زمان : 19 Bahman 1390 - 23:58
شناسه : 45766
بازدید : 6419
 سفره يك روزه وزير اموزش وپرورش به يزد در یک نگاه سفره يك روزه وزير اموزش وپرورش به يزد در یک نگاه
سفره يك روزه وزير اموزش وپرورش به يزد در یک نگاه

ورود وزیر آموزش وپرورش به یزد
وزیر آموزش وپرورش دربدو ورود به یزد مورد استقبال استاندار ومسئولان استانی قرارگرفت
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:دکتر حمید رضا حاجی بابائی وزیر آموزش وپرورش وهیات همراه شب گذشته وارد استان یزد شد و مورد استقبال استاندار ، معاون سیاسی امنیتی استانداری ، مدیران کل آموزش وپرورش و نوسازی مدارس ، جمعی از مسئولان استانی وفرهنگیان قرارگرفت
دراین مراسم چند تن از دانش آموزان به نمایندگی ازدانش آموزان استان نیز با عرض خیرمقدم به وزیر آموزش وپرورش از تلاش های ارزنده وی به ویژه درزمینه نهضت ملی حفظ قرآن تقدیروتشکرکردند
وزیر آموزش دراولین برنامه سفر خود با نماینده ولی فقیه وامام جمعه یزد حضرت آیت ا...ناصری دیدارکرد ودرمورد مسئل وبرنامه های آموزش وپرورش به ویژه اقدامات انجام شده برای ایجاد تحول بنیادین درآموزش وپرورش بحث وگفتگو کرد .
حاجی بابائی هدف از سفر به یزد را دیدار با فرهنگیان و شرکت درکارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش وپرورش ذکرکرد
اضافه می نماید کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش وپرورش با حضور فرهنگیان استان صبح امروز درمحل سالن ورزشی وحدت برگزار می شود
افتتاح هنرستان خیری میرجلیلی درشاهدیه وشرکت درنشست شورای معاونین آموزش وپرورش استان از دیگر برنامه سفر وزیر آموزش وپرورش به استان یزد است .

آغاز کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با حضور وزیر آموزش و پرورش در یزد آغاز شد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: همایش بزرگ فرهنگیان استان یزد با عنوان کارگاه آموزشی تبیین سند تحول بنیادین آموزش و پرورشبا شرکت افزون بر 2 هزار نفر از فرهنگیان استان و حضور مقام عالی وزارت ، استاندار و مسئولان استانی در سالن وحدت یزد آغاز شد.
در این کارگاه آموزشی ، روسا ، مدیران ، معاونین و نمایندگان معلمان با سند تحول بنیادین آشنا می شوند.


مدیر کل آموزش و پرورش در همایش بزرگ فرهنگیان استان: شور و شعف ، تلاش و حرکت از مشخصه های اجرای سند تحول بنیادی در آموزش و پرورش می باشد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: مدیر کل آموزش و پرورش استان صبح امروز درهمایش بزرگ فرهنگیان با حضور وزیر آموزش و پرورش در سالن وحدت برگزار شد. گفت :ما مفتخریم که آموزش و پرورش در دو سال گذشته حیات جدیدی را آغازنموده است و اجرا ی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش شور و شعف ، تلاش و حرکت را برای فرهنگیان به ارمغان آورده است.
محمد کاظم رحیمی نژاد گزارش کاملی از وضعیت آموزش وپرورش استان یزد ارائه نمود و افزود: استان یزد دومین استان از لحاظ تراکم جمعیت می باشد ولی از لحاظ پوشش تحصیلی رتبه بالایی دارد.
وی با تاکید به این مطلب که استان یزد دومین استان ثبت نام کننده طرح ملی نهضت قرآن کریم می باشد گفت:بیش از 75 هزار نفر ازدانش آموزان و فرهنگیان استان یزد در این طر ملی ثبت نام نموده اند.
رحیمی نژادبا اشاره به برتری دانش آموزان استان در کسب قبولی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی افزود:دانش آموزان یزدی در هیجدهمین سال متوالی افتخار افریدند و هم از لحاظ تراز و هم از لحاظ میانگین نمره بالاترین نمره کشوری را کسب نموده اندو رتبه اول در سطح علمی را نیز دارا می باشند.

