زمان : 02 Esfand 1390 - 18:50
شناسه : 46829
بازدید : 1641
عضو جامعه مدرسین نمایندگان محافظه کار و کم تحرک را شایسته  نمایندگی مجلس نمی داند عضو جامعه مدرسین نمایندگان محافظه کار و کم تحرک را شایسته نمایندگی مجلس نمی داند
عضو جامعه مدرسین نمایندگان محافظه کار و کم تحرک را شایسته  نمایندگی مجلس نمی داند

یزدفردا :عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تاکید بر اینکه نمایندگان ایستا، محافظه کار و کم تحرک شایسته این مقطع نیستند و افق دید نمایندگان باید متناسب با جایگاه متمایز نظام اسلامی باشد، نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارای حساسیت بیشتر از دوره های گذشته ارزیابی کرد.

به گزارش یزدفردا : آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، روز سه شنبه در جمع شماری از منتخبان تشکل های دانشجویی دانشگاه های قم، نقش این تشکل ها را در پیشبرد گفتمان انقلاب برجسته توصیف کرد.

وی با بیان اینکه تشکل های دانشجویی قم باید متمایز از سایر تشکل های کشور باشند، ابراز داشت: قم خاستگاه انقلاب و پایگاه فقاهت و مرجعیت است، این شهر ویژگی های برجسته و خاصی دارد و همان گونه که قم منشأ انقلاب بوده، تداوم انقلاب نیز در اثر تداوم همان حرکت دینی خواهد بود.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه رابطه حوزه و دانشگاه باید در عرصه های مختلف نمود خاصی داشته باشد و مستحکم تر شود، به رسا گفت:: تشکل های دانشجویی می توانند با بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت در راستای تعمیق معرفت دینی، بصیرت افزایی جامعه و حضور در صحنه انقلاب اسلامی رسالت خود را به خوبی ایفا کنند.

وی در ادامه با بیان توصیه هایی به تشکل های دانشجویی برای ایفای نقش در عرصه های مختلف نظام اسلامی، ابراز داشت: با توجه به رهنمودها و تاکیدات ویژه مقام معظم رهبری می توانید به بهترین شکل ممکن ماموریت خود را انجام دهید و توصیه های ایشان را اجرایی و عملیاتی کنید.

آیت الله کعبی در ادامه سخنان خود به تحلیل مسائل سیاسی و تحولات بین المللی و منطقه ای پرداخت و با اشاره به موقعیت برجسته و ممتاز نظام مقدس اسلامی، خاطرنشان کرد: امروزه با فراگیر شدن موج بیداری اسلامی و تفکر انقلاب الهی و اسلامی ملت ایران، معادلات جهانی تغییر کرده است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بیداری اسلامی فرصتی برای نشان دادن ملت نمونه جمهوری اسلامی به جهانیان است و نسل جوان و دانشجویان باید قدر این فرصت ارزشمند را بیش از پیش بدانند.

دفاع از نظام، امام و اصل ولایت فقیه برای جامعه مدرسین مهم است

وی با اشاره به حساسیت انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پیروزی حقوقی برای ملت جمهوری اسلامی ایران و الگویی برای بیداری اسلامی است.

آیت الله کعبی بیان داشت: در انتخابات باید در جامعه به دور از تخریب و با رعایت اخلاق انتخاباتی به دنبال انتخاب اصلح و شکل گیری مجلسی انقلابی و ارزشی باشیم.

این عضو جامعه مدرسین با تشریح شاخصه های نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: نمایندگان ایستا، محافظه کار و کم تحرک شایسته این مقطع نیستند و افق دید نمایندگان باید متناسب با جایگاه متمایز نظام اسلامی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به عنوان نهادی اصیل، ریشه دار و انقلابی یاد کرد و گفت: این نهاد برجسته پاسدار اصالت دینی و فقاهت عمیق شیعی در حوزه های علمیه است.

آیت الله کعبی تصریح کرد: از سویی دیگر آنچه برای ما (جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) مهم است دفاع از اصل نظام، ولایت مطلقه فقیه و پیشبرد شاخصه های خط امام و تقویت گفتمان مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: جامعه مدرسین در این انتخابات نیز در گفتمان خود تشویق به وحدت و مشارکت حداکثری و تحقق منشور اصولگرایی می کند و در حد خود از طریق ساز و کار جبهه متحد تلاش کرده است که به برگزاری انتخابات شایسته ملت کمک کند