زمان : 30 Bahman 1390 - 11:19
شناسه : 46613
بازدید : 1853
یک روانشاس: هنگام لباس پوشیدن به كودك قدرت انتخاب بدهيد یک روانشاس: هنگام لباس پوشیدن به كودك قدرت انتخاب بدهيد
روانشناس مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به مشکلات رفتاری کودک هنگام لباس پوشیدن خطاب به والدین توصیه کرد: به كودك قدرت انتخاب بدهيد ولي محدوديت داشته باشد و همچنین فرصت و زمان كافي براي لباس پوشيدن به كودك بدهيد.

راضیه سعیدمنش در خصوص مشكلات رفتاري هنگام لباس پوشيدن کودک اظهارداشت: بعضا کودکان در لباس پوشيدن مقاومت مي‎كنند يا در پوشيدن يك لباس نا متناسب پافشاري مي‎نمايند .وی با بیان این مطلب که کودکان از دو تا سه سالگي علاقه به پوشيدن لباس توسط خودشان نشان مي‌دهند افزود: کودکان در سه سالگي فقط لباسهاي بزرگ را مي‌توانند برتن كنند و در سن چهار سالگي مي‌توانند دكمه‌هاي بزرگ را ببندند. در پنج سالگي بغير از بستن بند كفش مي‌توانند همه لباسها را بپوشند و از طرف دیگر؛ بیرون آوردن لباسها را زودتر از پوشيدن آن ياد مي‌گيرند.

وی ادامه داد: بعضا والدین با مشکلاتی از سوی کودک از قبیل، " لباسام كوش؟ چي بپوشم؟ اينو دوست ندارم؟ نمي‌تونم زود باشم! نمي‌تونم خودم بپوشم، تو تنم كن! " موجه می شوند تصریح کردک در این خصوص اگر لباس پوشيدن هنگام صبح يك مشكل است، لباس‌ها را شب قبل بيرون بگذاريد.

وی همچنین توصیه کرد: به كودك قدرت انتخاب بدهيد ولي محدوديت داشته باشد و همچنین فرصت و زمان كافي براي لباس پوشيدن به كودك بدهيد.

این روانشاس خطاب به والدین توصیه کرد: لباس پوشيدن را با شوخي و تفريح همراه كنيد. آواز بخوانيد و ايراد گيري او را منحرف نماييد.

سعیدمنش خاطرنشان ساخت: والدین همچنین می توانند از توجه كردن و توصيف، زياد استفاده كنند.

وی متذکرشد: در كودكاني كه صبحها به مهد كودك ، آمادگي و ... مي‎روند يك برنامة منظم بايد داشته باشيم. مثلاً بعد از بيدار شدن، مسواك زدن، شانه كردن و لباس پوشيدن انجام گيرد.

این مبحث ادامه دارد..