زمان : 02 Esfand 1390 - 18:58
شناسه : 46833
بازدید : 1564
  مشارکت‌های مردمی ميبد با کمیته امداد 24 درصد افزايش يافته است مشارکت‌های مردمی ميبد با کمیته امداد 24 درصد افزايش يافته است

"غلامرضا فلاح" تعداد نیازمندان تحت پوشش كميته امداد امام خمینی(ره) ميبد را يك هزار و 459 خانوار شامل دو هزار  و 717 نفر خواند و افزود: در 9 ماهه ابتدايي سالجاري چهار میلیارد و 421 میلیون ریال تحت عنوان مستمري نقدی به خانوارهاي تحت پوشش پرداخت شده است.
وي ادامه داد: بالغ بر 452 میلیون ریال نيز به نیازمندان غير تحت پوشش كميته امداد و به مراجعات موردی مساعدت شده است.
فلاح از مهمترین اصول راهبردی مبارزه با فقر را بحث توانمندسازی از طریق ایجاد اشتغال مولد دانست و خاطرنشان کرد: در همین راستا 619 فرصت شغلی در سال جاری برای این نهاد در نظر گرفته شده است که اقدامات موثری در این زمينه انجام شده  و امیدواریم تا پایان سال جاری فرصت‌های پیش‌بینی شده فراهم شود.
وی اعتبار در نظر گرفته شده براي خوداشتغالی و خودکفایی خانواده‌ها را 28 میلیارد ریال ذكر كرد.
مدیر كميته امداد امام خمینی(ره) ميبد از اختصاص 188 سهميه کاریابی براي افراد تحت پوشش خبر داد و اظهار نمود: در زمينه‌ي آموزش های فني و حرفه‌اي برای خانواده‌های تحت پوشش نيز در 9 ماهه سالجاري 305 مورد خدمات آموزشي و حرفه‌آموزی ارائه شده است.
فلاح مجموع کمک‌های مردمی در اين مدت را بالغ بر دو میلیارد و 360 میلیون ریال ذكر نمود و گفت: اين ميزان مشارکت‌های مردمی در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 24 درصد رشد داشته است كه بیانگر عنایت و توجه مردم به محرومین و نیازمندان است.
وي به طرح اکرام و ایتام اين نهاد اشاره نمود و اذعان كرد: 129 یتیم در حمایت كميته امداد امام خمینی (ره) ميبد قرار دارد و برای آنها 659 حامی شناسایی شده است به عبارتي براي هر یتیم بیش از سه يا چهار حامی داريم كه کمک‌های انسان دوستانه خود را به حساب یتیمان واریز می‌کنند.
مدیر كميته امداد امام خمینی(ره) ميبد ادامه داد: در 9 ماهه ابتداي امسال بالغ بر 85 میلیون و 645 هزار ریال به حساب ايتام تحت پوشش واريز شده است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 29 درصد رشد نشان مي‌دهد.
وی ابراز نمود: تعداد 185 دانش‌آموز و 140 دانشجوی نیازمند نيز از خدمات فرهنگی امداد بهره‌مند هستند و بالغ بر 244 میلیون ریال در اين بخش هزینه شده است.
وي در بخش ديگر از سخنانش به تغيير رويكرد و سیاست این نهاد در سالهاي اخير از ارائه خدمات بلاعوض و مستمر به سمت خدمات قرض الحسنه اشاره نمود و افزود: دربخش خدمات قرض الحسنه 254 فقره وام به مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 875 میلیون ریال تاكنون اعطاء شده است