زمان : 22 Bahman 1390 - 04:08
شناسه : 45890
بازدید : 2106
چراغ به خانه روا چراغ به خانه روا
چراغ به خانه روا

یزدفردا :محمد علي وزيري در آیینه یزد نوشت:در اين سطور با خوانندگان محترم به بازبيني سه برنامه ورزشي كه از سيماي جمهوري اسلامي پخش شد مي‌نشينيم بعد قضاوت كنيد.
اول پنج شنبه 6/11/90برنامه نود شبكه سوم ساعت 23
اين برنامه كه مسابقات ليگ برتر را پوشش مي‌دهد نگاه تحليلي و انتقادي به فوتبال دارد به‌ جز تهران كليه ورزشگاههاي كشور را محروم از زمين چمن مناسب دانست چنانچه همه مربيان دليل شكست تيم‌هاي خود را زمين نامناسب دانستند و جالب آنكه از آبادان «مهد فوتبال» گزارشگر تصاوير تاثر برانگيز از پروژه‌هاي نيمه تمام كه50 سال است در حال ساختن آن هستند و زمين‌هايي كه تغيير كاربري داده شده‌اند همچنين ورزشگاه «نقش جهان‌» اصفهان كه عمر ساخت و ساز آن به دو دهه رسيده و هنوز افتتاح نشده است.
همينطور از شيراز و تبريز و.. . خبرداد. اين درحالي است كه در زمان رياست اسبق سازمان تربيت بدني ميلياردها بودجه ريالي و ارزي در راه ساخت و ساز اماكن ورزشي هزينه شده است و به علاوه هر ساله ميلياردها تومان صرف ليگ حرفه‌اي فوتبال مي‌شود كه با اين زير ساخت يعني هدر رفتن بيت‌المال.

دوم جمعه 7/11/90 برنامه ورزش و مردم شبكه يك سيما: ساعت 11 صبح
در اين برنامه مجري با دعوت از سرمربي خارجي تيم ملي فوتبال ايران به بررسي فوتبال پرداخت كه دو جمله شنيدني ودرس آموز بيان شد او گفت: «با روي مبل نشستن و حرف زدن به جام جهاني نمي‌رويد» همچنين با شرمندگي گفت: «شما كه زمين مناسب نداريد چه فايده دارد بازيكن و مربي خارجي مي‌آوريد، در اين زمين‌ها تكنيك بازيكنان و تاكتيك و بيان بي‌اثر است».

سوم جمعه 7/11/90 يك ساعت بعد خبر ورزشي سيما
اين شبكه خبر از بازسازي ورزشگاه الدوره عراق طي دو سال خبر داد كه طراحي و بازسازي آن را يك شركت ايراني به عهده دارد بد نيست بدانيد مراسم با قطع نوار توسط وزير ورزش شروع شد.
اين سه تكه پازل را كنار هم بگذاريد آيا ضرب‌المثل «چراغي كه به خانه رواست به مسجد حرام است» را به ذهن متبادر نمي‌كند؟
بخصوص عراقي كه در اين مقطع حساس ميزان صادرات نفتش از ايران پيشي گرفته و چندميليارد دلار به عنوان خسارت جنگي به كويت كه علناً قد علم كرده و به صف دشمنان غربي ما پيوسته پرداخت كرده است.