ايجاد سنت حسنه تحول از اقدامات بزرگ آموزش وپرورش است
نماينده ولي فقيه در استان وامام‌جمعه يزد ايجاد سنت حسنه تحول را از اقدامات بزرگ و ارزشمند آموزش وپرورش توصيف كرد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: آيت‌ا... ناصري، نماينده ولي فقيه در استان وامام‌جمعه يزد در ديدار با وزير آموزش وپرورش و مديركل آموزش وپرورش اين استان اظهار كرد: اقدامات بسياري در راستاي اجراي سند تحول بنيادين و ايجاد يك تحول در آموزش وپرورش طي دوران وزارت دكتر حاجي‌بابايي صورت گرفته است كه اميدوارم اين اقدامات در آينده نزديك نهادينه شود و تمام مديران آموزش و پرورش در هر عرصه‌اي ديدگاه تحولي داشته باشند.
وي بر تربيت قرآني دانش‌آموزان تاكيد و تصريح كرد: ايجاد مدارس قرآني و اجراي طرح ملي نهضت حفظ قرآن كريم(نور) از اقدامات مهم وزير آموزش و پرورش است كه با استقبال بسيار خوب دانش‌آموزان مواجه شده است.
آيت‌ا... ناصري با اشاره به ديدار چند روز گذشته خود با دانش‌آموزان يك مدرسه راهنمايي استان يزد خاطرنشان كرد: چند روز پيش با دانش‌آموزان مدرسه‌اي راهنمايي ديدار كردم و متوجه شدم حفظ قرآن كريم را آغاز و تاكنون چندين سوره را نيز حفظ كرده‌اند كه بسيار ارزشمند است و قطعاً اثرات تربيتي فراواني در آينده خواهد داشت.

اردوهاي راهيان‌نور موجب انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب است
 
نماينده ولي فقيه در استان و امام‌جمعه يزد اردوهاي راهيان نور را راهي مناسب براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب دانست.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، آيت‌ا... ناصري در ديدار با وزير آموزش وپرورش و مديركل آموزش وپرورش استان يزد، اهتمام وزير آموزش و پرورش در خصوص طرح‌هاي قرآني را خوب و مناسب توصيف و اظهاركرد: اميدوارم با اين طرح‌ها و تلاش‌هاي شما مسوولان آموزش وپرورش، تربيت بر مبناي قرآن روز به روز در تمام عرصه‌هاي آموزشي، پرورشي، فرهنگي، ورزشي و... شكوفاتر گردد.
وي از افزايش آمار تعداد دانش‌آموزان اعزامي به اردوهاي راهيان نور از 25 هزار نفر به بيش از 1 ميليون نفر ابراز خرسندي كرد و افزود: اردوهاي راهيان نور راهي مناسب براي انتقال ارزش‌هاي دفاع مقدس به نسل‌هاي بعدي انقلاب است.
مردم عزيز ايران ظرفيت پذيرش و اجراي هر نوع برنامه‌ريزي مناسب را دارند

وزير آموزش وپرورش مردم عزيز ايران را داراي ظرفيت پذيرش و اجراي هر نوع برنامه‌ريزي مناسب دانست.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، دكتر حميدرضا حاجي‌بابايي در ديدار با نماينده ولي فقيه در استان وامام جمعه يزد با اشاره به هوش و استعداد بسيار بالاي دانش‌آموزان ايران اسلامي و برخورداري آنان از فرهنگ غني اسلامي، اظهار كرد: دانش‌آموزان ايران اسلامي توان پذيرش و تربيت در سطوح بسيار بالا را دارند و لازمه آن برنامه‌ريزي مناسب مسوولان براي تحقق اين مهم است.
وي با اعلام اينكه بيش از 2 ميليون و 300 هزار نفر در حال حاضر در طرح نهضت ملي حفظ قرآن كريم (نور) ثبت‌نام كرده‌اند، افزود: انشاءا... تمام اين دانش‌آموزان در سطوح مختلفي به حفظ قرآن خواهند پرداخت، اما اين امر كه فضايي ايجاد شد تا 2 ميليون و 300 هزار دانش‌آموز دست خود را بالا گرفته و براي حفظ قرآن اعلام آمادگي كنند، توفيق بسيار بزرگ فرهنگي، تربيتي و اسلامي است.
دكتر حاجي‌بابايي با اشاره به اينكه در صورتي كه فضاي تربيتي قرآني مناسب را براي دانش‌آموزان ايجاد كنيم، هم دانش‌آموزان و هم مردم عزيز ايران بيشترين پذيرش و همراهي را خواهند داشت، خاطرنشان كرد: اردوهاي راهيان نور اثرگذاري تربيتي فراواني دارد و دانش‌آموزان پس از بازگشت از مناطق دفاع مقدس متحول مي‌شوند و به همين دليل قطعاً در آينده ظرفيت اعزام دانش‌آموزان را افزايش خواهيم داد.

