زمان : 24 Bahman 1390 - 18:47
شناسه : 46163
بازدید : 1383
بازديد دو ساعته نماينده مردم يزد و صدوق از مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان يزد بازديد دو ساعته نماينده مردم يزد و صدوق از مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان يزد

بازديد دو ساعته نماينده مردم يزد و صدوق از مديريت اسناد و كتابخانه ملي استان يزد


به گزارش دفتر نماينده مردم يزد و صدوق مهندس اولياء ضمن بازديد از سازمان اسناد و كتابخانه ملي استان يزد با مدير و كارشناسان اين مركز گفتگو كرد. نماينده مردم يزد با تقدير از زحمات مديريت و همكاران اين مجموعه اظهار داشت: فرهنگ مردم استان يزد فرهنگ ارزشمندي است كه مي توان بعنوان مكتب يزد ارائه نمود وي با اشاره به قابليت ها و هويت اين فرهنگ افزود چه بسيار افرادي كه از ساير مناطق كشور به اين استان آمده اند و تحت تاثير فرهنگ غني يزد، اقدامات ارزشمندي را عرضه نمودند.


نماينده مركز استان در مجلس شوراي اسلامي انتقال اين فرهنگ به نسل هاي آينده را از وظايف خطير مديريت اسناد استان دانست كه با حفاظت و نگهداري ،پردازش و عرضه اسناد به پژوهشگران و علاقه مندان محقق مي گردد.


مهندس اوليا با تاكيد بر حفظ و تدوين فرهنگ شفاهي شناسايي و تشكيل بانك اطلاعاتي از چهره هاي شاخص و مطلع استان را خاطر نشان ساخت.


نماينده يزد افزود با جمع آوري خاطرات و اطلاعات اين گونه افراد مي توان به هويت فرهنگي استان در ساليان گذشته دسترسي پيدا كرد . مهندس اوليا استفاده از فناوري ديجيتال براي حفظ و حراست از اسناد را ضروري دانست و لزوم همايش هاي اداري با حضور چهره هاي فرهنگي استان را براي پيشبرد اهداف پژوهش مديريت اسناد را مورد تاكيد قرار داد.


در اين بازديد   محمد رضا ملك ثابت گزارش مبسوطي از فعاليت هاي اين مديريت از زمان تصدي خود ارائه نمود.