زمان : 27 Bahman 1390 - 00:55
شناسه : 46388
بازدید : 2027
مدیر مسؤول هفته‌نامه عصر ارتباطات:روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است مدیر مسؤول هفته‌نامه عصر ارتباطات:روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است
مدیر مسؤول هفته‌نامه عصر ارتباطات:روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است

بي توجهي به ارزش هاي نهفته در کار روابط عمومي موجب مي شود که در بسياري از سازمان ها روابط عمومي به بخش تبليغات سازمان مبدل شده و کمتر به ارتباطات دو سويه بپردازد.
مهدی بگلری مدیرمسؤول هفته‌نامه عصر ارتباط به مناسبت در پیش بودن هفتمین همایش روابط‌عمومی الکترونیک، با بیان مطلب فوق گفت: آنچه در اين خصوص بيش از هر چيز ديگر مورد انتقاد است يك روابط عمومي توجيه گرِ مدير محور است كه همواره در جهت توجيه ديدگاههاي مديران سازمان مي كوشد و با پنهان كاري، دروغ، تحريف و گمراهي، سعي خود را به بزك كردن كردن اهداف، برنامه ها و فعاليتهاي سازمان معطوف مي كند.
او با اشاره به اینکه این نوع از روابط عمومی با برقراری ارتباطات یکسویه، انتشار بیلان غير واقعي از عملکرد سازمان متبوعه بر روی کاغذهاي گران قیمت با چاپ نفیس سرشار از آمار، ارقام و جداول گوناگون، برگزاری گردهمایی های پرهزینه و تقدیم هدایای گران قیمت سعی می کند تا بر افکار عمومی، افکار ذینفعان کلیدی و ستادهای مافوق اثر گذاشته و بدين نحو ضعف هاي موجود را توجيه و لاپوشاني كند ادامه داد: شايد عدم وجود اعتماد متقابل ميان رسانه ها - به ويژه مطبوعات - با روابط عمومي ها نيز از همين منظر شكل مي گيرد.
این فعال رسانه‌ای با اشاره به اینکه مديران نگرش مثبتي به نقش مديريتي روابط عمومي –چه در قالب نوين و چه در شكل سنتي آن- ندارند و اساساً آن را واحدي زائد و مزاحم تلقي مي کنند افزود: در نظام مردم‌سالار کسب رضایت مدیر به منزله موفقیت و منفعت نیست و آرایی که مسئولان از مردم می‌گیرند، مسیر حرکت آن را مشخص می‌کند. وجهه مردم‌سالاری که در حوزه روابط‌عمومی وجود دارد، جنبه اخلاقی دارد چرا که مسئولين نسبت به مردم یک تعهد اخلاقی دارند و بايد فرصت هاي جديد را غنيمتي جهت ايجاد رضایت‌مندی فردی و جمعی تلقي كرده و در آن جهت گام بردارند.
بگلری به ضرورت ارتقای روابط عمومي به طرق علمي و كاملاً به دور از بادنجان دور قاب چيني، اشاره و تأکید کرد: روابط عمومي ها نخستين بدنه سازمانها هستند كه پيش از هر بخش ديگري آنها را در گذار به دولت الكترونيك ياري مي كنند و روابط عمومی الکترونیک لازمه و پیش فرض تحقق دولت الکترونیک است. روابط عمومي الكترونيك(ePR ) بر اساس اطلاع‌رساني دقيق و چهره به چهره از طريق ابزارهايي نظير اینترانت و اکسترانت، تلفن گویا، کیوسک‌های اطلاع رسانی و اینترنتی، شبکه تله‌تکست، ايميل، وبلاگ، پادكست، وب كست، چت روم و فروم استوار است و بدين طريق اين امكان براي روابط عمومي ها ايجاد مي شود تا از تمام ظرفيت خود استفاده كنند و تنها به گزارش مکتوب و تيتر نويسي اکتفا ننمايند. با استفاده از این ابزار مدرن، می توان با تولید محتوای چند رسانه ای، بهینه سازی هوشمند موتورهای جست و جو و شبکه های اجتماعی، بخش عمده ای از نیازهای سازمان را چه در داخل سازمان و چه در ارتباط با مردم مرتفع كرد.