استانداریزد : همه شهدا تربیت شده آموزش وپرورش هستند

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، استاندارورئیس شورای آموزش وپرورش استان صبح امروز درهمایش بزرگ فرهنگیان استان یزد با اشاره به تقدیم 36 هزارشهید ازفرزندان ایران اسلامی به اسلام وانقلاب گفت همه شهدا تربیت شده آموزش وپرورش هستند .
محمد رضا فلاح زاده پیشرفت استان یزد را مرهون آموزش وپرورش استان دانست وگفت حضور انسانهای فرهیخته وتلاشگر درآموزش وپرورش استان ، دستگاه تعلیم وتربیت یزد را موفق نموده است .
وی با تجلیل از نقش پیامبرگونه معلمان از تلاش های فرهنگیان درحوزه های مختلف تعلیم وتربیت قدردانی کرد وافزود فرهنگیان درهمه عرصه های حضور، پیشتاز وپیشگام بوده وهستند ودرعرصه های پیش رو از جمله راهپیمائی 22 بهمن وانتخابات مجلس نهم حضوری فعال وآگاهانه خواهند داشت


دانشگاه ويژه فرهنگيان در راستاي تربيت معلمان متخصص ايجاد مي‌شود

وزير آموزش و پرورش در كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در سالن ورزشي وحدت يزد گفت: دانشگاه ويژه فرهنگيان در راستاي تربيت معلمان متخصص و متعهد ايجاد خواهد شد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، دكتر حاجي‌بابايي در همايش بزرگ فرهنگيان يزد كه بيش از 3 هزار نفر شركت داشتند، افزود: در استان يزد دو دانشگاه پرديس دخترانه و پسرانه ايجاد مي‌شود كه دانشجويان كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا تحصيل خواهند كرد تا نياز آموزش وپرورش به معلم متخصص در آينده مرتفع گردد.
وزير آموزش و پرورش به جذب 25 هزار دانشجو براي سال آينده در دانشگاه ويژه فرهنگيان اشاره كرد و گفت: قطعاً 25 هزار دانشجوي نخبه وارد اين دانشگاه خواهد شد.
وي ادامه داد: فارغ‌التحصيلان دانشگاه ويژه فرهنگيان معلم هستند و مشغول به كار خواهند شد.
دكتر حاجي‌بابايي به تدريس دانشجويان دانشگاه ويژه فرهنگيان در حين تحصيل اشاره كرد و اظهار داشت: كمبود نيرو در بخش‌هاي مختلف آموزش وپرورش با استفاده از تدريس دانشجويان برطرف خواهد شد.
وي با تاكيد بر اينكه براساس سند تحول بنيادين، در آموزش وپرورش كارمند وجود ندارد، افزود: همه نيروها در آموزش و پرورش اعم از مدير، نيروي خدماتي و كاركنان اداري معلم تلقي مي‌شوند.
وزير آموزش و پروش به رتبه‌بندي معلمان در سند تحول اشاره و خاطرنشان كرد: نگاه و رفتار به معلم بايد با ساير كارمندان دولت متفاوت باشد.



روز بعثت روز پرتلالوي معلمي است
وزير آموزش و پرورش در كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش وپرورش كه در سالن ورزشي وحدت برگزار شده بود گفت: روز بعثت نبي‌اكرم(ص) روز پرتلالوي معلمي است.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، دكتر حاجي‌بابايي در همايش سه هزار نفري فرهنگيان يزد ضمن تبريك ايام دهه فجر و گراميداشت ياد و خاطره شهداي استان به خصوص شهيد محراب صدوقي و فرزند گرانقدرش، اظهار كرد: پيامبراكرم(ص) براي انجام يك رسالت خطير و بزرگ همان تربيت و هدايت انسان‌ها مبعوث شده است.
وي با اشاره به اينكه هيچ كس نمي‌تواند معلم باشد مگر اينكه به نيابت از خداوند به اين كار دست بزند، افزود: معلمي در ذات خداوند است.
دكتر حاجي‌بابايي با تاكيد بر اينكه هيچ كس نمي‌تواند بگويد من معلم هستم ولي دانش‌آموزان را به خداوند نزديك نكند، افزود: معلم هر آنچه دارد با اخلاص در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌دهد لذا هيچ شغلي بالاتر از معلمي نيست








