زمان : 27 Bahman 1390 - 00:13
شناسه : 46383
بازدید : 1669
استانداريزد:فرهنگ سازي براي هدايت مطالعات جوانان و نوجوانان ضروري است استانداريزد:فرهنگ سازي براي هدايت مطالعات جوانان و نوجوانان ضروري است
استانداريزد:فرهنگ سازي براي هدايت مطالعات جوانان و نوجوانان ضروري است

استاندار يزد گفت: فرهنگ سازي براي هدايت و سمت و سو دهي به مطالعات جوانان و نوجوانان امري ضروري است.

به گزارش روابط عمومي استانداري يزد،"محمد رضا فلاح زاده" روز چهارشنبه در بيست و ششمين گردهمايي مديران كل كتابخانه هاي عمومي سراسر كشور كه در محل هتل صفائيه يزد برگزار شد، توجه به مطالعات نسل جوان و ترويج فرهنگ كتابخواني به ويژه در مناطق محروم را امري ضروري دانست.

وي با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالي) درباره كتاب و كتابخواني، خواستار عملي كردن توصيه هاي معظم له در اين خصوص شد.

استاندار يزد در بخش ديگري از سخنان خود، نقش كتاب در ايجاد تحول فرهنگي را يادآور شد و اظهار داشت: تمدن فعلي و اين سير تكاملي كه تاكنون صورت گرفته، بخشي از تاريخ ماست ، كسي كه تاريخ را درك نكرده نمي تواند خوب برنامه ريزي كند، بنابراين براي درك و فهم تاريخ بايد به كتاب مراجعه كرد.

فلاح زاده همچنين نقش كتاب در گسترش علم و زدودن خرافات و شبهات وشناساندن دين و پيامبر(ص) و اهل بيت (ع)را بسيار مهم توصيف كرد و افزود: اگر چه توليد علم تنها از طريق كتاب صورت نمي پذيرد اما يكي از راه هاي عمده كسب علم و دانش ، مراجعه به كتاب است.

وي كار كردن در كتابخانه ها و ترويج فرهنگ كتابخواني را كاري ارزشمند و پرثواب دانست و گفت: اين كار مي تواند برگ زريني در كارنامه اعمال و باقيات الصالحاتي براي شما باشد.