زمان : 26 Dey 1385 - 16:40
شناسه : 4584
بازدید : 558
مدير واگذاري سازمان خصوصي‌سازي از درج آگهي واگذاري بيش از 8/55 ميليون سهم پنج شركت دولتي از طريق مزايده و بورس اوراق بهادار در روز دوشنبه از سوي سازمان خصوصي‌سازي خبر داد. مدير واگذاري سازمان خصوصي‌سازي از درج آگهي واگذاري بيش از 8/55 ميليون سهم پنج شركت دولتي از طريق مزايده و بورس اوراق بهادار در روز دوشنبه از سوي سازمان خصوصي‌سازي خبر داد.
مدير واگذاري سازمان خصوصي‌سازي از درج آگهي واگذاري بيش از 8/55 ميليون سهم پنج شركت دولتي از طريق مزايده و بورس اوراق بهادار در روز دوشنبه از سوي سازمان خصوصي‌سازي خبر داد.

به گزارش ايسنا، ابراهيم سليماني خوشرو اظهار كرد: مطابق آگهي مندرج در روزنامه‌ها و در اجراي مفاد فصل اول قانون برنامه چهارم توسعه و مقررات مربوط، سازمان خصوصي‌سازي از طرف خود و به وکالت از شرکت مادر تخصصي سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران سهام پنج شرکت دولتي را به صورت نقد و اقساط از طريق بورس اوراق بهادار و نيز مزايده به غير دولتي ها واگذار خواهد کرد.

مدير واگذاري سازمان خصوصي‌سازي اضافه کرد: واگذاري سهام اين پنج شركت بزرگ دولتي از سوي اين سازمان به غير از سهام عدالت است که مصوبه آن‌ها از سوي هيات‌ عالي واگذاري براي واگذاري سهام صادر شده است.

وي درباره تعداد و ارزش سهام شرکت‌هاي آگهي شده گفت: بر اساس آگهي درج شده توسط اين سازمان در جرايد کثيرالانتشار، 20 درصد از سهام شركت سيمان داراب معادل 49 ميليون و 920 هزار و 80 سهم و 067/6 درصد از سهام شركت بين المللي محصولات پارس معادل 303 هزار و 397 سهم به قيمت پايه، تابلوي بورس در روز قبل از عرضه از طريق بورس اوراق بهادار و نيز 24/12 درصد از سهام شرکت توليدات کاغذي حرير معادل 612 هزار و 194 سهم، 02/11 درصد از سهام شرکت توليدي صنايع رنگ و رزين پارس الوان معادل 3 ميليون و 313 هزار و 768 سهم و 09/27 درصد از سهام شرکت کارخانجات پيله معادل يک ميليون و 683 هزار و 56 سهم از طريق مزايده به بخش خصوصي واگذار خواهد شد.

خوشرو اظهار كرد: از مجموع تعداد سهام ياد شده تعداد 8 ميليون و 374 هزار و 873 سهم در قالب سهام ترجيحي به کارکنان و کارگران واحدهاي مذکور واگذار خواهد شد.

مدير واگذاري سازمان خصوصي‌سازي زمان برگزاري مزايده و نيز عرضه سهام شرکت‌هاي مذکور در بورس اوراق بهادار را به ترتيب روز هجدهم و هفدهم بهمن‌ماه امسال عنوان کرد و افزود: سازمان خصوصي‌سازي مي‌تواند پس از 15 روز از تاريخ عرضه سهام، شرکت‌هاي فوق را بدون نياز به درج آگهي مجدد و نيز حسب مورد به صورت تدريجي، نقدي و با قيمت تابلوي بورس واگذار كند.

به گزارش سازمان خصوصي‌سازي، خوشرو درباره سهام ترجيحي قابل واگذاري اين شرکت‌ها اظهاركرد: در اجراي ماده يك آيين‌نامه اجرايي ماده 16 تنفيذي قانون برنامه سوم توسعه، سهام ترجيحي حداکثر به ميزان 15 درصد از سهام قابل واگذاري شرکت‌هاي مذکور تعيين مي‌شود که به ازاي هر نفر حداكثر 10 ميليون ريال با اقساط پنج ساله و دريافت حداقل 20 درصد نقد و به قيمت ميانگين معادل قيمت اسمي و قيمت روز سهام عرضه مي‌شود.