زمان : 18 Bahman 1390 - 19:19
شناسه : 45671
بازدید : 1714
مجلس مجوز افزايش قيمت بليت هواپيما را صادر كرد مجلس مجوز افزايش قيمت بليت هواپيما را صادر كرد

مجلس مجوز افزايش قيمت بليت هواپيما را صادر كرد

به موجب تبصره‌اي از اين مصوبه به دولت اجازه داده مي‌شود از ابتداي فروردين ماه سال 1392 به بعد و هر ساله نرخ‌هاي موضوع اين ماده را بر مبناي پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي و تصويب هيات وزيران تعديل كند.
نمايندگان مجلس مصوب كردند كه مبلغ 50 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر در هر پرواز داخلي و مبلغ 250 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر كه با هواپيما عازم خارج از كشور است، افزوده شود.

به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس در بررسي طرح اصلاح ماده 48 قانون ماليات بر ارزش افزوده عنوان طرح را به طرح اصلاح ماده 87 قانون وصول برخي از درآمدهاي دولت تغيير دادند.

بر اساس ماده واحده‌اي كه به تصويب مجلس رسيد، به شركت مادرتخصصي فرودگاه‌هاي كشور اجازه داده مي‌شود مبلغ 50 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر در هر پرواز داخلي و مبلغ 250 هزار ريال به قيمت بليت هر مسافر كه با هواپيما عازم خارج از كشور است بيفزايد و از طريق درج در بليت يا قرارداد حسب مورد دريافت كند.

بر اين اساس، منابع حاصله به عنوان درآمد شركت تلقي و به حساب شركت، افتتاح شده توسط خزانه‌داري كل كشور نزد بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران واريز مي‌شود تا در چارچوب بودجه مصوب سالانه براي اجراي برنامه‌هاي نگهداري، بهسازي و تجهيز فرودگاه‌هاي كشور با اولويت مناطق محروم و استفاده از آخرين تجهيزات نوين فرودگاهي براي ارائه خدمت به مسافرين در حد استانداردهاي بين‌المللي هزينه كند.

به موجب تبصره‌اي از اين مصوبه به دولت اجازه داده مي‌شود از ابتداي فروردين ماه سال 1392 به بعد و هر ساله نرخ‌هاي موضوع اين ماده را بر مبناي پيشنهاد وزارت راه و شهرسازي و تصويب هيات وزيران تعديل كند.

طبق تبصره ديگر از اين مصوبه، شركت‌هاي هواپيمايي مكلفند مبالغ موضوع اين ماده را بلافاصله پس از هر پرواز به حساب مذكور واريز و تسويه حساب كنند، عدم پرداخت به موقع مبالغ مذكور در حكم تصرف غيرقانوني محسوب مي‌شود. مطالبات شركت فرودگاه‌هاي كشور در حكم مطالبات مستند به اسناد لازم‌الاجراست و طبق مقررات مربوط به اجراي مفاد اسناد رسمي قابل وصول مي‌باشد.

هم‌چنين در صورت ابطال بليت، مبالغ دريافتي موضوع اين قانون عينا به مسافر مسترد مي‌شود.

اين قانون از تاريخ 1/1/1391 اجرا خواهد شد و از زمان لازم‌الاجرا شدن آن، ماده 48 قانون ماليات بر ارزش افزوده كه به شركت فرودگاه‌هاي كشور اجازه مي‌داد دو درصد قيمت فروش بليت مسافران پروازهاي داخلي را با تصويب شوراي عالي هواپيمايي كشور دريافت كند، لغو مي‌شود.

گفتني است كليات اين طرح با 145 راي موافق، 11 راي مخالف و 16 راي ممتنع به تصويب رسيد. هم‌چنين نمايندگان با اكثريت آرا به جزئيات آن نيز راي دادند.