بيانيه سند تحول بنيادين آموزش وپرورش براساس مباني قرآني تنظيم شده است
وزير آموزش و پرورش در كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين آموزش وپرورش در سالن ورزشي وحدت يزد گفت: بيانيه سند تحول بنيادين آموزش وپرورش براساس مباني قرآني تدوين شده است.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، در اين همايش سه هزار نفري فرهنگيان استان يزد دكتر حاجي‌بابايي با اشاره به بيانيه سند تحول بنيادين افزود: هدف اجرايي سند تحول بنيادين دستيابي دانش‌‌آموزان به مرتبه‌اي از حيات طيبه است.
وزير آموزش و پرورش در ادامه خاطرنشان كرد: براساس چشم‌انداز 1404 ايران بايد رتبه اول علمي را در منطقه و در سطح جهان تاثيرگذار باشد كه اين امر نيز در سند تحول بنيادين آموزش وپرورش مطرح شده است.
وي با تاكيد بر اينكه در سند تحول بنيادين مدرسه در چشم‌انداز 1404 تعريف شده است اظهار داشت: مهم‌ترين ماموريت سند تحول بنيادين آن ايجاد دانشگاه ويژه فرهنگيان است.
دكتر حاجي‌بابايي با تاكيد بر تلاش دو سال گذشته وزارتخانه در ايجاد زيرساخت براي اجرايي شدن سند تحول بنيادين، خطاب به حاضرين در همايش گفت: بايد كمر همت ببنديم تا به آموزش و پرورشي كه مدنظر مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) است، دست پيدا كنيم.






مديركل نوسازي استان يزد : امسال 31 پروژه آموزشی با 203 کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است
. به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: مدیرکل نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس استان یزد در مراسم افتتاح هنرستان خیری میرجلیلی گفت : از ابتدای امسال 31 پروژه آموزشی با 203 کلاس درس احداث و در اختیار آموزش و پرورش گذاشته شده است .
حمیدرضا محمدی با اشاره به مشارکت خیرین یزدی در امر مقدس مدرسه سازی افزود : یک سوم فضاهای آموزش و پرورش استان توسط خیرین احداث شده است وحمايت هاي خيرين يزدي درتمامي مدارس مشهود است .
وی مجموعه تعهدات خیرین در جشنواره های خیرین سه سال گذشته را 475 میلیاردريال ذکر کرد و افزود : هفتاد و پنج درصد این تعهدات محقق شده است










افتتاح هنرستان خیری میرجلیلی در یزد
هنرستان خیری میرجلیلی با حضور وزیر آموزش و پرورش در شاهدیه یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: در مراسمی با حضور دکتر حاجی بابایی وزیر آموزش و پرورش ، استاندار و مسئولان استانی هنرستان خیری میرجلیلی در شهر شاهدیه یزد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
مديركل نوسازي استان با تقدير از اقدام خير باني اين پروژه گفت : این هنرستان با اسکلت بتونی در سه طبقه با زیربنای 4600 متر مربع احداث شده ودارای 12 کلاس درس ، 6 کارگاه و آزمایشگاه ، کتابخانه ، نمازخانه و امکانات جانبی است که با هزینه افزون بر 35 میلیارد ریال به صورت صدرصد خیری توسط حاج علی بمان میرجلیلی احداث شده است.
دراين مراسم وزير آموزش وپرورش و استانداريزد درسخناني از اقدام خير حاج علي بمان ميرجليلي تجليل كردند




به بهانه افتتاح هنرستان خيري ميرجليلي دريزد (آشنائي با خير مدرسه ساز)

