زمان : 29 Bahman 1390 - 19:59
شناسه : 46601
بازدید : 1811
بنياد مسكن انقلاب مهريز پيشگام در تاسيس مسكن محرومان بنياد مسكن انقلاب مهريز پيشگام در تاسيس مسكن محرومان

مدير بنیاد مسکن شهرستان مهریز:

بنياد مسكن انقلاب مهريز پيشگام در تاسيس مسكن محرومان

 

 

مدير بنیاد مسکن شهرستان مهریز گفت: بنیاد مسکن اين شهرستان اقدامات گسترده‌ای را در جهت تامین مسکن محرومان به ویژه روستائیان و تولید انبوه مسکن شهری انجام داده است.

 

 

سید علی حیدری خاطر نشان كرد: پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام (ره) زمینه رشد و تعالی کشور در تمامی زمینه‌ها را فراهم کرد و یکی از برکات این پیروزی تاسیس نهاد مهم بنیاد مسکن بود.

 

 

وي افزود: اين نهاد اولین نهاد سازندگی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل شده و با توجه به اهمیت مسأله مسکن محرومان به فاصله 10 روز پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی طی پیام مهمی در تاریخ 21 فروردین 1358 اقدام به افتتاح حساب به شماره 100  و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نمودند.

 

 

حيدري ادامه داد: بنیاد مسکن شهرستان مهریز اقدامات گسترده‌ای را در جهت تامین مسکن محرومان به ویژه روستائیان و تولید انبوه مسکن شهری، مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندیهای مسکن محرومان اعم از شهری و روستايي، تهیه طرح مجتمع‌های زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت، اجرای آنها بطور مستقیم یا با مشارکت مردم و با همکاری و هماهنگی دستگاههای ذیربط در روستا و شهر انجام داده است.

 

 

وی در ادامه با تشريح عملكرد بنياد مسكن انقلاب اسلامي شهرستان مهريز گفت: بنياد مسكن  شهرستان مهريز از بدو تاسيس تاكنون 3500 قطعه زمين جهت ساخت منازل مسكوني واگذار كرده است كه موجبات خانه‌دار شدن تعداد زيادي از شهروندان مهريزي در شهر و روستا را فراهم كرده است، همچنين 350 واحد مسكوني در شهرستان مهريز از بدو تاسيس اين نهاد انقلابي تاكنون توسط بنياد مسكن اين شهرستان ساخته شده است.

 

 

به گفته حيدري همچنين طرح هادي در 14 روستا با اعتباري در حدود 6 ميليارد ريال اجرايي شده است.

 

 

وي گفت: تنها در سالهاي 89 و 90، 137 واحد مسكوني در دهستان خورميز ساخته و به متقاضيان واجد شرايط واگذار شده است كه 20 واحد آن از بركات سفر مقام معظم رهبري و 117 واحد آن مربوط به اعتبارات مسكن مهر بوده است  و همچنين 20 واحد  در متراژ 145 متر و بصورت ويلايي در شهرك وليعصر شهرستان مهريز كه از اعتبارات سفر پر خير و بركت مقام معظم رهبري بوده ساخته شده است.

 

 

مدير بنیاد مسکن شهرستان مهریز تصريح كرد: براساس برنامه سوم و چهارم توسعه اقتصادي و اجتماعي كشور با همكاري اداره ثبت اسناد تعداد2000 جلد سند مالكيت بافت‌هاي مسكوني 12 روستا به مالكان تحويل داده شده است و همچنين تعداد 114 قطعه زمین در 12 روستای شهرستان مهریز به افراد واجد شرایط واگذار شده است.

 

 

 وي همچنین با اشاره به اجرای طرح هادی در روستاها گفت: یکی از مهمترین وظایف و اولویت‌ها در بنیاد مسکن اجرا و تهيه طرح هادي در روستا است كه اين طرح در 43 روستا شهرستان مهريز با جمعيتي بالاي 20 خانوار تهيه يا در  دست مطالعه است.

 

 

 وی همچنین از اختصاص20 میلیارد ریال اعتبار جهت مقاوم سازی در سطح روستاها خبر داد و گفت: یکی دیگر از وظایف مهم بنیاد مسکن تهیه و ارائه طرحهای لازم و اختصاص اعتبار برای نوسازی و مقاوم سازی مناطق مسکونی در روستاها است که در این خصوص بنیاد مسکن شهرستان مهریز 20 میلیارد ریال اعتبار در بيست فقره جهت مقاوم‌سازی منازل مسکونی به روستانشینان پرداخت کرده است.

 

 

 وی خاطر نشان کرد: توجه به خواسته‌هاي روستانشينان باعث خواهد شد مهاجرت آنها به مناطق شهري كم شود و روستاهاي خالي از سكنه دوباره رونق پيدا كنند.