زمان : 22 Bahman 1390 - 18:59
شناسه : 45923
بازدید : 1653
آخرين وضعيت كيفي وانت‌هاي داخلي آخرين وضعيت كيفي وانت‌هاي داخلي

آخرين وضعيت كيفي وانت‌هاي داخلي

از ميان شش وانت مورد بررسي قرار گرفته از سوي شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، وانت كاپرا و وانت مزدا تك كابين در سطح خوب و بقيه انواع وانت در سطح قابل قبول قرار دارند.

در دي ماه گذشته وانت كاپرا براي دهمين ماه متوالي عنوان با كيفيت ترين وانت را از آن خود كرد و وانت نيسان CNG نيز به عنوان بي‌كيفيت‌ترين وانت‌ بررسي شده معرفي شد.

به گزارش ايسنا، در اين ماه از ميان شش مدل وانتي كه مورد بررسي قرار گرفتند، وانت مزدا تك كابين و وانت ديزل زامياد رتبه‌هاي دوم و سوك كيفيت را به خود اختصاص دادند و وانت مزدا دو كابين هم پس از آن‌ها در جايگاه چهارم قرار گرفت.

وانت پيكان تبريز و وانت نيسان CNG نيز با كسب رتبه‌هاي پنجم و ششم جدول به عنوان بي كيفيت‌ترين وانت‌ها شناخته شدند كه البته بي شك در اين ميان قيمت خودروها هم در كيفيت آن‌ها بي‌تاثير نبوده است.

اما نكته جالب اين كه رده‌بندي وانت‌ها در دي ماه و آذر ماه هيچ اختلافي با يكديگر نداشته و در اولين ماه زمستان هم خودروهاي با كيفيت دقيقا همان خودروهايي بوده‌اند كه در آذر ماه انتخاب شده بودند.

دي ماه امسال وانت نيسان CNG با 14.8 امتياز منفي بي كيفيت‌ترين ترمز راداشته و وانت پيكان تبريز هم با 11.8 امتياز منفي بي كيفيت‌ترين تجهيزات فني را مورد استفاده قرار داده است.

نكته جالب اين كه در بخش تجهيزات فني، وانت مزدا تك كابين با اين كه در رده دوم جدول كيفيت قرار گرفته يا حتي وانت مزدا دو كابين كه در چهارمين رده جدول قرار دارد، هيچ امتياز منفي به خود اختصاص نداده‌اند، اما كاپرا كه در صدر جدول كيفيت قرار دارد در اين بخش 2.1 امتياز منفي كسب كرده است.

همچنين با كيفيت‌ترين وانت ماه‌هاي اخير در زمينه توليد صداهاي غير عادي هم امتياز منفي بالايي را از آن خود كرده؛ به طوري كه پس از وانت پيكان تبريز كه 15 امتياز منفي در اين بخش گرفته، كاپرا با 13.6 امتياز منفي دومين وانت بي كيفيت در اين زمينه محسوب مي‌شود.

در زمينه بدنه هم اكثر وانت‌ها نمرات منفي بالايي به خود اختصاص داده‌اند و در اين ميان وانت مزدا دو كابين با كسب 63.8 امتياز منفي در صدر بي كيفيت‌ترين‌ها در اين زمينه است.

از ميان شش وانت مورد بررسي قرار گرفته از سوي شركت بازرسي و كيفيت استاندارد ايران، وانت كاپرا و وانت مزدا تك كابين در سطح خوب و بقيه انواع وانت در سطح قابل قبول قرار دارند.

نكته جالب ديگر آن‌كه وانت كاپرا كه از دي ماه سال گذشته وارد بازار شده و در تمام اين ماه ها عنوان با كيفيت‌ترين وانت را به خود اختصاص داده است.

در حال حاضر قيمت پايه شش وانت مورد بررسي به ترتيب كيفيت به شرح زير است:

وانت كاپرا دو ديفرانسيل 27حدود ميليون تومان و كاپرا تك ديفرانسيل 24 ميليون تومان، وانت مزدا تك كابين حدود 15 ميليون تومان، وانت ديزل زامياد حدود 16 ميليون تومان، وانت مزدا دو كابين حدود 17 ميليون تومان، وانت پيكان تبريز حدود هفت ميليون تومان و وانت نيسان CNG زامياد 13 ميليون و 500 هزار تومان.