جاج علي بمان ميرجليلي خيرمدرسه سازي است كه يك واحد آموزشي را با زير بناي 4600 متر مربع درسه طبقه به صورت صددرصد خيري درابرند آباد (شاهديه ) يزد احداث نموده است وبراي اين فضاي آموزشي افزون بر36 ميليارد ريال هزينه كرده است .
وي كه 77 بهار ازعمر شريفش مي در مورد خاطرات تحصيلي خويش گفت " دردوران تحصيل درمدرسه اي درس مي خواندم كه يك اتاقي را به كلاس درس اختصاص داده بودند اگر درب آن را مي بستيم چشممان ازتاريكي چيزي نمي ديد واگردرب را بازمي گذاشتيم از سرما يخ مي زديم وهميشه آرزو داشتم درمدرسه اي درس بخوانم كه كلاسي مناسب داشته باشد "
ميرجليلي افزود : درساخت اين مدرسه سعي كردم ازبهترين ومحكم ترين مصالح استفاده كنم واز زمان آغاز تا لحظه پايان كه 18 ماه طول كشيد هيچگاه به خاطر مسائل مالي با مشكل مواجه نشدم وحالا كه كار به پايان رسيده است ريالي به كسي بدهكارنيستم .
اين خيرمدرسه ساز با اشاره مجدد به روزگارتحصيلش گفت من تا ششم ابتدائي درابرندآباديزد تحصيل مي كردم وخيلي دوست داشتم معلم شوم ولي براي ادامه تحصيل به عكس نياز داشتم ولي پولي براي عكس گرفتن نداشتم درس را رها كردم وبه كارگري پرداختم وبعد از شاگرد بنائي ، كم كم بنا شدم وبه معماري رسيدم
زندگيم رونق گرفت از نظر مالي وضع خوبي داشتم ولي همه اين موفقيت را مرهون دعاي خير پدرومادرم مي دانم زيرا هميشه پدرم درحقم دعا مي كرد ومادرم آمين مي گفت ويامادرم درحقم دعا مي كرد وپدرم آمين مي گفت .ومن هميشه احترام آنان را داشتم ياد ندارم هيچگاه پايم را جلوي آنان دراز كرده باشم وهميشه به آنان احترام مي كردم وامروز اين مجموعه را به نام پدرم ساختم تا باقيات الصالحاتي نيكو براي او باشد .
امروز خيلي خوشحالم كه توانسته ام به زادگاهم خدمتي بكنم چون وطنم و زادگاهم را دوست دارم ، بچه هاي آن را دوست دارم وخيلي دوست مي دارم آنان موفق شوند وبه جامعه خود خدمت كنند .
ميرجليلي به سعي وافرخود براي احداث اين بنا به بهترين شيوه ممكن گفت : سعي كردم از بهترين مصالح استفاده كنم ، بهترين نقشه واستانداردترين روش ها رابرگزيدم ، از فنداسيون گرفته تا درب وپنجره ونقاشي وشيشه هاي دوجداره تا باغچه مدرسه كه خاك آن را عوض كردم ودرخت هاي ميوه درآن غرس كرده وبراي صرفه جوئي درآب ، شيوه آبياري قطره اي را براي آن درنظرگرفتم .
ميرجليلي افزود كار ساخت اين مدرسه در11بهمن 88 درسال همت مضاعف وكار مضاعف آغاز وپساز 18 ماه در15 مرداد 90 به پايان رسيد وحالاخيالم راحت شدكه مدرسه به پايان رسيده وبچه ها با اين شورو شوق دران به تحصيل مشغول شدند
مديركل آموزش وپرورش استان با تقدير از اقدام ارزشمند ونيكوكارانه آقاي ميرجليلي اين پروژه خيري را داراي ويژگي هاي منحصر به فرد دانست وافزود طول دوره ساخت ، استفاده از بهترين مصالح ، نحوه حضور ونظارت خير ومقطع ودانش آموزاني كه درآن تحصيل مي كنند از جمله اين ويژگي هاست .
مديركل نوسازي مدارس استان هم با اشاره به اينكه تمامي هزينه هاي اين هنرستان توسط خيرمحترم پرداخت گرديده گفت : با توجه به مشكلاتي كه درشروع پروژه از نظر ساختار زمين به وجود آمد ايشان عليرغم افزايش هزينه ، پيشنهاد اضافه كردن يك طبقه را با روي باز پذيرفت ونهايتا پروژه درسه طبقه وبا زيربناي 3400 مترمبع احداث گرديد
حميدرضا محمدي با تشكر از همراهي خوب خير محترم وخانواده وي از اين اقدام خيروخداپسندانه اين همراهي نيكو وشايسته خير وخانواده محترم وي را ازديگر ويژگي هاي اين پروژه خيري ذكركرد
طباخ پور معاون نوسازي مدارس شروع مناسب پروژه واتمام آن درسريع ترين زمان ممكن ، همراهي خير با مجموعه نوسازي ، استفاده ازبهترين مصالح ، حضور ونظارت خير ، به شكلي كه باني اين كارخير هم پيمانكار ومجري متخصصي بود كه برجزئيات كاروتمامي مراحل نظارت مستمرداشت وبا پشتوانه مالي و ارائه نقدينگي مراحل احداث پروژه را بدون دغدغه به پايان برد
زارع معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش وپرورش استان نيز گفت ساختمان خيري ميرجليلي تنها هنرستان نمونه دولتي دخترانه استان است وامسال 90 دانش آموز برگزيده در2 رشته حسابداري وگرافيك درپايه هاي دوم وسوم به صورت شبانه روزي درآن به تحصيل اشتغال دارند وپيش بيني شده است درسال تحصيلي آتي دو رشته ديگر به رشته هاي اين هنرستان اضافه شود .


