زمان : 25 Bahman 1390 - 18:14
شناسه : 46309
بازدید : 2354
تاکیددبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر ترویج فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی تاکیددبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بر ترویج فرهنگ دینی و انقلاب اسلامی

منصور واعظی در نشست با اعضای شورای فرهنگ عمومی استان یزد با بیان این مطلب افزود:گفتمان انقلاب اسلامی در حال حاضر به گفتمان غالب اکثر کشورهای جهان تبدیل شده است.
وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در کشورهای عربی نشات گرفته از پیام انقلاب اسلامی ایران است ،گفت:دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی ایران باید به تمام کشورهای جهان صادر شود.
این مقام مسئول ادامه داد:دستاوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی قابل مقایسه با هیچ دستاوردی نیست.
وی افزود:بنابراین همه ما موظیم در تبین و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی تمام سعی و تلاش خود را انجام دهیم.
دبیر شورای فرهنگ عمومی دربخش دیگر از سخنانش با اشاره به لازم الاجرا بودن مصوبات شورای فرهنگی از سوی دستگاهها و نهادهای اجرای ،اظهارداشت:نگاه اصلی ما در فرهنگ عمومی کلام معنویت حضرت امام (ره) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد هم در این نشست تاکید کرد که فرهنگ دینی جامعه بایدبا تلاش دلسوزان نظام و همکاری دستگاههای فرهنگی ارتقاء یابد.
آیت الله ناصری گفت:بعضا مشاهده می شود که به فرهنگ دینی ما خدشه هایی وارد می شود که باید از سوی اساتید و کارشناسان چاره اندیشی شود.
وی با اشاره به اینکه دشمن فرهنگ دینی جامعه را نشانه گرفته است ، نقش دستگاههای فرهنگی برای برنامه ریزی در این خصوص را مهم دانست.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نیز دراین مراسم گفت:با تشکیل شورای فرهنگ عمومی یزد از سال 74 ،تاکنون 553جلسه با 1476 دستور کار برگزار شده است.
بهرام عبدالحسینی از این تعداد نشست 1354مصوبه مورد تصویب قرارگرفت.
وی ادامه داد که تا کنون 95درصد مصوبات اجرایی شده است.
وی افزود:در سالجاری 72جلسه شورای فرهنگ عمومی در سطح استان تشکیل شده است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی یزد گفت:از این تعدا د نشست156دستورکار با 297مصوبه در پی داشته است.