچه آجيل بيش از حد متعادل مصرف شود چربي خون را افزايش مي دهد.

وی خطاب به افرادی که دارای چربی خون بالا هستند توصیه کرد: مصرف مواد غذایی حیوانی که دارای کلسترل بالا می باشند مانند مغز گوسفند ، جگر مرغ ، كلیه گوسفند، قلب ، ‌امعاء و احشاء و میگو را باید محدود کنید.

وی با تاکید بر این که   قندهای ساده مثل شكر ، قند و شیرینی را كمتر مصرف کنید گفت: با انجام آزمایش خون دوره ای میزان کلسترل خون خود را کنترل کنید و از میزان کلسترول بد و کلسترول خوب خود آگاه شوید.