زمان : 22 Bahman 1390 - 18:53
شناسه : 45911
بازدید : 1169
دنیزلی قابل اطمینان نیست! دنیزلی قابل اطمینان نیست!

دنیزلی قابل اطمینان نیست!

سه شکست در هشت بازی ، قطعاً کارنامه خوبی برای مصطفی دنیزلی و یا هر مربی دیگری محسوب نمی شود.

عصر ایران ورزشی، پریا سپینود - پرسپولیسی ها این روزها از دنیزلی راضی اند. او بعد از چهار باخت پیاپی در دربی، در بازی شگفت انگیز، استقلال را مغلوب کرد. اما اگر به کارنامه دنیزلی در مدت حضورش در پرسپولیس دقیق تر نگاه کنیم، باید بگوییم که دنیزلی چندان هم موفق نبوده است.

پرسپولیس اینک با 25 بازی، در رده هفتم جدول لیگ برتر قرار دارد. پرسپولیسی ها تا هفته بیست و پنجم، هشت باخت داشته اند که از این هشت باخت، سه باخت آنها در دوره سرمربیگری دنیزلی رخ داده است.

دنیزلی مجموعاً در هشت بازی مربی پرسپولیس بوده است. او تا به حال سه برد، دو مساوی و سه باخت نصیبش شده است.

سه شکست در هشت بازی، قطعاً کارنامه خوبی برای مصطفی دنیزلی و یا هر مربی دیگری محسوب نمی شود.

سه شکست دنیزلی در هشت بازی در حالی بدست آمده است که حمید استیلی، با تمام ضعف هایش به عنوان سرمربی پرسپولیس، در هفده بازی پنج باخت نصیبش شد.

اگر دنیزلی بخواهد با همین روند پیش برود و در هشت بازی بعدی پرسپولیس نیز متحمل سه شکست بشود، تعداد باخت هایش در هفده بازی، از استیلی نیز بیشتر خواهد شد.


اما از این نکته که بگذریم، تیم مصطفی دنیزلی ثبات چندانی ندارد و چنانکه در بازی با فجر نشان داد، ممکن است پس از یک بازی درخشان، ناگهان شکستی غیرمنتظره را متحمل شود.

شاید برخی از طرفداران دنیزلی بگویند که دنیزلی درمیانه فصل این تیم را تحویل گرفته و طبیعتاً نباید از او انتظار زیادی داشت. یعنی دنیزلی اصلی را باید در فصل بعد ببینیم.  

اما اگر به خاطر داشته باشیم، پرسپولیس دنیزلی در فصل 6-85 نیز کمابیش همین گونه بود. یعنی در کسب نتایج قابل قبول، ثبات و استمرار چندانی نداشت. پرسپولیس دنیزلی در سال 85 نیز زیاد می باخت. بردن آن تیم کار دشواری نبود. ظاهراً دنیزلی نمی تواند تیمش را به گونه ای سر و سامان دهد که اگر قادر به بردن یک مسابقه نیست، لااقل بتواند یک امتیاز بازی را کسب کند.

سال ها پیش میشل پلاتینی، زمانی که تازه مربی تیم ملی فرانسه شده بود، گفت: تراپاتونی به من آموخت که اگر نمی توانیم یک بازی را ببریم، باید سعی کنیم که آن بازی را نبازیم.

چه خوب است که دنیزلی نیز از این به بعد، این درس جیوانی تراپاتونی را خوب به خاطر بسپارد. شاید در کار او ثبات و اطمینانی حاصل شود.