وزير آموزش و پرورش در مراسم افتتاحيه هنرستان خيرساز در يزد:مدرسه فضايي زنده و پويا است

وزير آموزش و پرورش بعدازظهر امروز در مراسم افتتاحيه هنرستان خيرساز در شهر شاهديه يزد مدرسه را فضاي زنده و پويا توصيف كرد.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، اين مراسم كه با حضور استاندار، مديركل آموزش وپرورش استان، شهردار شاهديه، خيرين مدرسه‌ساز استان و مسوولان محلي برگزار شد، دكتر حاجي‌بابايي خطاب به ميرجليلي سازنده مدرسه گفت: خداوند عنايت ويژه‌اي به شما دارد و شما از روي علم و آگاهي كاري را انجام داده‌ايد كه براي هميشه ماندگار و باقي خواهد ماند.
وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه بعد از مدتي اگر اين ساختمان تخريب شود كار شما از طريق دانش‌آموزان ادامه پيدا خواهد كرد، اظهار داشت: ساخت يك مدرسه يا هنرستان كار بسيار بزرگي است كه ثواب آن براي شما محاسبه مي‌شود.
وي با تاكيد بر اينكه زيباترين جلوه‌هاي اين مدرسه رعايت حجاب توسط دانش‌آموزان آن است، خاطرنشان كرد: شما اين مدرسه را براي خودتان ساختيد و اين كار نشان از فهم، عقل و زيركي شما دارد.
دكتر حاجي‌بابايي خطاب به ميرجليلي خير مدرسه ساز گفت: اسم شما علي و كار شما علي‌وار و ماندگار است.
وي در پايان به خير مدرسه‌ساز پيشنهاد كرد در كنار اين مدرسه، يك سالن ورزشي براي دانش‌‌آموزان هنرستاني‌ ساخته شود.




