زمان : 06 Esfand 1390 - 12:18
شناسه : 47091
بازدید : 2556
توصیه یک اورولوژیست به مردان: با تغذیه صحیح و عدم استعمال دخانیات از سرطان پروستات پیشگیری کنید توصیه یک اورولوژیست به مردان: با تغذیه صحیح و عدم استعمال دخانیات از سرطان پروستات پیشگیری کنید
به گزارش خبرنگار یزدفردا، دکتر سراج الدین وحیدی اورولوژیست یزدی توصیه کرد: مردان با تغذیه صحیح، فعالیت فیزیکی روزانه، و عدم استعمال دخانیات از سرطان پروستات پیشگیری کنند.

وی با اشاره به هفته ملی سلامت مردان "سما" اظهارداشت: از آنجا مردان در جامعه نصف جمعیت را تشکیل می دهند لذا نامگذاری یک هفته به نام "سما" در جامعه ضروری است که اهمیت موضوع را دوچندان می کند چرا که حفظ سلامت مردان به سلامت جامعه نیز منجر می شود.

این اورولوژیست با تاکید بر معاینه نوزاد ذکور هنگام تولد توسط اورولوژیست تصریح کرد: با انجام این معاینات در بدو تولد بسیاری از ناهنجاریها و آنومالی های مادرزادی تشخیص داده می شود و از عوارض آن در سنین بزرگسالی می کاهد.

دکتر وحیدی همچنین خاطرنشان ساخت: با تشخیص انسداد مجاری ادراری و بررسی دستگاه ادراری و تولید مثل پسران در سنین کودکی می توان به تشخیص زودرس رسید و حتی در مراحل اولیه کنترل و درمان نمود.

این اورولوژیست در ادامه با اشاره به دوران بلوغ و سنین نوجوانی و جوانی در پسران اظهارکرد: در این دوران نیز بایستی به مسائلی همچون بیماریهای آمیزشی در نتیجه رفتارهای پرخطر توجه خاصی نمود و از طرف دیگر؛ نوجوانان اطلاعات زناشویی قبل از ازدواج را فراگیرند.

وی همچنین سرطان بیضه و واریکوسل را از بیماری های شایع در جوانان برشمرد و توصیه کرد: پسران به محض مشاهده علائم غیرطبیعی در بیضه با اورولوژیست مراجعه نمایند.

این اورولوژیست در ادامه با تاکید بر آموزش مسائل زناشویی در جوانان گفت: متاسفانه هیچ مکانی جهت آموزش صحیح و دقیق در این خصوص به جوانان ارائه نمی گردد که این مهم بایستی در جامعه مرتفع گردد تا از مشکلات و عوارض جبران ناپذیر در ز ندگی فرد پیشگیری شود.

دکتر وحیدی افزود: در قدیم مادران به آموزش مسائل صحیح زناشویی به دختران صورت می گرفت ولی امروزه وسایل لازم جهت آموزش صحیح جوانان در این خصوص فراهم نیست و آموزش رسمی به مسائل زناشویی در جوانان نداریم چرا که این مهم می تواند از بیماری های منتقله از مقاربت پیشگیری کند.

دکتر وحیدی با اشاره به پدیده " آندروپوز " در سنین میانسالی در مردان و گفت: این پدیده در اثر تغییرات هورمونی در اثر افزایش سن در میانسالان ایجاد می شودو موجب پوکی استخوان، اختلالات خلق و خو، و بزرگی پروستات که شایع ترین بیماری مردان در این سنین است می گردد.

این اورولوژیست در ادامه با اشاره به علائم و نشانه های بزرگی پروستات در مردان اظهارداشت: تنگ و مسدود شدن مجاری ادراری و ایجاد فشار بر روی مجاری ادراری از نشانه های بزرگی پروستات می باشد که با عدم مراجعه به پزشک منجر به از کار افتادگی کلیه می شود.

وی توصیه کرد: مردان با تغذیه صحیح، فعالیت فیزیکی روزانه، و عدم استعمال دخانیات از سرطان پروستات پیشگیری کنند.

این اورولوژیست در پایان متذکرشد: مردان با مشاهده خون در ادرار، سوزش و تکرر ادرار، قطع و وصل شدن ادرار سریعا به پزشک مراجعه کنند.