زمان : 02 Esfand 1390 - 17:36
شناسه : 46807
بازدید : 1549
 پشت کردن سودان  به تحریم های نفتی ایران پشت کردن سودان به تحریم های نفتی ایران

سودان هم به تحریم های نفتی ایران پشت کرد

دبیر شورای مشترک بازرگانان ایران و سودان گفت:سودان تحریم های نفتی علیه ایران را اجرا نخواهد کرد.

؛دکتر پرویز کرباسی در گفت و گو با اکونیوز افزود:در حال حاضر ایران و سودان از نظر سیاسی و تجاری در تفاهم کامل به سر برده و همکاری های نزدیکی با هم دارند.
وی
زمینه حضور تجاری ایران در سودان را بسیار فراهم دانست و گفت :این کشور به خدمات تجاری و فنی و مهندسی ما نیاز دارد و با توجه به اینکه آنها در صنعت نفت بسیار نوپا هستند ایران می تواند تجارب خود در این حوزه را در اختیارشان قرار دهد.
مدیرعامل مرکز تجاری ایران و سودان نیز گفت:به دنبال تنظیم آیین نامه تشکیل مرکز تجاری ایران و سودان توسط  شورای همکاری ایران و آفریقا و همچنین شورای بازرگانی ایران و سودان و اعلام آمادگی معاون رییس جمهور سودان برای کمک به  ایجاد این مرکز، کار انجام این پروژه از مرحله برنامه ریزی و طراحی گذشت. مرکز تجاری ایران و سودان در 9 طبقه تاسیس شده و طبقاتی را برای خرده فروشی کالا و نمایشگاهی به عنوان ویترین کالاهای ایرانی اختصاص خواهد داد.  
گفتنی است که ارتباط  این دو کشور از نظر ارتباطات بانکی ، الکترونیکی و راه های هوایی و دریایی و ... هیچ گونه مشکل خاصی ندارد و زمینه همکاری های دوجانبه بین فعالان اقتصادی دو طرف به راحتی فراهم است.

منبع:اکونیوز