زمان : 04 Esfand 1390 - 07:34
شناسه : 46969
بازدید : 3087
فرماندار یزد: کاندیداها باید در تمام زمان تبلیغات قانون را ملاک کار خود قرار دهند فرماندار یزد: کاندیداها باید در تمام زمان تبلیغات قانون را ملاک کار خود قرار دهند
 عزیزالله سیفی با بیان اینکه کاندیداها باید در تمام زمان تبلیغات قانون را ملاک کار خود قرار دهند گفت: با هرگونه تخلف تبلیغاتی برخورد قانونی خواهد شد تا در این خصوص عدالت به نحو شایسته اجرا و حقی تضییع نگردد.

فرماندار با اشاره به اینکه مدت تبلیغات به مدت 7 روز می باشد افزود: تبلیغات کاندیداهای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی از صبح 4 اسفند ماه آغاز و تا 8 صبح روز 11 اسفند یعنی 24 ساعت قبل از زمان اخذ رای ادامه خواهد داشت .

سیفی گفت: داوطلبین مجاز هستند در هر منطقه شهرداری و بخش به تفکیک برادران و خواهران ستاد تبلیغاتی راه اندازی نمایند.

رئیس هیأت اجرایی شهرستان یزد در خصوص موارد مجاز تبلیغات اظهار کرد:چاپ و استفاده از عکس صرفا محدود به زندگی نامه ، جزوه ، بروشور، کارت و تراکت بوده و قطع آن حداکثر 10*15 سانتی متر می باشد.

زندگی نامه و جزوه و یا هر نوع مطلب مجاز تبلیغاتی که به صورت دفتر یا کتاب منتشر شده اندازه صفحات آن نباید از 15* 10 سانتی متر تجاوز نماید.

وی خاطر نشان کرد: الصاق و یا ارائه آثار تبلیغاتی کاندیداها تنها در مکانهایی که توسط شهرداریهای و دهیاریها تعیین شده است قانونی می باشد.

سیفی گفت: اعلام نظر شخصیتها در تأیید نامزدها و یا استفاده از نظر ایشان در تبلیغات داوطلب تنها به شرط آنکه با ذکر نام و مسئولیت آنها نباشد و مدرک کتبی مربوط به امضای آنان تسلیم هیأت اجرایی شده باشد منع قانونی ندارد.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه یزد وصدوق افزود:سخنرانی و پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان ، اعلام و مطرح نمودن شایستگی های داوطلبان توسط هواداران در چارچوب قانون ، نصب تابلو در محل ستاد انتخاباتی نامزده به منظور مشخص کردن آن ، ارسال پیامک با رعایت ضوابط و نصب و استفاده از بلندگو ، ویدئو پروژکتور و تلویزیونهای تبلیغاتی و ... صرفاً در داخل ستاد تبلیغاتی نامزد و محل سخنرانی آن از دیگر موارد مجاز تبلیغات می باشد.

عزیزالله سیفی بیان نمود:  به راه انداختن کاروان تبلیغاتی یا راهپیمایی خیابانی، مخدوش نمودن آگهی تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی و در زمان تبلیغات در محلهای مجاز الصاق شده است ، استفاده از بلندگوهای ثابت و سیار وتلویزیونهای تبلیغاتی در خارج از محیط سخنرانی و ستاد از مواردی است که قانون منع نموده است.

فرماندار در خصوص موارد دیگر تبلیغات غیر مجاز گفت:انجام هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی از تاریخ اعلام رسمی اسامی نامزدها ، از طریق صداو سیما، میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگر که جنبه رسمی و دولتی دارد، فعالیت کارمندان در ساعات اداری، استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه ها و ادارات ، شرکتهای دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداریها و شرکتها و سازمانهای وابسته به آنها و نهادها و موسسات استفاده کننده از بودجه عمومی و موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است و همچنین در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور برای نامزدهای نمایندگی مجلس،تبلیغ له یاعلیه هر یک از داوطلبین انتخاباتی توسط اعضای هیأتهای اجرایی و نظارت، تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی بدون اعلام نشانی ستاد و نام مسئول آن به فرمانداری یا بخشداری ها، درج آکهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی و یادرج خلاف واقع مطلبی که دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزدی معین باشد توسط مطبوعات ، نشریات و یا غیر آنها، تبلیغ علیه داوطلبان دیگر توسط داوطلبان نمایندگی یا طرفداران آنها، هرگونه هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی توسط عموم، تهدید یا تطمیع در امر انتخابات و اخلال در امر انتخابات از دیگر موارد غیر مجاز تبلیغات برای این دوره می باشد.

سیفی به کاندیداها توصیه کرده است:قانون باید در تمامی مراحل سرلوحه کار نامزدها قرار گیرد تا بستر لازم برای برگزاری انتخابات با شکوه را فراهم نمایند.

سیفی در پایان ابراز امیدوار کرد: در خت انقلاب اسلامی با خون هزاران شهید آبیاری شده است و همه باید در مسیر آرمانهای امام ، انقلاب ، شهدا و منویات مقام معظم رهبری( مدظله العالی) حرکت کنیم.