زمان : 02 Esfand 1390 - 19:06
شناسه : 46839
بازدید : 2274
 کارگاه آموزشی انتخابات نهمین دوره مجلس  دربافق کارگاه آموزشی انتخابات نهمین دوره مجلس دربافق

فرماندار بافق هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی دست اندرکاران انتخابات با قوانین وآئین نامه های اجرایی انتخابات مجلس عنوان کرد .

حسين ندافيان افزود : شرکت کنندگان در این دوره با نحوه رسیدگی به صلاحیت کاندیداها و چگونگی برقراری نظم و امنیت در انتخابات آشنا می شوند .

وی با بیان اینکه هدف اصلی ، تحقق حضور حداکثری مردم در انتخابات است اظهار داشت : از این طریق توطئه های دشمنان خنثی و نقش بر آب می شود .

ندافيان گفت: نتیجه انتخابات به حضور مردم بستگی دارد و مجریان تنها کار برگزاری انتخابات سالم و قانونی را عهده دار هستند، بنابراین نتیجه انتخابات هرچه باشد برای مجریان و دست اندرکاران ملاک قرار می گیرد.

رئيس هيات اجراي ستاد انتخابات شهرستان بافق خواستار تعامل و همکاری هئیت های اجرایی با اعضای هئیت نظارت بر انتخابات شد و بر رعایت دقیق قوانین اجرایی از سوی آنان تاکید کرد .

فرماندار بافق تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان بافق را 34 شعبه اعلام کرد و گفت : 11 شعبه اخذ رای بصورت سیار و 23 شعبه بصورت ثابت پیش بینی شده است و بیش از 700 نفر در امر برگزاری انتخابات مشارکت خواهند کرد .

در ادامه مسئول کمیته آموزش ستاد انتخابات استان يزد گفت : هیچ یک از اعضای هیئت اجرایی و ناظرین شورای نگهبان نباید در حوزه انتخابیه با داوطلبین انتخابات خویشاوندی نسبی و سببی داشته باشند .
 
"ميربهبودي" با تاکید بر ایجاد نظم کامل در محل شعب اخذ رای افزود : در این دوره از انتخابات برای تمامی اعضای شعب کارت شناسایی تهیه می شود که باید در معرض دید مراجعه کنندگان قرار گیرد .

وی بر امانتداری مسئولین اجرای انتخابات تاکید کرد و گفت : وحدت و همدلی ، ضابطه مندی و پرهیز از باند بازی از راهکارهای لازم برای برگزاری انتخابات سالم است .

گفتني است حاضرین در این دوره با فرآیند 25 گانه مربوط به انتخابات و سامانه اتوماسیون جامع انتخابات آشنا شدند