زمان : 04 Bahman 1385 - 22:17
شناسه : 4659
بازدید : 762
افزايش سرعت بهبود زخم با نوار زخم‌بندي مبتني بر فناوري‌نانو افزايش سرعت بهبود زخم با نوار زخم‌بندي مبتني بر فناوري‌نانو

افزايش سرعت بهبود زخم با نوار زخم‌بندي مبتني بر فناوري‌نانو

خبرعلمی یزدفردا به نقل از وبلاک ستارگان کویر یزد :اولين تست‌هاي باليني روي نوار زخم‌بندي تسريع‌کننده بهبود زخم‌، در حال اتمام است.

محققان دانشگاه Akron محصولي که سال‌هاست در حال ساخت آن بوده‌اند، را به مرحله تجاري‌سازي

نزديک‌تر کرده‌اند. پروفسور دانيل اسميت و دارل رنكر با استفاده از الکتريسيته، فيبرهاي پليمري فوق‌العاده

ظريفي را بافته‌ و به آنها مواد شيميايي افزوده‌اند که موجب اکسيژن‌رساني به زخم مي‌شوند. نوار زخم‌بندي تسريع‌کننده
اين نوار زخم‌بنديِ نانوفيبري به طور خاص براي بيماران ديابتي مفيد است زيرا مي‌تواند گاز اکسيد نيتروژن روي زخم آزاد کند که در بدن بيماران ديابتي به طور طبيعي به قدر کافي توليد نمي‌شود در صورتي که اين گاز براي ترميم زخم‌ها لازم و حياتي است. از مزاياي ديگر اين فيبرهاي تنيده شده با الکتريسيته مي‌توان به ارزان بودن، سبک و الاستيک بودن آن اشاره کرد همچنين اين فيبرها قابل تطابق با هر نوع زخمي بوده و به آن نمي‌چسبند.
اوّلين تست‌هاي اين نوار زخم‌بندي روي انسان در کلمبيا در حال اتمام است. اين کشور آمريکاي جنوبي به اين دليل انتخاب شد که به راحتي مي‌توان افرادي را يافت که از زخم‌هاي انگلي رنج مي‌برند. اين محققان اميدوارند که نتايج اين تست‌ها FDA را براي انجام تست‌هاي باليني در ايالات متحده متقاعد کند!
اين دانشگاه در شهر مينيسوتا براي ساخت اين نوارهاي زخم‌بندي شرکتي تأسيس کرده است

اما نتايج تست‌ها آنها را به توليد نوارهاي زخم‌بندي در کلمبيا ترغيب کرده است. اين شرکت که اسميت هنوز مايل به شناخته شدنش نيست، به سبب دريافت جايزه‌اي در همين حوزه اعتباري کسب کرده است.

 او پيش‌بيني مي‌کند که اين نوار زخم‌بندي حداکثر تا سال 2008 براي توليدآماده گردد. اسميت معتقد است، شرکتي که اين نوارهاي زخم‌بندي را مي‌سازد ده‌ها ميليون عدد از آنها را خواهد ساخت که مورد تقاضاي بسياري از کارگران مشاغل سخت خواهد بود و اين شانس بزرگي براي کار در اين کشور است.
به گفته اسميت اين دانشگاه در حال کار روي انواع ديگري از محصولات نانوفيبري است که احتمالاً يک کارخانه مي‌تواند همه آنها را توليد کند.

منبع :وبلاک ستارگان کویر یزد

یزدفردا