زمان : 18 Bahman 1390 - 21:54
شناسه : 45681
بازدید : 4600
 میر : بیش از 50 درصد جمعیت استان یزد برگ سهام عدالت خود را دریافت كردند میر : بیش از 50 درصد جمعیت استان یزد برگ سهام عدالت خود را دریافت كردند
 خبرنگار یزد فردا -  اعظم السادات میرجلیلی -: - مراد علی میر رئیس سازمان اقتصاد و دارایی استان یزد به مناسبت ایام الله دهه فجر در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران استان با گرامی داشت این ایام ، افزود :618 هزار و 411 نفر از واجدین شرایط و مشمول دریافت سهام عدالت در این استان، شناسایی و اقدامات لازم برای صدور برگ سهام آنها انجام شده است.

وی اظهار داشت: حدود 78 هزار نفر از واجدین شرایط باید برای ثبت نام و دریافت برگ سهام عدالت خود به شركت های تعاونی سهام عدالت در سطح استان مراجعه كنند.

به گفته این مقام مسئول، در مرحله اول واگذاری سهام عدالت، 84هزار و 863 نفر شامل مددجویان زیر پوشش كمیته امداد ، بهزیستی و بسیجیان فاقد شغل، ثبت نام و برگ سهام خود را دریافت كردند و سود سهام این افراد طی دو مرحله پرداخت شد.

میر خاطرنشان كرد: در مرحله دوم نیز، 142 هزار نفر از روستاییان استان برای صدور برگ سهام شناسایی شدند كه برگ سهام 138 هزار و 130 نفر آنها صادر و تحویل شد و سود سهام آنها در یك مرحله پرداخت شد.

دبیر ستاد سهام عدالت استان یزد یادآور شد: در مرحله سوم واگذاری سهام عدالت نیز 249 هزار و 192 نفر از شاغلین و بازنشستگان دستگاههای اجرایی استان شناسایی شده وحدود 237 هزار نفر برای دریافت سهام به شركت تعاونی سهام عدالت مراجعه و ثبت نام كردند و این افراد طی یك مرحله سود دریافت كرده اند.

وی گفت: مرحله چهارم شامل ایثارگران و خانواده های معظم شهدا هستند كه در این زمینه حدود 24 هزار نفر معرفی شدند و 22 هزار و 681 نفر ثبت نام و برگ سهام آنها تحویل شد.

http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=45681_30804499-2247596.jpg

وی با بیان اینكه 536 نفر از بیماران خاص استان مشمول دریافت سهام هستند، تصریح كرد: تاكنون برگ سهام 374 نفر آنها صادر شده و بیش از دو هزار نفر از خادمان مساجد، روزنامه نگاران، زنان سرپرست خانوار و كاركنان ستادهای نماز جمعه و طلاب حوزه های علمیه مشمول دریافت سهام عدالت هستند كه تاكنون برگ سهام یك هزار و 863 نفر آنها صادر و تحویل شده است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد تصریح كرد: 110 هزار نفر هم در قالب گروههای عمومی و درخواست های مردمی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری، مشمول دریافت سهام عدالت شدند كه برگ سهام بیش از 65 هزار نفر آنها صادر شده است.

میر خاطرنشان كرد: بیشترین تعداد دارندگان سهام عدالت استان یزد با 255 هزار و 403 نفر مربوط به شهرستان یزد است كه تاكنون 216 هزار و 447 برگ سهام آنها صادر و تحویل شده است.

دبیر ستاد سهام عدالت استان گفت: تاكنون بیش از 170 میلیارد ریال سود سهام عدالت به مشمولان آن در استان در چند مرحله پرداخت شده است و از این پس سود به حساب اقساط برگ سهام واریز خواهد شد تا بتوان سهام عدالت را آزاد و در بورس عرضه كرد.

وی همچنین از رشد اعتبارات عمرانی و سرمایه‌ای استان در 10 سال گذشته خبر داد و خاطر نشان كرد: اعتبارات عمرانی و یا سرمایه ای استان طی 10 سال گذشته از 170 میلیارد ریال به دو هزار و 10 میلیارد ریال در قالب استانی ، عمرانی و ردیف ها و تبصره های ملی افزایش یافته است كه اغلب این افزایش از سال 85 تاكنون بوده است.

این مقام مسئول با بیان اینكه تخصیص اعتبارات استان بر اساس نقدینگی ناشی از فروش نفت و وصول مالیات است، تصریح كرد: حقوق بگیران، مالیات خود را به موقع پرداخت و سایر مودیان، مالیات خود را از طریق اظهار نامه یا خود اظهاری پرداخت می كنند.

دبیر ستاد درآمد استان، نظارت مالی دستگاههای اجرایی ، تغییر و تحول ذی حسابان و مدیران مالی و اداره اموال منقول و غیر منقول در سازمان ها ، نظارت بر سپرده های وصولی برخی دستگاهها ، افتتاح حساب دستگاهها در خصوص دریافت و پرداخت بر درآمدها از طریق خزانه معین را از جمله وظایف این سازمان برشمرد.

 گزارش تصویری نشست خبری رئیس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد با خبرنگاران و اصحاب رسانه