يادداشت :چند متر زمين زير راه پله مدرسه/تقاضاي خيّر 76 ساله مدرسه‌ساز

نرفت بهشت زهرا (س) قبر چند ميليوني بخرد؛ تنها تقاضايش از سهم دنيا، كمتر از چند متر زمين در زير راه‌پله مدرسه بود؛ در زير راه پله سه تا قبر كند يكي براي خودش و دو تا براي دو شهيد گمنام.
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، وزير آموزش و پرورش امروز در سفر به استان‌ يزد برنامه‌هاي مختلفي را دنبال كرد كه همايش بزرگ فرهنگيان استان، كارگاه آموزشي تبيين سند تحول بنيادين و افتتاح هنرستان خيرساز ميرجليلي از جمله اين برنامه‌هاست.
علي فرهادي، رئيس مركز اطلاع‌رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش از مراسم افتتاح هنرستان خيرساز ميرجليلي دلنوشته‌اي را نگارش كرده است:
«شايد نتوان ديدنش را به لوح سفيد كاغذ ترسيم كرد؛ كسي كه از دنياي خود، همسايگي دو شهيد را طلب مي‌كند.
خانه‌هايشان را خودش ساخته و شهيدانش را انتخاب كرده است، مي‌خواهد شهيد گمنام را همسايه باشد؛ شايد به زيركي فهميده كه همه چيز در گمنامي است.
هيچكس او را نمي‌شناسد، او دكتري و فوق‌ليسانس ندارد. پزشك و مهندس هم نيست، استاد دانشگاه هم نيست.ولي اي كاش همه اين‌ها و بقيه مدعيان، كمي از او مي‌آموختند.
او عاشق خداي خودش شده البته به حق و به راستي و صداقت، نه به حرف؛ زماني دوست داشت مدرسه برود اما كل دارايي آنها يك تومان بود؛ مادرش گفت «بايد بروي و كار كني».
رفت شاگرد بنّا شد، معمار شد، كار كرد و ثروت به او رو آورد اما ديگر دير شده بود؛ زمان درس و مدرسه گذشته بود و زن و فرزند اطرافش را شلوغ كرده بودند اما ذهن زيباي او همچنان در طلب مدرسه بود.
رفت همان روستاي محل تولدش، روستايي كه 76 سال پيش چهره دنيا را در قاب همان روستا براي اولين بار در ذهنش ترسيم كرد. روستاي ابرندآباد يزد؛ رفت و كلنگش را برداشت و پي يك هنرستان را كند كه مدرسه بسازد شايد بچه‌هاي ديگر روستا، حسرت بر دلشان نماند.
اسمش بمان‌علي ميرجليلي است؛ پدرش را خيلي دوست داشت البته دارد اما ديگر پدرش را نمي‌بيند؛ تصميم ساخت مدرسه به اسم او بود؛ هنرستان مرحوم حاج حسين ميرجليلي.
از تهران به آن روستا به تنهايي مهاجرت كرد، خودش شد پيمانكار ساخت هنرستان؛ هر از چند گاهي براي نوسازي مدارس نامه مي‌نوشت «آقاي مهندس نقشه اشكالي ندارد؟، اگر نياز دارد بفرستيد اصلاح كنم».
شايد برايمان عجيب باشد اما من بمان‌علي را عارفي دانا، تاجري زيرك، مهندسي با تجربه و معلمي عاشق، پدري مهربان و استادي متواضع ديدم.
براي همه اينها دليل دارم تنها يك دليلش را ذكر مي‌كنم؛ بمان‌علي 3 ميليارد و 600 ميليون تومان از ثروتش را به حساب ديگرش در قيامت واريز كرد؛ نرفت بهشت زهرا (س) قبر چند ميليوني بخرد. تنها تقاضايش از سهم دنيا، كمتر از چند متر زمين در زير راه‌پله همان مدرسه بود؛ در زير راه پله سه تا قبر كند يكي براي خودش و دو تا براي دو شهيد گمنام».







همايش شوراي معاونين آموزش و پرورش مناطق 16 گانه استان يزد
همايش شوراي معاونين آموزش و پرورش مناطق 16 گانه استان يزد با حضور وزير آموزش وپرورش برگزارشد
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: همايش شوراي معاونين آموزش و پرورش مناطق 16 گانه استان يزد با حضور وزير آموزش وپرورش برگزارشد و استانداريزد بعدازظهر امروز درسالن پژوهشكده تعليم وتربيت يزد برگزارشد
دراين نشست ابتدا مدير كل آموزش و پرورش استان گزارش اجمالي از وضعيت استان به وزير آموزش و پرورش ارائه كرد .
و در ادامه دو نفر به نمايندگي از اعضاي شوراي معاونين مسايل و مشكلات استان را براي وزير آموزش و پرورش بيان نمودند .
گفتني است، دكتر حاجي بابايي در سخنراني خود در اين مراسم به سند تحول بنيادين اشاره كرد و كارهاي انجام شده در طول 2 سال را براي حاضرين بيان كرد.









استاندار يزد در همايش اعضاي شوراي معاونين مناطق استان يزد :آموزش و پرورش موجب توسعه همه جانبه كشور است

استاندار يزد بعداظهر امروز در همايش اعضاي شوراي معاونين استان يزد آموزش و پرورش را موجب توسعه همه جانبه كشور توصيف كرد .
به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا: ، محمدرضا فلاح زاده در اين همايش كه با حضور وزير آموزش و پرورش و مدير كل آموزش و پرورش استان در سالن مركز رفاهي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد برگزار شد،ضمن حمايت از سياست هاي تحولي وزير آموزش و پرورش براي افزايش بودجه آموزش وپرورش در بخش تجهيزات عمراني قول مساعد داد
استاندار يزد در ادامه با بيان اينكه آموزش و پرورش موجب امنيت كشور مي شود، اظهار داشت :اشتغال، كاهش آسيب هاي اجتماعي ، بقاء ، دوام و ماندگاري نظام جمهوري اسلامي از ثمرات كاركرد آموزش و پرورش است.