زمان : 06 Esfand 1390 - 12:02
شناسه : 47084
بازدید : 1917
خبرگزاری چین: گام‌های بلند ایران در طراحی‌ موتورهای توربوفن هواپیماهای بدون سرنشین خبرگزاری چین: گام‌های بلند ایران در طراحی‌ موتورهای توربوفن هواپیماهای بدون سرنشین

به گزارش خبرنگار یزدفردا و به نقل گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، یکی از مقامات جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران توانایی و دانش فنی ساخت موتورهای هواپیماهای بدون سرنشین و پهپادها را دارد. عبدالکریم بنی‌طرفی جانشین سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: ما در حال طراحی و ساخت موتورهای توربوفن انواع مختلف پهپاد‌ها هستیم.

براساس این گزارش، پرس‌تی‌وی شبکه دولتی جمهوری اسلامی ایران، از قول امیر سرتیپ بنی‌طرفی به پیشرفت‌های ایران و گام‌های اساسی ایران در جهت طراحی و ساخت موتورهای پهپاد اشاره کرد.

خاطرنشان می‌شود، خبرگزاری شین‌هوا مطالبی مبنی بر این‌که ایران در حال برداشتن گام‌های اساسی در جهت طراحی و ساخت موتورهای توربوفن هواپیماهای بدون سرنشین است، این پیشرفت‌های ایران را بسیار مهم ارزیابی کرده است زیرا این موتورها به طور گسترده‌ای برای تأمین نیروی محرکه هواپیماها به کار می‌روند.