زمان : 19 Bahman 1390 - 11:01
شناسه : 45699
بازدید : 921
توصیه های عمومی در مورد مصرف دارو / دارو را خودسرانه قطع نکنید توصیه های عمومی در مورد مصرف دارو / دارو را خودسرانه قطع نکنید
به گزارش خبرنگار یزدفردا، توصیه می شود؛ تا آنجا که ممکن است، خودتان برای دریافت داروهای شخصی به داروخانه مراجعه کنید. در غیر این صورت کسی را بفرستید که کاملا از شرایط شما آگاه است و در جریان روند درمان قرار دارد. به این ترتیب به داروساز خود امکان می‌دهید تا اطلاعات لازم برای تحلیل وضعیت بیماری شما را به دست آورد و متقابلا اطلاعات و راهنماییهای لازم را در اختیارتان بگذارد. 

همیشه نام دارو یا داروهایی را که مصرف می‌کنید همراه با میزان مصرف، زمان مصرف و یا هرگونه دستور خاص مصرف آنها به صورت نوشته، داشته باشید. یادتان باشد که بروز هرگونه مشکل احتمالی با آن دارو را در مقابل نام آن ذکر کنید تا بتوانید مساله را با پزشک معالج یا داروساز خود در میان بگذارید. 

بر چسب راهنمای مصرف دارو را در نور کافی مطالعه کنید. درباره امکان جویدن یا خرد کردن قرصها، حتما با پزشک یا داروساز مشورت کنید. بسیاری از قرصها را نباید جوید یا تقسیم کرد.

هرگز (حتی پس از رفع علائم بیماری) به طور خودسرانه و بدون مشاوره با پزشک، مصرف دارو را قبل از مدت توصیه شده توسط طبیب، قطع نکنید.