زمان : 27 Bahman 1390 - 00:00
شناسه : 46380
بازدید : 1763
جشن صيد آبزيان در استان يزد برگزار شد جشن صيد آبزيان در استان يزد برگزار شد
جشن صيد آبزيان در استان يزد برگزار شد

مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت: در راستاي توسعه و بهينه سازي توليد آبزيان ، مراسم جشن صيد آبزيان در كنار استخر ذخيره آب كشاورزي استان برگزار شد.
به گزارش راوابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد: محمد علي مبيني با بيان اين خبر افزود:جشن آبزي پروري در استان با توجه به برداشت مناسب و خوبي كه از سوي آبزي پرور صورت مي گيرد در استان به صورت اجرايي در مي آيد.
وي افزود: در اين زمينه پرورش دهندگان ماهي به اجراي طرح نيمه متراكم ماهي آمور در اوايل سال 90 پرداختند و با خريداري و رها سازي 3 هزار قطعه بچه ماهي آمور در هر متر مربع 3 قطعه پروژه، دنبال شده است.
وي تصريح كرد: بعد ا زمدت 8 ماه و با توجه به آب و هواي گرم استان اين پروژه توانست با موفقيت، ميانگين وزني هر كدام از ماهيان را به 2 كيلوگرم برساند.
مبيني اشاره كرد: با توجه به آب و هواي گرم استان اين پروژه توانست با موفقيت، ميانگين وزني هر كدام از ماهيان را به 2 كيلو گرم برساند.
مبيني اشاره كرد: در گذشته آبزي پروران استان در هر متر مربع يك قطعه ماهي آمور پرورش مي دادند كه د رحال حاضر در مجموع 6 هزار كيلو گرم ماهي آمور از استخرهاي استان صيد و به بهره برداري رسيد.
مدير امور شيلات و آبزيان سازمان جهاد كشاورزي استان يزد افزود: با توجه به اينكه ماهي آمور يا كپور علف خوار بوده در استخرهاي ذخيره آب كشاورزي با دماي بالاي 20 درجه سانتيگراد رشد بسيار خوب و مطلوبي دارد.
وي اشاره كرد: خوراك مصرفي اين گونه ماهيان از گياهاني مانند يونجه، شبدر و علوفه هاي هرز و حتي از شاخه هاي هرس شده در مزرعه تغذيه مي كنند كه هزينه براي آبزي پروري به همراه نخواهد داشت و مي تواند در كنار كشاورزي با پرورش ماهي اشتغال و درآمد زايي مناسبي به وجود آورد.